Geen huis ..

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Bex, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bex

Bex Lid

5 sep 2007
    6
    0
    0
    Enschede
    Lieve Mensen,

graag wil ik mijn verhaal even kwijt!
    Ik ben een meisje van 19 jaar en weet sind 1maand en 2weken dat ik 28weken zwanger ben.
    Ik ben hardstikke blij met dit nieuws en kan werkelijk waar niet wachten tot mijn meisje er is.
    Gelukkig is mijn vriend nog steeds bij mij, ondanks dat hij niet de biologische vader is, hij is bereid om voor mijn baby te zorgen en ik hou zielsveel van hem, daar ben ik dan ook echt heel blij mee!
    Alleen nu komt het probleem ..
    Er is geen plaats voor mij bij mijn moeder thuis ..
    En bij zijn moeder kan het ook al niet .. (Ze zit financieel niet goed, en ik kan totaal niet met haar overweg).
    Nu zit ik zolang samen met mijn vriend bij mijn oma'&opa alleen ik zou zo graag een plekje voor mij zelf hebben!
    Dat heb ik al 3 jaar niet meer gehad. (Veel gebeurt).
    Al 3 jaar ga ik van adres naar adres en ik ben het nou echt meer dan zat.
    Mijn vriend en ik zijn dan ook druk aan het reageren op huisjes, maar ze verlenen geen urgentie meer!
    Ik weet dan ook echt niet meer wat ik nu moet doen, maar ik voel me verschrikkelijk!
    Eindelijk zouden we weer een eigen huis krijgen en dan mag ik er niet wonen, ik kan jullie niet beschrijven hoe ik me voel ..
    Ik weet me dan ook geen raad meer, ik ben al 28 weken ..
    Hebben jullie nog tips?!

Alvast bedankt!
    gr Rebecca.

2. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    ik begrijp je helemaal..! wij hadden hetzelfde probleem we woonden bij mijn schoonouders maar daar wou ik mijn kind echt niet opvoeden.. je wilt lekkr je eigen plekje hebben waar je jezelf kan zijn en je kind kan opvoeden zoals jullie dat willen.. wij waren ook helemaal wanhopig maar met heeeel veel moeite Hebben wij nu net een huis kunnen kopen, het zal zwaar worden ook financieel maar we gaan ons best ervoor doen en hope dat het goed komt.. ik weet hoe moeilijk het kan zijn om een woning te vinden.. vooral als je niet of nog niet lang bent ingeschreven bij woningnet. Ik hoop dat jullie snel wat zullen vinden.. blijf in ieder geval proberen en uiteindelijk komt alles wel goed.. je hebt nu in ieder geval wel een dak boven je hoofd..

succes...

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    zijn er geen huisjes te huur van particulieren bij jou in de buurt Bex?
    wie weet kan je daar een huisje/apparement huren wat ook nog is goed betaalbaar is.
    of anders bij de woningbouw vereniging kijken of ze ook huizen verhuren die over een paar jaar gesloopt worden maar die ze voor weinig verhuren ivm evtuele krakers die er in kunnen gaan zitten.
    hopelijk hebben jullie snel een eigen stekkie zodat jullie kindje daar geboren kan worden .

4. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Kun je niet tijdelijke woonruimte vinden bij mensen, een paar kamers. Dan is dat niet van jullie zelf, maar wel privé zeg maar. Ik weet ook niet hoor. Is wel een hele vervelende situatie. Hoelang moet je nog wachten voor je in aanmerking komt voor een huurhuisje?

5. oolltjuh

oolltjuh Lid

8 aug 2007
    38
    0
    0
    als je naar een dorpje gaat naar een woningbouw vereniging krijg je sneller een huisje wij hadden toen binne 1 maand een woning voor onszelf.

groetjes

6. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

hey oolltjuh is dat echt joh? en hoe duur zijn huurhuisjes in dorpen ongeveer?

7. Niet meer actief

nou in onze dorp is de wachrij ook wel2- 3 jaar hoor!

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    dorp waar ik ben opgegroeid zelfs wel 7/8 jaar. (vlak bij a'dam welliswaar)

9. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ja, in de Randstad is 't natuurlijk helemaal ellende. Moet je meer naar 't Oosten zoeken hè ;)

10. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Hier was het ok huizen nood
    maar gelukkig viavia iemand
    bereid gevonden waar we nu een deel
    van het huis mogen huren :)
    hij heeft zelfs onze eigen kant gemaakt.
    met douche ne alles er op en er aan :)

gewoon eens een visje opgooien hier een daar
    en advertenties plaatsen in de krant en dat soort dingen
    marktplaats is ook een goede :)

11. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    eens kijken welke opties er zijn buiten jullie woonplaats... elke gemeente heeft zijn eigen regeltjes volgens mijn. ik ben nu net verhuist, en hier is het heel anders als in mijn vorige woonplaats

12. cynia

cynia Lid

1 nov 2007
    11
    0
    0
    ik begrijp precies hoe je je voelt!
    wij zijn nu ook heel erg op zoek naar een woning....
    maar de wachtrij bij ons in het dorp is waarschijnlijk nog 2 jaar ong.
    maar we gaan toch proberen om een urgentie te krijgen..
    ik doe er een paar brieven bij en misschien dat we wel geluk hebben...
    en anders toch op zoek naar een particuliere woning...

veel succes met zoeken!

liefs en groetjes!

13. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Probeer het anders eens in Hengelo. Daar vallen de wachttijden voor een appartement wel heel erg mee. Toen wij net begonnen hadden wij binnen een maand een appartement.
    En anders zijn er toch wel een heleboel studentenkamers in Enschede. Daar moet toch ook wel wat tussen zitten?

14. Bex

Bex Lid

5 sep 2007
    6
    0
    0
    Enschede
    Heel erg bedankt allemaal! :D
    Ik heb al weer heel wat nieuwe ideeën,
    hopelijk gaat het nu wat beter nog minder dan 10
    weken moet ik nu nog!
    Groetjes!

15. Niet meer actief

bex...hoe kon het dat je er zolaat achter kwam dat je in verwachting bent?je was dan zo'n 22 weken toen je erachter kwam?
    voelde je niks?meestal schopt een baby tegen die tijd al een poosje...
    ben gewoon nieuwsgierig aagje hihi:)

en heb je inmiddels een oplossing voor het huis probleem?

16. vlademira

vlademira Niet meer actief

Bij ons in het Dorp krijg je Gratie als je zwanger bent en dan binnen 1 a 2 maanden een huis maar dat is in TerApel prov Groningen

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    volgens mij bestaat er ook iets van direct wonen moet je maar eens zoeken op internet, die laten alle woningen in de buurt van jou plaatst zien waar je direct in kan.

18. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ik ken ook een meid die was 21 weken zwanger en wist het toen pas lijkt me ook gek haha zei voelde ook niks en werd gewoon ongie haha
    werd alleen dikker en at meer verder nergens geen last van

grtjesss

Deel Deze Pagina