.... vandaag groeiecho gehad en dat was allemaal prima. Kindje groeit gemiddeld ondanks alle schommelingen in mijn bloed. Alleen waarschijnlijk weer hellp en daarom mag ik niet naar huis. Ze hebben me nu ingezet voor aantal onderzoeken en morgen hoor ik het plan. Maar de gyn heeft al zachtjes laten weten dat ik waarschijnlijk dit keer de 35 week niet ga halen (vorige keer veels te lang gerekt en dat werd ons beiden bijna fataal)... een domper omdat ik me wel beter voel dan bij dochtertje, maar stiekum natuurlijk wel rekening mee gehouden. We hopen dat uk nog even gezond blijft zitten!
wat fijn dat de kleine goed groeit, maar at een rotnieuws dat je weer HELLP hebt, denken ze echt al aan HELLP, of nog aan pre-eclampsie?
Gezien mijn voorgeschiedenis denken ze aan hellp, maar de verandering in mijn eiwitten moet uitsluitsel geven morgen. Bij mij zijn de tekenen in het bloed niet zo duidelijk, behalve zeer sterk dalend hb (zonder aanwijsbare reden) Kan een teken zijn dat mijn lever overuren maakt. Het is lastig een grens te trekken, omdat ik door chemos in verleden nier-en leverschade heb opgelopen. Dit is doorgaands heel stabiel, maar zwangerschap kan trigger zijn. Bij dochtertje lag ik laatste 10 weken in ziekenhuis en was doodziek, pas achteraf gaven ze toe dat het toch hellp was. Kostte me daarna anderhalf jaar revalidatie...... dus denk dat ze nu wat voorzichtiger zijn met me (hoop ik)
Hellp dus. Vandaag hoor ik het plan hoe verder. Ze willen nog eigenlijk beetje rekken omdat ik nog niet heel erg ziek ben, maar gyn zei wel dat er op elk moment.omslag kan komen dat het wel zo is.... dus alles wordt goed in de gaten gehouden. Ik had iig al wel een intake voor mogelijke keizersnede bij anesthesist (geen idee hoe je dat spelt haha)
Ach wat vervelend nieuws, gelukkig kunnen ze jou gezondheid en die van je kindje goed in de gaten houden nu en hopelijk gaat het deze keer wat vlotter met herstel strakjes, sterkte met de komende weken.
Jakkie kan er helaas over meepraten... met 30 weken opgenomen met PE en met 24 weken bevallen met een spoedkeizernede Sterkte meid!
Ik hoop ook dat ik de 34 nog mag gaan halen! Alles daarna goed verlopen of hadden jullie een grote nasleep? Dochter is met 35 weken geboren, lag al in zh met 25 week (en daarvoor ook al 2 x paar weken) en dat heeft er flink ingehakt. Daarom hoop ik dat we er nu wat beter doorheen komen
Was een ware hel!! ben ook op een avond zo ver weggezakt dat ik aan het magnesium infuus moest en had toen ook barstende hoofdpijn... Was echt heel heftig vond ik zelf... Vooral het niks mogen en je ondertussen de tijd daarvoor goed voelen vond ik echt vreselijk! Maar met bloeddruk 160 over 105 moest ik direct opgenomen worden... Het gaat nu pas beetje oké zit nog steeds met de bloeddruk te rommelen... De kleine gaat het super mee groeit als kool wel is ze met 1684 geboren... Hoe is het nu bij jullie? en hoe gingen de vorige keren ??
Mijn vorige twee keren waren ook een hel. Ik dacht na de eerste, die levenloos ter wereld kwam na gebroken vliezen bij 26.4 dat het niet erger kon. Maar van mijn dochtertje heb ik ook een tik gehad. Ze hebben alles uit de kast gehaald, slikte op laatst 25 bloeddrukpillen van 6 soorten plus magnesium en mijn bloeddruk steeg mooi door naar 220/140 met een hb van 4.2 na de spoedkeizersnede. Mijn eiwit zat op 9.2 gram. Nu is het 5+ en bloeddruk was 160/105 (vandaag 150/95) Ze hadden eigenlijk al 5 weken eerder moeten ingrijpen toen. Na de sectio heb ik op IC gelegen, dochtertje ging niet lekker. Zij was uiteindelijk na 5 weken nicu eerder ontslagen en heb ik nog 4 weken op interne gelegen. Daarna nog 4 keer opgenomen door extreme bloeddrukken en nierproblemen. Bleek allergisch voor de adalat...... was echt traumatisch en wou het nooit meer meemaken. een shock dat ik ondanks mirena zwanger was, met 13.5 w ging het mis. Maar daarna 1 keer ongelukje, was wel net weer met pil gestart, en meteen raak pfffft ik ben meteen genezen, van mij mogen ze het dichtknopen. In het ziekenhuis hadden we een plan gemaakt om het niet nogmaals uit de hand te laten lopen, want de angst overheerst wel een beetje. Alleen loop nu in ander ziekenhuis omdat we abrupt verhuisd zijn. Tis dat we nu in scheiding liggen door een gebeurtenis. Maar het is wel zwaar om dit (weer) alleen te moeten doen. Aan de ene kant ben ik wel.blij dat ze nu zo voorzichtig zijn, aan de andere kant zo onzeker pfffft. Hoop dat jij weer snel hersteld!
Joh meis toch wat een verhaal en wat een hel! Dus je ligt ook nog eens door dit alles in scheiding ? Of heeft dat een andere reden?? ( sorry hoor als je niet wil vertellen dan niet ) Het legt zeker een druk op je relatie pff !! Mijn bloeddruk werd zo hoog tijdens de kunstmatige bevalling die ze eerst nog gingen opwekken met 34 weken... Maar dat ging echt bergafwaarts ik naar 220 en dochterlief na 80 Het is echt een nare ziekte bah!! Ik heb een spiraal (koper) ik hoop ook niet dat het hier fout gaat weer per ongeluk want dat gaat mijn lijf ook echt niet trekken... Plus dat het ook niet zo maar mag... Ik leef met je mee meis !! hou me op de hoogte!!
Nee.... er was een topic over paar maanden terug. Mijn schoonvader probeerde mij en baby iets aan te doen en schopte/stompte vol in mijn buik. Mijn man koos niet vol voor zijn gezin, dus heb de keuze gemaakt weg te gaan. Mijn eiwit was nu ruim 7 en de arts kwam mij net vertellen dat ze de baby binnen 2 weken gaan halen. Maandag gaan ze nog mijn doorbloeding doormeten, baby liep al iets achter. Dus mss mag ik maandag al naar de OK. Eerste portie longrijpers zit er al in. Je weet dat ze dit nieuws snel komen brengen, maar ben wel even van slag nu..... ze is nog zo klein
Dat topic heb ik geloof ik nog gelezen inderdaad! O jeetje toch wat een gedoe allemaal! Hoe ga je dat allemaal doen straks als de kleine er ook is ?? Gaat ineens hard he ? En het zijn rake klappen die je krijgt in je gezicht zit je daar hele dag in bed over niets anders te denken... Spannend meid hou nog even vol! Ja beste is dat ze zo lang mogelijk blijft zitten mits het verantwoord is... Heb je al een idee hoe zwaar ze is ?
Ze wordt op kleine 1700 geschat nu, groei was 1 lijntje gezakt. Tot nu toe doet baby het super goed verder ondanks alle hobbels. Hoe het straks allemaal moet weet ik.nog niet...... door het tegenwerken van mijn ex-man is er nog niks geregeld. Maatschappelijk werk helpt me wel heel goed, zowel hier in ziekenhuis als in oude woonplaars, maar ja als tegenpartij niet meewerkt. Dochtertje is bij mijn ouders, in weekend bij haar vader (hij doet geen moeite om haar langer te hebben terwijl het nu wel fijn is als hij wat hulp biedt). Eerst dit kindje maar eens gezond afleveren!
Oh jemig, wat een situatie.. Zo zenuwslopend en dan moet je het ook nog allemaal alleen doen, wat óók al is veroorzaakt door een bizarre situatie.. Ik heb geen woorden, ik wil alleen even zeggen dat ik de komende weken heel hard aan jullie ga denken en hoop dat je meisje een hele goed start zal maken (en dat jij er ook snel weer bovenop bent natuurlijk!)! Knuffel!
Vandaag was opeens de ommeslag dat ik 7 uur lang gevochten heb tegen het bijna onmogelijke...... eindelijk weer stabiel nu. Het ging zo slecht dat ze me niet meteen naar OK wilde brengen, gelukkig ben ik weer bij de wereld. Morgen wordt ons meisje gehaald. Mijn banner klopt niet helemaal, dus met 31.3. De longrijpers zijn eigenlijk net een dag te laat voor optimale werking, daarom gaan we nog een nachtje door.... als dat lukt....