waar de hik voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by DianaL, Jul 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DianaL

DianaL Lid

Jun 24, 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een beetje een gekke vraag maar voel me ineens zo onzeker worden...

Ik ben inmiddels 39.4 dagen zwanger van mn 2e kindje. Twee weken terug heb ik nog een echo gehad omdat ze twijfelde over de liging van de kleine. Uiteindelijk bleek dat de kleine netjes met het hoofd naar beneden zat.. en was ingedaald. Vorige week twijfelde de vk (andere vk) weer.. en heeft ze inwendig gevoeld. Ze voelde een schedel maar de kleine was maar een heel klein stukje ingedaald.. terwijl die week ervoor hij prakties helemaal was ingedaald. Nu is dat opzich niet zo raar want dat gebeurd wel vaker zeker bij een 2e kindje...

Alleen door die twijfel van de vk's ga ik erg op de bewegingen van de kleine letten. Gister voelde ik dat hij draaide alleen was het zo heftig dat ik het er gewoon een beetje benauwd van kreeg (lastig uitleggen)... nou goed het zal wel dacht ik nog. Nu had hij net de hik.. opzich ook niks geks maar normalieter voel ik de hik altijd aan de zijkant maar nu duidelijk onderin bij mn vagina! :(

Zou de kleine nu nog in een stuit zijn gaan liggen?? En als het in een stuit ligt voel je de hik dan onderin bij je vagina?

Gr, Diana

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Mijne ligt in hoofdligging en ik voel de hik altijd beneden.
    Denk niet dat jouw kindje in dit stadium nog gaat draaien.
    Geloof dat het heel soms wel eens voorkomt.
    Gewoon even aan de verloskundige vragen bij je volgende bezoek.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Onze baby ligt naar beneden en ingedaald. En ik voel de hik altijd helemaal onderin.

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,789
    18,969
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Mijn kindje is nog niet ingedaald maar ligt wel met het hoofdje naar beneden. Ik voel de hik meestal rechts onderin mijn buik en een enkele keer linksonder. (Billetjes liggen ook meestal naar rechts, soms naar links.)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Irem was al vanaf week 34 ingedaald met haar hoofdje naar beneden en ik voelde de hik altijd helemaal onderin mijn buik, net boven mijn schaamstreek.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik voelde t ook altijd bij t schaambot.
    Als je twijfelt kun je zelf ook voelen of je het hoofdje voelt zitten!
    Op t einde van mn zwangerschappen kon ik t goed voelen.

7. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Mijne ligt in een (niet ingedaalde) stuit en ik voel de hik ook altijd heel ver onderin.
    Waar je de hik voelt zegt niets over hoe de baby ligt. Ik heb dit ook opgezocht omdat ik hoopte dat ze gedraait was, maar nee dus.

8. DianaL

DianaL Lid

Jun 24, 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie's! Het zegt dus helemaal niks waar je het voelt.. :)

Ik zal zelf nog wel even gaan voelen al betwijfel ik of ik het kan onderscheiden.. Gelukkig mag ik dinsdag weer naar de vk... maar hoop eigenlijk dat ik dan al ben bevallen ... alleen dan liever niet in een stuit! :D

Gr, Diana

Share This Page