Temperaturen hoe en wanneer?wie helpt mij

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Em85, 9 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Em85

Em85 Actief lid

30 mrt 2009
    174
    0
    0
    Beste meiden,

Volgende week moet ik naar de Gyn.
    Mijn menstruatie blijft uit maar ben helaas niet zwanger.
    In november 2008 ben ik ook al een keer naar de de Gyn geweest voor hetzelfde probleem.
    Sinds die tijd is 1x vanzelf(natuurlijk wel flink overtijd) mijn menstruatie opgang gekomen.
    Ovulatie testen heb ik geprobeerd maar helaas ik kan mijn ei niet vinden.(ik ben wel eens bang dat ik geen ei heb)
    Nu wil ik dus mijn temperatuur in de gaten gaan houden maar wat zijn jullie tips....

-welk tijdstip is bv het beste?
    -via welk deel van het lichaam meet jij je temperatuur?
    -wat merk je rond je eisprong?

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hey meid,

-De tijd maakt niet zoveel uit, als je het elke dag maar rond dezelfde tijd doet (dus als je vaak om 6 uur op moet staan, om 6 uur, als je meestal om 9 uur opstaat, dan om 9 uur elke dag).
    -De meest betrouwbare manier om te tempen is door je temperatuur rectaal te meten.. Heb al redelijk wat stukjes hier gelezen van vrouwen die het eng of vies vinden, maar valt dus mee! Vaginaal zou ook kunnen, maar is minder betrouwbaar, onder de tong kun je al helemaal niet vanuit gaan. Denk ook dat je gyn wel zal vertellen wat de beste manier is.
    -Rond je eisprong heb je vaak een andere afscheiding, waterig of eiwit achtig, en als je tempt dan gaat na de eisprong je temperatuur met 0,3 tot 0,5 graden omhoog. Je kunt ook je temp bijhouden op FertilityFriend.com, kost niks en die geeft zelfs een kruis wanneer je ei waarschijnlijk is geweest. Is wel allemaal in het Engels, da's misschien een nadeel.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt over je eigen lichaam, en dat je bij de gyn te horen krijgt dat er niks ernstigs is en je met een beetje hulp snel zwanger bent!

Succes meis!

3. Chaay

Chaay Lid

7 mei 2009
    57
    0
    0
    hi,

ik heb ook een maandje mijn temp. bijgehouden en misschien ben ik nu wel zwanger..heb gisteren heel licht positief getest. vandaag maar nog een testje doen.

- ik deed het voordat ik opstond elke dag rond de zelfde tijdstip
    - je kunt het liefst rectaal meten, dat is het meest betrouwbare manier
    - voor mijn eisprong is mijn temp. gedaald en na mijn eisprong was hij met 0.3 graden gestegen.

ik heb zelf fertility friend gebruikt, heel makkelijk en als je een eisprong hebt gehad zetten hun een rode kruis doorheen..
    je kan effe op die link van mij kijken van fertility friend

laat maar weten als je nog vragen hebt..

veel succes!!

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wat belangrijk is, is dat je tempt als je net wakker bent voor je uit bed gaat. Het gaat om je basale lichaamstemperatuur, als je al uit bed bent geweest, ben je in beweging geweest waardoor je het warmer krijgt en de temperatuur niet meer betrouwbaar is.

Deel Deze Pagina