Hoi dames, wie herkent dit ook? Ik ben nu bijna 17 weken zwanger en eigenlijk gaat alles gewoon prima Maar deze week ben ik ontzettend humeurig, voel me ook vaker duizelig, last van mn buik en erg moe gewoon etc. Dacht dat de kwaaltjes wat af zouden nemen, maar ze lijken deze week juist wel een inhaalslag aan het maken te zijn. Het rotte is alleen dat ik er niet echt met iemand over kan praten..Mijn moeder heeft echt de beste tijd van haar leven gehad dat ze zwanger was, dus die kan zich totaal niet voorstellen dat je er ook maar even doorheen zit.. Mijn vriend doet zn best, maar als ik me rot voel dan probeert hij me eigenlijk alleen maar met (domme) grapjes op te vrolijken, waardoor ik alleen maar bozer word.. Van mijn vriendinnen ben ik de eerste die zwanger is, dus als ik wat vertel knikken ze allemaal lief en proberen me te steunen, maar ze weten ook niet zo goed wat ze moeten zeggen soms..En de geijkte kop op! en komt wel goed! hoef ik ook niet altijd te horen haha.. En werk wil ook niet helemaal lukken, ik werk in een ontzettend drukke musuemwinkel..continu klanten om me heen en dat ben ik gewoon gewend, maar iedere ochtend kan ik wel janken als ik denk dat ik er weer heen moet..dit ook door de reistijd. Het idee van de tram en trein maken me gewoon helemaal naar.. Als ik me dan ook nog eens echt gewoon niet lekker voel, wil ik me het liefst gewoon ziek melden en rustig aan doen.. Maar dan ben ik weer een zeikerd heb ik het idee! Alleen het nadeel is dat ik dan zo doorzet om toch fris en fruitig te doen op mn werk dat ik 's avonds helemaal kapot ben en overal last van krijg.. Jeetje lang verhaal zo in ene, maar ik moest het echt even kwijt oh en mn handtekening zegt: zo blij! en dat ben ik ook echt hoor, alleen soms is alles eromheen een beetje teveel ofzo..
Geloof dat rond de 16/17 weken de hormonen veranderen, dat zou de wetenschappelijke verklaring wellicht kunnen zijn? En verder, ja zo gaat dat in de zwangerschap.... Moe, het zwaar hebben, ik ken het maar al te goed! Bij de meeste vrouwen is het echter juist het eerste trimester dat ze zo moe zijn (heb bij de eerste de eerset 16 weken geloof ik alleen maar geslapen) Maar rond de 17 18 weken kwam er bij mij ook niets meer uit handen hoor... Ik ben met 18 weken uiteindelijke gestopt met werken ivm bekkenpijn maar vanaf die tijd voel ik me ook zo ***! Nergens zin in, word moe wakker en heel vaak sjagerijnig! Succes meid...
Oh ja en ik ben ook mega gelukkig met dit kindje hoor! De kers op de taart, echt onwijs gelukkig... Maar moet nog ff door die laatste 4 maanden heen geworsteld komen...
Jaa t eerste trimester was ik ook echt kapot, toen huilde ik dus echt als ik naar mn werk moest.. Maar daarna ging het wel beter, alleen deze week dus even weer een terugslagje denk. Lijk nu wel emotioneler etc, dus net dat wel nu pas toeslaat.. Maar wat je zegt, het hoort er allemaal bij he! Bedankt voor je reactie! Fijn om t weten dat k niet de enige ben. Jij ook heel veel succes!
Ik herken het! Ook ik (wij zijn superblij met ons kindje) maar heb rond die termijn ook zo'n periode gehad. Had er wel HG bij en was al 2x opgenomen geweest en even zag het er naar uit dat dat niet de laatste keer was. En dan krijg je ook nog van iedereen te horen: Ja ik was ook misselijk. Pfff dacht ik dan, was ik maar alleen misselijk.... Tussen de 20 en ongeveer 30 weken heb ik me super gevoeld. Daarna begon de bekkeninstabiliteit heel erg op te spelen. Nu kijk ik uit naar de bevalling!
Jeetje dan is het logisch dat zo'n periode hebt dat je je minder goed voelt! Ook vervelend om dat dan te horen, het is natuurlijk dan niet alleen misselijkheid.. Kan bij mij ook de hormonen zijn hoor, maar ik snap dan echt niet, dat mensen dat dan niet snappen...