Aan de moeders met al 1 kind of meer... Hoe kan het toch dat zwangerschappen zooo verschillend kunnen zijn? Tijdens de zwangerschap van Mike, ben ik vanaf week 7 tot aan de 8e maand misselijk geweest, de hele dag door! En terwijl ik normaal last heb van een ernstig geirriteerde hoofdhuid in combinatie met roos (waar ik een dure maar goede shampoo voor heb), had ik tijdens deze zwangerschap nergens last van (zonder gebruik van shampoo). Nu ben ik bijna 10 weken zwanger en heel af en toe iets misselijk en wat andere symptonen. En nu kan ik dus echt niet zonder die shampoo, zo erg is het nu! Kortom, ik voel me stukken beter en anders als in de 1e zwangerschap! Nog meer mensen ervaring? En hoe kan dit eigenlijk? Ben ik best nieuwsgierig naar.....
Ja ik heb er ervaring mee. Ik heb bij mijn eerste echt een hel van een zwangerschap gehad en een hel van een bevalling, ok het kan altijd erger, maar constant ziek, griep verkouden, gescheurde buikspieren, moe moe en moe enz enz dat was allemaal toch echt niet fijn. De tweede ga ik tot nog toe fluitend doorheen, heb niets te klagen, ok heb wel wat klachten, maar vergeleken met de vorige keer dus echt niet. Het zijn allebij jongens dus het komt niet door een ander geslacht zoals ik eerst dacht
Bij mij had ik bij de eerste geen problemen maar nu giga veelkleine dingen! Hoe het kan dat het zo verschillend is geen idee, maar als je nagaat dat niet elk kind hetzelfde is kan de zwangerschap eigenijk ook niet hetzelfde zijn
Hier beide zwangerschappen verschillend (behalve lage bloeddruk & dagelijks boven de pot hangen). Maar ook de bevallingen waren totaal anders (eerste ging, vergeleke met de tweede, zeer gemakkelijk). Hoe het kan? Geen idee, maar ik vond het idee van Babytje (verschil in kinderen) wel een hele goeie. Eerste is trouwens een meid, tweede een manneke
ik heb twee heel verschillende zwangerschappen bij me eerste was ik vanaf week 6 tot en met 12 weken strontmisselijk en ik wilde iedere dag naar buiten wandelen en patat speciaal en frikandel speciaal en ik zag er 10 x mooier uit dan als ik niet zwanger was gave huid mooie uitstraling en nu ben ik zo fut en energieloos als het maar kan, en puistjes in me gezicht me rug zie er niet uit hihihi maar goed ik krijg er wel wat voor trug. ze zeggen weleens(bakerpraat) een meisje neemt alle schoonheid van moeders af en een jongen geeft schoonheid nou in mijn geval klopt het hihihi
dit is mijn derde zwangerschap en weer is ie helemaal anders dan dan de andere twee. Mijn eerste zwangerschap had ik op maagzuur na echt nergens last van mijn tweede zwangerschap was een complete ramp. Ik was ziek heel de zwangerschap. Moest met 4 maanden al stoppen met werken. Allerlij onderzoeken gehad. En mijn dochter werd pas met 42 weken geboren. Terwijl mijn eerste zwangerschap werd mijn zoontje voor de uitrekendatum werd geboren. En nu. eerst6 weken bloedverlies gehad. Dat was echt heel rot. Mijn buik groeit nu veel harder als bij de andere twee. Verder ben ik een beetje misselijk geweest tot de 1ode week,. Maar verder vallen de klachten tot nu toe flink mee. Hopelijk blijft dat zo het enige wat ik echt bij alle drie heb gehad is lage bloeddruk. op het laagst heb ik gehda 95-45.
Ook hier 2 totaal verschillende zwangerschappen. Bij Ryan heel de zwangerschap ontzettend moe geweest en verder alleen kleine kwaaltjes zoals brandend maagzuur, maar niet echt misselijk. Deze zwangerschap ben ik de 1e 3 maanden misselijk geweest, had ik niet verwacht. Sindsdien gaat het heel goed, alleen speelde m'n bekken heel snel op en mag ik vandaag voor het eerst naar fysio daarvoor.
misschien dat je lichaam heel anders reageert op de hormonenstorm als je het al eens meegemaakt hebt? Of misschien de manier waarop de baby zich heeft ingenesteld en hoe de placenta ligt....?
Ik had juist het idee dat je lichaam al wel wat gewend zou zijn van die hormonen, dus juist niet zo misselijk te worden. De placenta ligt nu ook weer op dezelfde plek, dus dat kan het niet zijn. Ik weet niet waar het aan ligt, ik weet nu alleen echt uit ervaring dat geeneen zwangerschap hetzelfde is.