Probleem hier is dat we de nachtvoedingen (bv) hebben afgebouwd, en ze nu doorslaapt. Maar als ze ziek is wordt ze wel wakker, en krijg ik haar alleen maar in slaap met de borst. Manlief weet al helemaal niet wat hij kan doen als het wat moeilijker is omdat ze niet lekker is. Natuurlijk troosten, evt een flesje bv, maar uiteindelijk legt hij haar maar in haar bedje en laat haar dan toch maar even huilen in de hoop dat ze in slaap valt Ben benieuwd wat bij jullie goed werkt en hoe je (of papa) ze weer in slaap krijgt zonder bv.
Als ze ziek zijn nemen wij ze bij ons in bed. Naast het drinken bij jou, wil je dochter waarschijnlijk gewoon bij je zijn, ze is ziek en wil troost. Mijn zoontje kan heel moeilijk in ons bed slapen, dus met hem lopen we rondjes in het donker zodat ie in de armen in slaap kan vallen
Die van ons toevallig ook ziek op het moment. En het rare bij ons is: ze wil wel bij je zijn, maar slaapt niet bij ons in bed. Om haar rustig te krijgen nemen we haar wel bij ons in bed en dan gaat ze heerlijk liggen lachen naar ons, maar slapen ho maar.. Wel schattig Ze gaat wel slapen als we haar oppakken, rechtop houden met haar buik tegen je eigen buik, hoofdje op je schouder. en dan in de schommelstoel op haar kamer. Dit is ze ook gewend van vroeger, dus waarschijnlijk voelt dat vertrouwder om te slapen dan in ons bed. En als ze eenmaal slaapt dan wegleggen.
Ik neem hem ook tussen ons in, lekker troosten en knuffelen en dan dommelt hij snel weer in met zijn speentje en knuffeltje.
Asl ons meisje ziek is nemen we haar ook bij ons in bed als ze wakker is 's nachts. Ze speelt dan wel even maar valt vaak na een tijdje wel in slaap. Ik zou ook een speentje proberen.
Onze zoon is vorige week voor het eerst ziek geweest (zesde ziekte) en als hij 's nachts wakker werd namen we hem bij ons in bed. Ik slaap dan zelf iets minder goed, omdat hij boven op mij wilde slapen Maar dat boeide me niet; als hij maar goed sliep. Vaak wilde hij eerst een slokje water, hij at en dronk overdag niet zoveel als normaal en hij had 's nachts dus dorst. Na een slokje water legde ik hem op mijn borst en dan sliep hij binnen 5 minuten. Nu is hij weer beter en slaapt hij al weer een paar nachten in z'n eigen bedje, zonder problemen.
@Superjollie, ach wat heerlijk Allemaal, bedankt, ik heb zo een beeld, wat ik eigenlijk ook al dacht, gewoon heel erg je best doen en zoeken en net zolang iets doen tot ze slapen Dat ga ik manlief ieg vertellen en bevestigt ook wel wat ik zelf al dacht. Hij zal zelf uit moeten vinden hoe hij haar het beste in slaap krijgt. (Het blijft alleen wel jammer voor hem dat hij geen borsten heeft )
Wij nemen onze dochter ook in bed als ze ziek is of als ze last heeft van tanden/kiezen, al vindt ze dat vaak veel te gezellig en gaat ze ons aaien en kusjes geven.. Uiteindelijk valt ze wel in slaap. Als je dochtertje geen speentje gewend is, zou ik dat niet proberen, ik snap eigenlijk niet waarom je dat wel zou doen.. Als we het nu hebben over een jonge baby met zuigbehoefte, maar het gaat hier om een dreumes van ruim een jaar oud.
babbel> jij ook hetzelfde blijven doen he. Ze komen nu in de leeftijd dat ze weten ahhhh mama, borsten!!! (grin)
Hier idd ook bij ons in bed. Hij ligt met zijn armen breed uitgespreid, wij boven op elkaar op 1/3 van het bed gepropt