Help ik ben een bemoeial

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerevrouw, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Ik doe het ook haha!

Eigenlijk vind ik het ook fijn als mensen die het product echt kennen (gebruikt hebben) mij advies geven.. Inplaats van personeel die meestal het product nog nooit gebruikt hebben..

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nou, als ik sta te twijfelen voor een rek over een product zoals ts in haar verhaal dan ben ik maar wat blij als iemand precies weet wat er in zit en dat ook met mij wil delen. Zeker als zo'n verkoper mij aankijkt alsof ik gek ben.

Wat ik niet op prijs stel is dat ik iets in mijn mandje stop en dat iemand dan zegt: oh, maar dat moet je niet nemen hoor, dat is niet goed. Dan denk ik: ik heb het toch net uitgekozen, bemoei je er niet mee.

3. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Zolang je het goed bedoeld altijd advies geven. Ik vind het geen bemoeial maar gewoon vriendelijke hulp. Als men er niet van gediend is merk je dat snel genoeg.

Paar jaar geleden stond ik moederziel alleen op New York central station en ik wist niet waar ik heen moest.. toen sprak iemand me aan en die heeft me perfect geholpen. Sindsdien help ik altijd hulpeloze toeristen hier in Amsterdam die niet meer weten waar ze zijn of waar ze heen moeten. Zelfde idee.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf ;)

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Oh, dat doe ik ook wel. Zeker als ik iemand zie en hoor twijfelen.
    Laatst in de speelgoedwinkel. Een oma die duidelijk twijfelde tussen 2 dozen lego. Ik sprak haar aan met "lastig he, kiezen, want het is ook allemaal zo leuk." Zij reageerde daar weer op met dat ze iets zocht voor haar kleinzoons van 2 en 5 en dat ze twijfelde. En zo hebben we samen nagedacht over wat het beste was. Vond ze wel fijn.
    Je merkt al snel genoeg als je gewoon neutraal in gesprek gaat of iemand het irritant vind of het prettig vind.
    Gewoon blijven doen zou ik zeggen.

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Haha, ik ken de neiging! Het hangt van mijn bui af of ik er zin in heb om te reageren.

6. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben ook zo'n bemoeial haha
    ik probeer me wel in te houden, want heb gemerkt dat niet iedereen hier van gediend is.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik heb het ook wel eens en eigenlijk heb ik maar 1 keertje me echt bemoeid met een gesprek tussen een verkoopster en een jonge vader. Hij kwam flesvoeding halen, vertelde de verkoopster dat de kleine zo'n last had van darmkrampjes en dat de kleine 2 maanden oud was.

Toen de verkoopster hem een pak nr 2 extra forte aanraadde ben ik mij er wel mee gaan bemoeien

8. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Als je in een winkel bent en mensen vragen hulp van iemand wat in de winkel werkt, en die is zelf aan het twijfelen of die weten het niet, dan zou ik zeggen: als je het product kent, help de mensen gerust!!

Maar als iemand gewoon een product in de handen heeft, en je weet dat het niets is, dan zou ik me er verder niet mee bemoeien, ik kan bijv niet tegen een product van biodermal, want ik reageer er niet goed op, spreek ik niet een ander aan als ik zie dat ze het wel kopen want hun kunnen er misschien wel tegen...

Maar als je een gesprek in de winkel hoort en mensen komen er niet uit of het winkel meisje of jongen weten het ook niet, zou ik ze gewoon helpen, wand om eerlijk te zijn, kom in heel veel winkels en dat jonge spul wat er werkt weten vaak niet eens wat er te koop is in de winkel of waar iets voor dient o.i.d. en kan me er behoorlijk kwaad om maken, oke ze moeten het ook leren, maar de meesten doen alsof ze van alles weten, en ben je een uur verder bijv. en je weet nog steeds niets.
    Of ze halen er een ander bij, en die weet het ook niet, sta je op een gegeven moment met 2 medewerkers om je heen, dan word ik boos en vraag altijd dan is er ook iemand die hier werkt die er wel verstand van heeft???? en op die momenten wens ik dat er iemand is die me echt kan helpen!! dus ja bemoei je er maar mooi mee indien je het weet!!:D:D

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik vind het niet echt een bemoeial, je helpt ze alleen en geeft ze advies.
    Ik zie het kwaad er niet van in. Ik doe het zelf ook weleens, maar heb me nog nooit een bemoeial gevonden haha

10. Deliana

Deliana Niet meer actief

Nou mij mag je altijd helpen hoor! :)

Vind eerlijk gezegd ook niet echt dat het bemoeien is als je hoort dat iemand ergens naar op zoek is en jij weet het antwoord, dat is dan toch gewoon behulpzaam zijn? Ik help zelf redelijk vaak opa&oma's in de speelgoedwinkel, meestal gaan ze dan helemaal los en vragen ze vanalles en nog wat over wat leuk....

In het geval van dat aftenspul zou ik niets zeggen, dat valt wel echt onder bemoeien naar mijn idee.

Zelf vraag ik trouwens ook wel eens om advies aan een vreemde, als ik in m'n eentje voor de spiegel sta in een kledingwinkel bijvoorbeeld. Die verkopers vinden altijd alles prachtig staan.... ;)

11. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Oh ik heb dat ook maar gelukkig voornamelijk via internet :p haha
    In de winkels redelijk rustig.

Maar stel advies wel op prijs. Zo was ik laatst in een duitse supermarkt en wist ik niet wat een bepaald woord betekende dus vroeg ik het aan ml, die wist het ook niet. Zegt een nederlander naast me ineens wat het betekend :p

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Als je echt weet waar je het over hebt, dan krijg ik graag advies in een winkel, zeker wanneer er slecht geïnformeerd personeel rond loopt. Maar dan heb ik het wel over feitelijkheden en niet over meningen. Dus wel: "Dat is badschuim." en dus niet: "Dat is helemaal geen leuk speelgoed voor een kleintje, neem dit, dit is wel leuk!"

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zal me nooit met iemand bemoeien, maar in dit geval voor 1x een uitzondering gemaakt hebben!

14. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Als ik denk dat ik zinnig advies over een product (vooral positief) kan geven maak ik wel een opmerking.
    Vind het zelf vaak ook wel prettig. Zeker als het gaat om iets wat je niet regelmatig koopt en/ of wat duurder is.

15. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    ik hoor ook altijd iedereen overleggen e.d.
    en meestal heb ik wel ook wel een antwoord en oplossing..
    alleen.. ben ik een schijterd dus zeg vaak niks waar in dan later weer spijt van heb :cool:

16. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik zou dit zelf geschreven kunnen hebben... ;)

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Die vader was vast blij dat jij er was. Jeetje zeg, wat ontzettend dom van zo'n verkoopster om voedingnr 2 aan te bieden en dan ook nog Forte. Pffff.....
    Als je er geen verstand van hebt, zeg dan niks. Of bel gewoon met een van de nrs op zo'n pak voeding (als verkoopster bedoel ik dan he).

18. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Zo herkenbaar, haha. Hier ook een enorme bemoeial! :D Ik heb het altijd als ik mensen in de trein elkaar iets hoor vragen over wat dan ook (het weer, waar je iets kan kopen, etc.) en ze niet helemaal het juiste antwoord geven of het niet weten. Vaak floept dan het juiste antwoord er bij mij al uit voor ik er zelf ook maar erg in heb, zelfs als ze twee rijen verder zitten. Meestal zijn de reacties wel redelijk positief of neutraal, maar hier en daar krijg ik ook wel een een opgetrokken wenkbrauw.

19. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

heb ik nooit geen last van AHUM, dus wel, als het niet te ver gaat zal ik wel zeggen (anti aften ding laat ik ze zelf wel achter komen want geloven ze vast toch niet) maar bv met hello kitty spul had ik wel wat gezegd...

Deel Deze Pagina