jonge moeder

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door joyce, 4 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce

joyce Bekend lid

wanneer vinden jullie iemand nou een jonge moeder?
    ik zelf ben 21 maar vind me geen jonge moeder hoor.
    14 ofzo vind ik wel jong.

2. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Echt jong? 14, ja da's jong.. Maar had je het al gehoord van dat Belgische meisje dat op 10-jarige leeftijd is bevallen? :confused: En de jongste moeder ooit was nog niet eens 6 (!) jaar toen ze beviel van haar oudste, dat was een haremmeisje......... Ik vind het nogal beangstigend, want ok, ik was ook jong, maar het idee dat Dariënne me al zó vroeg oma zou kunnen maken..... BRRRRRRRRR! :confused:

Liefs

3. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik vind onder de twintig best jong om mama te zijn.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ja wat is jong moeder. ik denk dat alleen jezelf daar over kunt oordelen. een meid van 16 kan emotioneel ouder zijn dan iemand van 30 toch?
    ik zou zeggen als je op de middelbare schoolzit ben je erg jong om moeder te zijn. dus 12 tot ja 16/17

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik vind persoonlijk onder de 16 erg jong, alleen vind ik ook dat ik daar niet over mag oordelen. Als je er emotioneel en financieel klaar voor bent dan kan het toch?
    Kijk, als we praten over 12 jaar dan vind ik het toch echt te jong.

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja ik vind onder de 20 jong.
    al word er nu al door sommige mensen tegen mij gezegt dat ze mij al jong vinden,ben 21 jaar.ik zelf vind me niet te jong,en ik heb ook een huisje,mannetje ect. en ik (en me man) zijn helemaal klaar voor een kindje

groetjes!

7. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Ik denk niet dat 't alleen gaat om hoever je emotioneel en sociaal bent. Ik wilde met mijn post niet zeggen dat 18 in alle gevallen té jong is. Maar ik vind onder de 20 gewoon wel jong. Dat zegt niet dat 't niet goed zou kunnen zijn ofzo.

8. Niet meer actief

Nevermind, heb het al gevonden ;)

9. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ik ben zelf nu 18 ik vind mij totaal niet jong ik heb een vriend we hebben een huis enz alles wat je moet hebben om ene kindje te o nderhouden en buiten dat was ik er wel klaar voor ook al is de kleine meid niet gepland maar heel erg welkom, eigenlijk is 18 jaar een normale leeftijkd vroeger was het heel normaal maar ze vinden het denk k te jong in deze tijd omdat ze alleemaal in de 30 kindjes nemen niet dat dat erg is dat zeker niet.

10. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Kindjes neem je niet, die krijg je.

Maar vroeger was 't idd normaler. Nu is het misschien ook moeilijker een kindje te onderhouden.

11. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

wij hadden ook nog niks in orde hoor..
    Woonde nog bij mijn ouders, mijn vriend in Delft..
    Hadden ook weining geld.. Omdat we beide op school zitten..

En Nu?
    Hebben we een eigen huisje, Geld hebben we.. en Studeren ook nog..!

Of ik er klaar was om moeder te zijn.. nee, Dat was ik niet :( Maar nu ik Moeder ben wil ik het voor geen goud missen..!

12. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ja kindjes krijg je idd die neem je niet dat weet ik naturlijk ook wel maar je snapt toch wel wat ik bedoel ;)

13. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Jawel, ik begrijp je wel Gina.

14. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ik vind de leeftijd niks uitmaken ik vind het baslangrijker dat je alles op orde hebt financieel etc.... als je van mijn part 16 bent en je bent er aan toe.... en kunt het financieel redden waarom niet ik heb altijd met mijn 18de al zwanger wilde zijn was ook veel wijzer op mijn leeftijd dan sommige vriendinnen maja ik was 18 en was vrijgezel naar een relatie van 6jaar dua dan gaat het niet meer haha
    en je moet natuurlijk nog geluk hebben maar nu heb ik ene hele leuke en lieve vriend al een hele tijd en wij gaan er gewoon voor ben nu 21 en heb tijd genoeg!

grtjes

15. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Ik ben het helemaal met jou eens

16. naar mijn mening ben je te jong voor kinderen onder de 18.
    kan me ook niet voorstellen dat je onder die leeftijd echt alles in huis hebt (en dan bedoel ik, samenwonen, werk, geld, verantwoording) om een kindje op te voeden...
    tegenwoordig ben je ook leerplichtig tot je 18e dus dan vraag ik me zowiezo af hoe je dat wilt gaan doen :(

maar goed, zoals ik al zei: mijn mening :D

liefs marieke

17. mamaliciouss

6 jul 2007
    49
    0
    0
    Werkeloos
    Emmeloord
    Achja, het ligt er natuurlijk maar net aan hoe je je gedraagt. Sommige meiden zijn op hun 16e al heel erg 'volwassen', andere meiden zijn op hun 25e nog precies hetzelfde als in de pubertijd en bezig met feesten enzo. Ik vind een minderjarig iemand die een kind krijgt wel jong, maar té jong dat zou ik niet zo snel van iemand zeggen.

18. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Ik was net 16 jaar toen ik beviel van mijn oudste zoon..
    Toen ik 6 maanden zwanger was zijn we in de steek gelaten..
    Maar woonde nog lekker thuis had alle hulp met spullen.. heb nog school gedaan toen ik was bevallen.. hoefde vanaf me 17de niet meer naar school zodat ik voor me kindje kon gaan zorgen..
    Ben ondertussen 22 jaar en moeder van 3 kinderen...
    Ja ik was heel erg jong maar mijn zoon is wel groot gekomen..
    Ik was al niemand om testappen enzo wat je normaal doet op die leeftijd.. en heb altijd genoten van me kindje op dat moment zou het nooit over willen doen..

Knuffels

19. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Ik vind dat je te jong bent om moeder te zijn onder de 16, maar dat is wat ik vind. Ik was zwanger op mn 17e ( ben nu 18 ) en woon nog bij mn ouders samen met mn ukkie ... Alles gaat prima. Ook financieel
    xx Celina

Er zij ook iemand over het leerplichtigheid tot je 18, dat is alleen als je geen VMBO, HAVO, VWO diploma hebt .. ( ik heb HAVO)

20. Michelle20

Michelle20 Actief lid

3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Ja jong.. wat is jong?

Zolang je alles voor elkaar hebt of zolang je als je thuiswonend bent bijv en je ouders achter je zwangerschap staan en je dus kan blijven wonen thuis dan kan je kindje ook niks tekort komen toch?
    Dat eigen huisje komt ooit nog wel dan.....!

Ik was 18 toen ik zwanger werd van mn zoon en had toen eigen woning inkomen etc etc.
    Geen moment gedacht aan abortus ook, maar als ik nog thuis had gewoond dan had mn moeder ook achter me gestaan en had ik daar kunnen blijven.
    Nu ben ik 21,5 en moeder van 2 kindjes alweer :)

Deel Deze Pagina