Hallo allemaal, Ik zit midden in mijn 4e vroege miskraam. Gisteren een gesprek gehad bij de gynaecoloog en ik ben doorverwezen naar prof. Spaanderman in het azm. Ik vroeg me af, welke onderzoeken worden er in eerste instantie dan gedaan? Gyn gaf aan dat je voor sommige onderzoeken drie maanden niet zwanger mag zijn geweest . Ik ben voor zo ver ik weet gezond, leef gezond, nog jong. Enige wat ik heb is de vitiligo, waarvan het vermoeden bestaat dat het een autoimmuun aandoening is. Maar zo ver ik weet ligt bij specifiek vitiligo geen verband.
Oh ja, en mijn langste zw (10 weken) bleek een partiele mola te zijn.. Wat ligt aan een chromosoomfout bij de bevruchting..
Allereerst heel veel sterkte Ze gaan kijken naar chromosoomafwijkingen, stolling en waarschijnlijk je schildklier. Verder is het ook verstandig om te kijken naar je B12, Vitamine D en suiker. Kan ook via de huisarts. Auto-immuunziektes kunnen wel miskramen veroorzaken. Hierdoor stoot je lichaam ook het vruchtje af. Dit is bijvoorbeeld te behandelen met Prednison, maar dat krijg je bijna nooit in NL.
Ik ben echt ontzettend benieuwd of ze iets vinden. Het gekke is wel dat ik van de 5 keer proberen, 4 keer zwanger ben geraakt. Maakt me soms een beetje boos op m'n eigen lichaam waarom er wel iets gebeurd en het vervolgens toch weer niet goed gaat. Pff nijntje, zie dat jij er ook al behoorlijk wat hebt gehad.. Is er bij jou een oorzaak gevonden?
Snap je boosheid op je lichaam, dat heb ik ook vaak. Zo maar dat is ook wel bijzonder, van de 5x proberen 4x zwanger geworden. Misschien accepteert je lichaam te makkelijk (te snel) een embryo, dat heb ik ook wel eens gelezen. Verder geen verstand van hoor. Ja bij mij hebben ze een mogelijk oorzaak gevonden, maar niet in NL. In Gent hebben ze ANA (anti nucleaire antistoffen) gevonden, dit heeft ook met het immuunsysteem te maken.
Ik heb daar ook over gelezen.. Dat je baarmoeder niet kieskeurig genoeg zou kunnen zijn. Volgens mij is er nog niet echt bewijs voor gevonden. Maar het is wel een plausibele theorie. Pff ja het is gewoon lastig allemaal! Zie er vooral tegenop dat straks misschien weer moet wachten, heb er na de partiele mola vier maanden over gedaan om mn hcg op 0 te krijgen. Een slopende tijd met steeds de dreiging van chemo boven je hoofd :'(. Ik heb best al veel gelezen erover in het afgelopen jaar, maar had nog nooit gehoord van wat ze bij jou gevonden hebben. Hopelijk is er wat aan te doen en krijg je snel een gezond kindje. Heb echt diep respect voor iedereen die dit steeds moet meemaken.