Hoi, Ik ben nu 9 weken zwanger en vanaf week 6 echt super beroerd. Soms heb ik een paar betere dagen ertussen zitten dat ik me tussen 11.00 en 16.00 wat beter voel maar grotendeels dag en nacht misselijk / overgeven.. het maakt niet uit; liggen, zitten, staan...pfff Het lijkt of er de hele dag een brok in mijn keel blijft hangen in het begin van de slokdarm die maar niet wil zakken. Ook na het overgeven blijft dit gevoel zitten... herkent iemand dit? Ik heb al vanalles geprobeerd; beschuitje in bed voor het opstaan, kleine porties eten, blijven eten, appelsap drinken etc maar niks helpt! Ook bij een homeopaat en magnetiseur geweest maar tevergeefs... Ik word er echt heel down van, en op mijn slechte dagen niks als huilen.. Ik kan met een beetje geluk alleen smidaags een paar uurtjes werken, heb gelukkig een fijne baas en collega's. Mijn verloskundige adviseert me zetpillen te halen bij de huisarts ertegen maar ik gebruik al medicijnen voor mijn darmen dus nog meer lijkt me ook niet echt bepaald goed voor mijn kindje in de buik... Heeft er iemand nog wonder tips? en wanneer ging het bij jullie over? Liefs x
ik zou zeggen, haal die pillen als het niet goed is voor kindje had je ze nooit voor geschreven gehad. 1e keer ziek van week 4 t/m 20 en 30t/m bevalling nu ziek van week 4 t/m 14 veel succes
Als eerste ik vind het echt rot voor je.. en ik hoop voor jou dat het na die eerste 3 maanden over zal gaan want dat is meestal het geval.. Ik denk dat er verder dan wat jij al geprobeerd hebt niet veel aan te doen is .. Ik wens je heel veel sterkte en succes iig !
Ik heb zelf gelukkig nauwelijks last gehad van misselijkheid, maar weet van een oud-collega dat zij totdat ze twaalf weken was echt niets kon binnenhouden, zelfs geen glas water. Was ook niets tegen te doen, maar was dus wel van de ene op de andere dag helemaal over... Niet echt een opbeurend bericht, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is ga toch naar je huisarts om te vragen of die nog ideeën heeft... Dit is ook niet lekker, en voor hetzelfde geld heeft je HA de oplossing voor je! Proberen kan altijd, toch..? Heel veel sterkte, meis!
Hoi, Erg vervelend, ik kan er over mee praten! Bij begon het vanaf week 6 tot 20 weken, de hele dag kotsmisselijk en overgeven was ook 4 kilo afgevallen ben toen even in het ziekenhuis geweest voor controle of ik niet aan het uitdrogen was, zat net op het randje maar het was echt een drama! Ik heb ook zetpillen gekregen (emasefene) en die hielpen mij wel, het hele erge ging er mee weg en ze zijn niet schadelijk voor de baby. Ik zou ze gewoon proberen, je mag er 3 per dag! Sterkte ermee!
Wat naar voor je! Ook in ben erg misselijk (8 weken zwanger nu) en moet regelmatig overgeven. Gelukkig niet de hele dag, zoals jij. De enige tip die ik heb is dat je zo rustig mogelijk moet doen. En neem die pillen! Je hebt op deze manier kans op uitdroging en dat is misschien nog wel schadelijker dan die pillen.
ik ben ook heel erg misselijk geweest van week 5.5 tot week 10 en toen ging het aardig beter maar heb afgelopen nacht de hele nacht overgegeven en vandaag over dag een paar keer. erg vervelend. maar dan zeg ik tegen mezelf het hoort er allemaal bij (dat zeggen mensen altijd) en het is een goed teken. dna groeit het goed dat denk ik dan maar. en idd je hebt dan een brok in je keel en je slikt en je drinkt en je geeft over en niks maar dan oook niks helpt die brok blijft zitten ja ik herken het heel goed. maar wordt nu beter ik heb het nu af en toe maar niet meer zo vaak als de hele dag. nu 2 keer in de week ongeveer! sterkte ermee ik hoop voor je dat het snel over is! liefs
hoihoi Ik vind het erg shit voor je, ik weet wat het is. Ben vorige zw. van week 6 tot 16 misselijk geweest, daarna geen centje pijn meer.. Ik heb ook gehoord en gelezen van gember capsules (bij de tuinen) ook kunnen helpen tegen misselijkheid. Ze worden ook bij reisziekte gebruikt. Ik heb ze nu gehaald, want ben inmiddels bijna 7 weken en ben doodsbang dat het weer terug komt. Dus ik pak alles aan wat ik aanpakken kan...
zetpillen halen (emesefane ofzoiets) hielpen bij mij behoorlijk goed! kan geen kwaad voor de baby, ik slikte daarnaast maagtabletten en die waren veel vervelender voor het kindje, als de combi niet had gemogen (in de zin van geen zware mdicijnen bij elkaar) hadden ze het vast niet voorgeschreven.
Ik voel met je mee. Ik ben nu 7 en ook van me 6e week ziek, Hier in Spanje geven ze geen pillen dus heb me moeder naar de dokter in nl gestuurd. gelukkig komt ze donderdag met pillen. Ik heb ook die brok in me keel en het eten zak daardoor ook slecht weg. Ik moet nog niet overgeven, maar zit er steeds heel dicht tegenaan. Hier in Spanje is een hele bekende gyn en die zegt dat hij het fijn vind vrouwen te zien lijden. Het betekend dat de zwangerschap sterk is. 1 plus punt dus.
Balen van je misselijkheid! Hier bij de vorige zw van week 7 tot aan de bevalling, en nu vanaf week 4 tot heden. Heb zelfs op het randje van uitdrogen gezeten. Ik heb 3 verschillende soorten medicijnen gehad, en nu zit ik weer aan de Emesafene tabletten. Die mag je gewoon hebben, kan geen kwaad voor je kindje. Ik zou als ik jou was toch maar vragen om medicijnen. Ik weet van de Emesafene zetpillen dat je die maar 3 dagen achtereen mag gebruiken, de tabletten mag je onbeperkt gebruiken. Ik hoop dat je er snel vanaf bent!
Hallo allemaal Heel erg bedankt voor jullie medeleven / tips! Ik ga vanmiddag naar de huisarts, ik heb iig besloten dit geen maand meer vol te houden en aangezien het toch nog zeker wel een maand gaat duren en evt langer moet er maar een oplossing komen! Bedankt! x
vervelend dat je zo misselijk ben. helaas herken ik het dit is mijn 3de zwangerschap en ben nu bijna 15 weken en nog steeds misselijk, bij mijn hielp de tip van de huisarts hahaha ik sta smorgens vroeg al met de cola klaar en werkt zorda ik misselijk word neem ik een slok koude prikkende cola erg onsmakelijk vooral smorgens maar ja het helpt en kan geen kwaat heb zelf allerij mideltjes geprobeert pillen en zo maar werkte niet en dit wel dus wie weet probeer het groetjes Me To You
Hier ook eentje die misselijk is.... Het blijft ook echt niet bij de ochtend..pfff! Ik gebruik ook emesafene en ze helpen goed. Hoewel ik vanmorgen nog wel verschrikkelijk ziek was.... en ook geen water binnen kon houden. Maar ik zou in elk geval die tabletjes (of zetpillen als je echt niks binnen kunt houden) aanraden. En kleine beetjes eten, dus niet een grote hoeveelheid in 1 keer. Ik merk dat ik me daar ook slecht van voel. Sterkte!
Hallo! Ik ben bij mij zwangerschap misselijk geweest vanaf de 7e week t/m ongeveer week 17. Toen werd het minder. Zoals de oma van mijn vriend zei; 'als je het leven voelt, gaat het beter'. Ze had uiteindelijk wel gelijk (voelde mijn kindje rond de 17 weken voor het eerst). Uiteindelijk ben ik 7 kilo afgevallen doordat ik vrijwel niks binnenhield. Tussen 11 uur en 16 uur ging het altijd wel redelijk, in die tijd dronk ik ook heel veel. Daardoor ben ik niet uitgedroogd. Ik heb ook de zetpillen (emisafine)gekregen van de huisarts (op aanraden van de vk). Bij mij hielpen ze niet helaas, maar ik zou het altijd proberen. Ik snap dat je liever geen medicijnen wilt slikken, maar soms moet je kiezen tussen twee kwaden. Als het echt heel erg wordt (en je aan het uitdrogen bent), kunnen ze nog altijd iets anders (bv. domperidom) voorschrijven, maar dat was bij mij niet nodig gelukkig.
Waarschijnlijk zijn dat Emafese zetpillen, die kunnen geen kwaad. Ik begrijp wel dat je het liefst geen medicijnen slikt of in iedergeval zo min mogelijk, maar in sommige gevallen is het zelfs beter voor het kindje. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 24 uur per dag misselijk geweest en dag en nacht overgeven en dat 6 maanden lang. Ik was totaal uitgeput en had 0,0 energie. Heb dan ook ruim 3 maanden thuis gezeten, de 8 stappen naar de WC waren al te veel, dan zat ik op de WC echt uit te hijgen. Ik kreeg ook emafese pillen, die kwamen er steeds weer uit, toen kreeg ik zetpillen. Vervolgens kreeg ik bloedingen in mijn maag/slokdarm van het overgeven, daar kreeg ik toen weer Losec voor. Ik vond het heel erg dat ik die medicijnen slikte, normaal neem ik zelfs geen paracetamol (mijn motto: is vanzelf gekomen, gaat vanzelf ook wel weer weg). Het heeft toen echt even geduurd dat ik de knop moest omzetten; je lijf is even in het bezit van je kindje en daar heb je zelf niet veel over te vertellen. Toen die knop eenmaal om was, was het makkelijker te accepteren dat ik die medicijnen moest slikken. Als je ze niet slikt is het gevolg dat je uitdroogt en dan ben jij en je kindje nog verder van huis! Nu bij mijn tweede zwangerschap gaat het een stuk beter, ik ben nu 20 weken en mijn energie is weer grotendeels terug en ook de misselijkheid is nu onder controle te houden (inderdaad met een beschuitje voordat ik opsta (bij de eerste had dat geen zin, dat kwam er gelijk weer uit)). Nu geen medicijnen dus en daar ben ik ook wel weer heel blij mee! Sterkte in iedergeval! Ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt!
Ik herken het helaas. Ik ben de eerste 3 maanden ook heel ziek geweest. Ook overgeven en ook de hele dag misselijk. Bij mij hielp eerst ook niks. Later gelukkig wel de kleine porties en vanilleyoghurt. Ik heb Emesafene voorgeschreven gekregen. En die helpen heel goed en mogen ook als je zwanger bent. Ik hoop dat het snel beter word meid!
Gister begonnen met de tabletjes en heb vannacht goed geslapen en vanmorgen maar 1x overgegeven! Voel me niet 100% maar wel zeker 75, dus ik ben nu lekker buiten van het zonnetje aan het genieten! Ik hoop niet te vroeg gejuigd maar als dit de uitwerking is van de pilletjes...jippie de pippie (en anders ga ik de cola tip zekers proberen)! x
Hier ook constant misselijk! Om gek van te worden..de hele dag door soms! Ik heb ook al van alles geprobeerd. Sta wel een paar keer per dag te kokhalsen....echt niet tof! Ik word er ook down van...Vooral omdat het een misselijkheid is, die totaal anders is dan ik ooit heb gehad. Echt een rotgevoel. Heb het vanaf dag 1 dat ik wist dat ik zwanger was...Loop er nu al 6 weken mee..Hoop dat het over 2 weken beter wordt Zoals men mij beloofd!
in de ochtend kon ik alleen rijstewafels eten, en simpele theebiscuit, veder om vocht binnen te krijgen ging ik aan de waterijs, en peerijsjes, ik ben nu 18 weken en moet nogsteeds voorzichtig zijn met wat ik eet, sterkte meid hoop dat je je snel beter voelt