verwarrend zo,n geslachtsbepalende echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jeanette, 8 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vandaag echo gehad.de zoveelste overiges.
    Maar de vorige keer bleek 90&zeker het een meid te zijn.
    nu was het 100%zeker weer een jongen.Dat betekent dat ik heel erg moet omschakelen en beetje onnuchterd ben.het is uiteraard mijn derde zoon.
    diep in mijn hart had ik nu best graag een meisje gewild.het blijft vreemd.
    Ik wist dat met 17 weken niet de juiste termijn was.maar achteraf had ik liever gehad dat ze gezegd had dat ze het helemaal niet wist.
    natuurlijk heb je het niet voor het zeggen...maar ik ben dus echt een mannenmoeder in een mannengezin.
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Soms is de moderne techniek niet altijd een vooruitgang.........

    Het klinkt misshcien heel bot hoor, maar ik zou als ik jou was enorm blij zijn dat alles met je kindje goed is en dat je een derde kindje mag krijgen.

    Pim
     
  3. Hoi Pim.

    weetje in mijn vorige zwangerschap is al bijna alles mis gegaan wat mis kon gaan.Dus ja iedereen zou kunnen voorstellen wat het is na het hebben meegemaakt van een vroeggeboorte(beide kindjes ziek) en het hebben van een gehandicapt kindje wat dat het fijn is om te horen dat het gezond is.zie mijn website over mijn tweeling
    Dat geslacht dan niets toe doet.Zo is het ook!.
    In dat opzicht heb ik wel de hele andere zijde van zwangerschap al meegemaakt en werd ik soms ook teleurgesteld door bepaalde uitspraken.maar het heeft mij vooral ook geleerd om te relativeren,zie mijn website en is het wel leuk om gewoon mee te babbelen over andere onderwerpen.


    in dat opzicht hoeft ook niemand dit mij te vertellen.maar ik lees verder op dit forem al mensen die bij de eerste een voorkeur hebben.
    Iedereen wil graag dat zijn kindje gezond is en een voorkeur geeft niet aan of het minder gewenst is.....maar je hoort mij niet zeggen dat ik niet blij ben.Ik ben heel erg blij ;)

    sukses vrijdag
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Fijn te horen dat je er blij mee bent hoor!
    Zoals je al aan mij reactie las kan ik niet zo goed tegen dat gemiep om een jongen of een meisje.

    Pim
     
  5. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Hai Jeanette,

    Ik weet precies wat je voelt hoor, ik ben ook zwanger van de derde en heb 2 gezonde zoons. Ook mijn voorkeur gaat uit naar een meisje, daar kan ik gewoon niet omheen (misschien omdat ik zelf een vriendinnenband met mijn moeder heb).

    Ik heb bij de echo ook te horen gekregen dat het een meisje wordt (21 weken echo), maar nog steeds blijft het gevoel van: is het wel echt waar...

    Voor allen die graag zwanger willen worden en het (nog) niet zijn klinkt het allemaal best zeurderig misschien, maar natuurlijk zijn we blij met onze derde zwangerschap!! En terdege beseffen we wel dat we gezegend zijn daarmee, maar dat neemt niet weg je geen voorkeur mag hebben.

    Als je eerst vertelt wordt dat je een meisje krijgt dan ben je gewoon blij! Blijkt dat later niet zo te zijn dan is het toch logisch dat je even om moet schakelen?? Het blijft gewoon mooi als je van beide geslachten wat krijgt.

    Ik hoop dat ik niemand kwets met dit berichtje...

    Sas.
     
  6. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Het lijkt me moeilijk om te schakelen!

    Natuurlijk zijn we allemaal even blij dat we zwanger zijn.. Maar toch blijf je in je hoofd denken god wat zou het worden..

    En als je dan verteld word dat het een meisje word wat je natuurlijk erg leuk vind is het lastig om te schakelen naar het idee dat je een jongetje krijgt.

    Het is niet zo dat we het dan niet willen! Natuurlijk niet het is altijd welkom!! maar het is niet waar je je eerst op heb gericht.. En ik begrijp best dat het teleurstellend kan zijn.

    Ik denk al een tijdje dat we een jongetje krijgen en ben ook helemaal opzoek naar jongens dingetjes..

    24ste heb ik pretecho en zullen we het zien.. Als ze tegen me zeggen dat het een meisje word zou ik wel ff teleurgesteld zijn omdat ik dan dacht dat het iets anders was.. Maar dit betekend absoluut NIET!!!!! dat een meisje niet welkom is ;)

    Ligt gewoon aan de verandering van je instelling waarvan je dacht dat je dat zou krijgen..
     
  7. Het is voor mij ook weleens moeilijk geweest om te horen dat zwangerschap een hele roze wolk kan zijn.maar ik heb geprobeerd nooit gaan oordelen,omdat ik het toevallig anders heb meegemaakt of gekregen,tenzij iemand er een hele ongezonde levenstijl opnahield tijdens zwangerschap.bv volop blijven roken en drinken..
    Het ene neemt het andere niet weg.
    Met twee zonen was een meid gewoon anders.

    Harstikke leuk Sas,nu een meid
    Een 21 weken echo is dus vast wel zeker.ga er maar van uit.
    op de echo van mij was duidelijk nu een piemeltje te zien
     
  8. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    He Jeanette, bedankt hoor, voor mij is het definitief afgelopen met baby's krijgen i.v.m. ernstige bekkenklachten (zou het anders vast nog wel een keer willen). Ik moet nog zien of ik na de zwangerschap weer aan het lopen kom, maar we houden goede moed en het feit dat het een meisje gaat worden is voor mij een heel groot lichtpunt waardoor ik deze tijd makkelijker uit kan zitten (liggen).

    Ik had het jou ook graag gegunt, echt waar, vooral na wat je allemaal hebt meegemaakt.

    Zo zie je maar weer iedereen heeft zijn eigen "verhaal" en dat is voor iedereen op haar manier belangrijk.

    Pim ik wens je heel veel succes en hoop echt voor je dat je snel zwanger bent want wachten duurt lang en kan ook erg frustrerend zijn, omdat je niet van te voren weet of het wel wil! Sterkte.

    Sas.
     
  9. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Dit is nou net precies de reden dat ik niet wil weten of ik in verwachting ben van een jongen of een meisje.
    Bij de eerste twee wist ik het ook niet.
    Ik persoonlijk vind het heel leuk om verrast te worden bij de geboorte. We weten tegenwoordig al zoveel van een zwangerschap, maar juist het geslacht.....daar wil ik mee verrast worden.
    Ik ben nu gezegend met een meisje en een jongen, maar ik had twee meisjes of twee jongens net zo leuk gevonden!
    Gina
     
  10. Shade

    Shade Actief lid

    1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Ik heb een uitgebreide echo gehad en daar hebben ze het geslacht van de kleine gezien.
    Er was geen twijfel over mogelijk werd er gezegt.
    Ik weet zelf niet wat het word maar mijn zusje wel.
    Ik snap ook niet dat mensen er zoveel geld voor over hebben om te weten wat het word.
    Ik heb altijd gezegt dat ik dat niet wil en hou dus nu voet bij stuk.
    Heb wel mijn vermoedens.
     
  11. Petra

    Petra Actief lid

    29 okt 2005
    121
    0
    0
    student
    Noord-Brabant
    Moeilijk onderwerp hè. Ik heb inmiddels drie prachtige zonen en ben zwanger van ons vierde kindje. Ik kan er ook niet omheen om toe te geven dat ik een meid wel heel erg leuk zou vinden.
    Dat doet niets af aan het feit dat als het geboren is en een jongen blijkt te zijn, dat ik dan niet blij ben. Dat gevoel is er, wat het kind ook zal zijn, een meisje of jongen. Maar ik ben gewoon benieuwd...en met 20 weken gaan we kijken. De gynaecoloog en wij zijn alledrie erg benieuwd...zou het dit keer weer een jongen zijn of een meisje.
    Ik heb voor beide geslachten al een mooi kleding-setje gekocht. Beiden zijn welkom, maar ik hoop stiekem wel een beetje op een meisje.

    Ieder zo zijn verhaal, helemaal gelijk! Een wens is nog geen eis, zal ik maar zeggen! ;)

    Iedereen veel plezier van de zwangerschap en geniet van dat kleine ding in je buik!

    Groeten van Petra.
     
  12. nathalie1980

    nathalie1980 Actief lid

    8 feb 2006
    107
    0
    0
    callagent
    almere
    ook ik ken dit ik heb namelijk al 3 meiden en hoop heel eerlijk gezegd dat het dit keer een jongen zal zijn dus zal ik best teleurgesteld zijn als het toch weer een meid is maar aan de andere kant gaat bij mij wel de gezondheid van de baby voor en dat vind ik dan wel weer het allerbelangrijkste
     
  13. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hai
    ik heb ook altijd gezegd dat ik een jongetje als eerste wilt maar
    langzamerhand zie ik ook andere kleine meiden lopen en leuke kleertjes enz

    Maar nu maakt het mij nik suit wat het wordt als het maar gezond is.
    Mijn vriend wilt daarentegen een jongetje maar ja dat zijn mannen mischien( hij zei : dan hoef je je niet zo'sn zorgen over te maken meiden moet je
    zo beschermend optreden de laatste tijd.

    Ik vind jongen of meisje wel leuk (ALS HET MAAR GEZOND IS)

    kuzz
     
  14. het voordeel is dat ik de echos krijg via het ziekenhuis.maar dat is beslist gezien mijn voorgeschiedenis.Ik weet niet of ik anders het had willen weten door speciaal heen te gaan.maar nu ik toch steeds een echo krijg. Ach vond ik het best spannned en praktisch om te weten wat aan te schaffen.Maar nu hoorde ik van een vriendin die bij verloskundepraktijk gewerkt heeft dat er een vrouw was die 100%zeker een meisje zou krijgen.Alles had aangeschaft en bij de geboorte bleek het een jongen.het zegt dus inderdaad niet altijd alles.inmiddels begin ik na een halve dag al behoorlijk te wennen aan het idee.Maar ga het pas geloven als ik het in mijn armen houdt.
     
  15. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Sja, echt helemaal zeker ben je pas als je kindje er is (of je moet bij een punctie op chromosoomniveau hebben gekeken), maar tot die tijd...

    Iedereen heeft haar reden om wel of niet te willen weten wat het wordt en ik vind ook dat je best mag durven uitspreken dat je misschien voorkeur hebt voor een ander geslacht. Zo had ik voorkeur voor nog een meisje, leek me enig. Op het moment dat je besluit het wel te weten, kun je toch al niet meer "ruilen" dus wat de uitslag ook zal zijn, het kindje wat komt zal met alle liefde worden ontvangen.
    En eerlijk is eerlijk, ik kijk nu al wel uit naar de race-baan en de k'nex die er over een paar jaar zullen zijn ;)

    Groetjes van Kiki.
     
  16. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Klinkt misshien heel lomp en bot, maar dit is dus echt 1 van de redenen waarom ik niet wil weten wat het wordt!
    Ik wil toch niet al teleurgesteld zijn over het geslacht, terwijl dat eigenlijk helemaal geen reden is, of hoeft te zijn om teleurgesteld te zijn.
    Ik hoor zo vaak dat mensen denken een dochter te krijgen, en dat het dan toch een zoon is. En andersom komt ook voor.
    Als je je wekenlang ergens op insteld, en het blijkt dan het tegenovergestelde te zijn, dan ben je altijd teleurgesteld, daar ontkom je niet aan. Maar persoonlijk vind ik dat geen gevoel wat past, bij zoiets moois als een kindje krijgen....
    Ik vind het zelfs een beetje ondankbaar, al weet ik zeker dat ik nu mensen voor het hoofd stoot met deze opmerking. Ik weet zelf heel goed dat het voor mij ook zo zou voelen, dus daarom kies ik voor onwetendheid!
     
  17. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Ja, mensen om je heen bepalen het geslacht en wat toch maar het beste zou zijn.
    Ik een jongen, een meid en een jongen dus iedereen zegt dat het mooi zou zijn als er nu weer een meid zou komen. Je hebt het echter niet voor het zeggen he. Ze denken dat je dan waarschijnlijk teleurgesteld bent wanneer het toch een jongen wordt. Ik wil alleen maar een gezond kind net als de andere drie!
     

Deel Deze Pagina