Hier mijn zwangerschapstest van de action.. raar verhaal misschien maar ik heb erover heen geplast en daarna net water afgespoeld. De streep stond er niet binnen de 5 min maar pas veel later. Ik denk dat het vals positief is want alle andere zwangerschapstesten die ik heb gedaan zonder af te spoelen blijven wit.. en clearblue digital geeft aan niet zwanger.. toch vind ik het raar dat er een streep op komt..
Ik had ook veel later een streepje dan de aangeven minuten. Daarna elke ochtend een test gedaan en weed met de dag duidelijker! Succes
MHz.. Gek.. Want als je gelijk spoelt verdun je eigenlijk je urine... Als er dan zoveel hcg zou zijn dat het toch waarneembaar is verwacht je ook een pos. Andere test.. Vreemd hoor....
Nu ben ik toch wel nieuwsgierig waarom direct erna heb gespoeld ipv van na afleestijd. Dus leg uit, wat was je theorie achter dit idee?
Normaal gesproken hoort dat ook niet zo. Hier op zp wordt het weleens gedaan omdat er soms op de test verkleuringen zijn door urine of ophopingen van de kleurstof als de urine op de test niet goed doorloopt. Door wat water te doen waar je normaal de urine opdoet, spoel je de test als het ware schoon. De gele verkleuring van de urine trekt dan meestal weg waardoor de achtergrond weer wit wordt. Zo kan je lichte streepjes makkelijker zien. Soms lijkt er een streepje te staan maar lijkt het wat vlekkerig of lijkt er een streepje te staan op een plek waar hij niet hoort te staan. Het kan soms gebeuren dat de test niet goed doorloopt waardoor die kleurstof ophopingen ontstaan. Door dan te ´spoelen´met water verdwijnen die en loopt de test opnieuw door. Goede hcg streepjes blijven, als het goed is, gewoon staan. Valse streepjes spoel je, meestal weg. Dames, iemand nog een aanvulling/verbetering?
Aanvulling .... het spoelen doe je dus ook pas NA dat de test is opgedroogd/vergeeld en niet direct na de urine-dipping. Ts heeft het nu dus fout gedaan. Ik zie wel een streep maar vind hem grijs
Ik zou en nieuwe test doen en hem niet doorspoelen met water. Ik zou deze gewoon als foutief beschouwen.
Ik heb zaterdag een kruidvat test gedaan en deze was witter dan wit dus helaas.. nu gaan we op voor onze eerste iui.