Hoogzwanger vliegen?!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Laika, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Heeft er iemand hier ervaring mee? Ik kreeg net een telefoontje van mijn moeder dat mijn broertje erg ziek is en dat hij het de dokters hem hebben opgegeven. Ik ben nu 31 weken zwanger en ik twijfel of ik nog moet gaan of niet. Het is een lange vlucht (Aruba) en dan zou ik na de begrafenis meteen terug moeten komen, anders zou ik daar moeten bevallen en dat wil absoluut niet!:$ Wat zouden jullie doen?

2. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wow, wat heftig zeg! Wat een moeilijke beslissing.
    Ik heb hier geen ervaring mee.
    Hoe voel je je? Als je je goed voelt zou ik gaan!
    Ik denk dat ik heel veel spijt zou krijgen als ik niet ga.

Maar je moet echt zelf die beslissing nemen!

Heel heel heel veel sterkte!

3. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een situatie maar ik zou mij (als ik jou was) even niet druk maken om de plaats van bevalling maar om mijn broertje.
    Als je de kans/mogelijkheid hebt om hem nog even te zien en te spreken dan zou ik gaan!
    Maar ik ken je situatie verder niet natuurlijk..

Ik wens je veel sterkte met deze moeilijke beslissingen!

In principe mag je gewoon tot 36 zwangerschap weken vliegen bij de meeste luchtvaartmaatschappijen.
    En als je je goed voelt?

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

In zo'n geval zou ik absoluut gaan. Even checken met de vliegtuigmaatschappij tot wanneer je precies mag vliegen want dat verschilt van 34 tot 36 weken en snel een verklaring van je VK regelen, maar absoluut gaan, mits het medisch verantwoord is natuurlijk.

Het gaat niet goed met mijn schoonvader en als het nodig is gaan we in januari naar hem toe (4 uur vliegen). Daar kijk ik niet naar uit, want het zal niet echt prettig zijn om hoogzwanger te vliegen, maar in dit soort gevallen twijfel ik niet eens.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik zou zeker gaan, je bent nog niet hoogzwanger hoor.
    Tot week 34 mag je vliegen.
    Sterkte.

6. Dana

Dana Niet meer actief

sterkte :(
    hou wel in de gaten dat je nog mag vliegen als je terug wilt. ik hoor het vaker dat zwangere vrouwen heen mogen vliegen en dat terug een probleem is en dan sta je daar. zoek het wel goed uit, zeker als je thuis wilt bevallen.

7. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Dank je wel voor de reacties, dames.
    Mijn broertje is ernstig verstandelijk gehandicapt. Dus mij herkent hij niet meer. Ik zou het doen om er voor mijn moeder te zijn omdat ze een paar jaar ervoor ook mijn vader heeft moeten begraven. Pfffff, wat een gedoe. Ik zit nu op de site van KLM te kijken en de eerste vlucht die ik zou kunnen nemen is donderdag a.s.

8. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh meid, sterkte zeg!
    Wat een rotsituatie!

Maar idd wat de anderen ook al zeggen, kijk gewoon of je nog mag gaan en hoe je je voelt. Als het kan en mag: DOEN!

9. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Sterkte!! Ik zou gewoon gaan als ik jou was.

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Lastig, omdat ik zelf opdie termijn niet meer zo lang in een vliegtuig zou willen zitten. Maar aan de andere kant wil je graag afscheid nemen van je broertje en je moeder bijstaan.
    Ik zou je goed laten informeren door KLM en je vk. In elk geval sterkte!

11. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik ben laatst ook naar curacao gevlogen met de KLM. ik was natuurlijk nog niet zover als jij, maar er is mij toen verteld dat ik makkelijk nog tot 34 weken had kunnen vliegen Ook zijn de stewardessen erg vriendelijk als je aangeeft dat je je benen graag wilt kunnen strekken (ik zat acher zo'n schot waar je je benen niet kunt bewegen) uiteindelijk mocht ik bij de nooduitgang zitten.

Verder heb ik goed gedronken en steunkousen tegen eventuele trombose aangedaan. Het viel mij 100% mee!

Sterkte met je keuze en natuurlijk met je broer.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik zou zeker gaan! Het vliegen op latere termijn gaat niet om de baby die in je buik zit, maar om het feit dat als de bevalling zou beginnen er 'niemand is die je kan helpen'.
    Sterkte..!

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou zeker gaan! Jou termijn is nog niet hoogzwanger, na de 34-36 weken mag je niet meer vliegen. Ik denk dat het heel waardevol is om bij je moeder te zijn in deze moeilijke situatie, zeker als je vader er ook al niet meer is.

Sterkte!

Deel Deze Pagina