Help, ik heb een bril nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuwpop, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    vandaag naar de opticien geweest en heb een bril nodig
    maar ik ben totaal niet in deze wereld thuis, heb al even
    google gedaan maar kom er niet uit.
    mijn vragen

waar ik kan ik het beste heen gaan voor een goedkope bril? hoef de bril
    n.l niet de hele dag op.

wat zijn de voor en nadelen van een bril die gelijk verkleurt als zonnebril als de zon schijnt?

voor een goedkope bril zal ik w.s naar de stad moeten, wat is wijsheid hier in het dorp 1 kopen waar weinig keus is maar wel dichtbij ivm reperatie mocht de bril stuk zijn of toch verderweg, meer keus en w.s goedkoper?

hoe zit het met de service van de grote aanbieders pearl, specsavers etc?

2. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    k Vind dat Pearle goede service heeft. Verder geef ik je één tip: Maak je bril af en toe schoon met groene dreft, en geen gele, want daar zit citroenzuur in, worden je brillenglazen heel raar van :)

3. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    O enne..zo'n bril die verkleurt als zonnebril, nadeel: Je staat bijna altijd met je zonnebril op de foto, haha :) verkleurt heel gauw.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    eerst even kijken wat je zorgverzekeraar vergoed en met wie ze afspraken hebben gemaakt.
    En daarna naar één van hen toe gaan...

Ik weet even niet waar m'n bril vandaan komt - (wel waar de winkel zit :p maar welke het nu is?) maar die heeft de monturen in de winkel op prijsklasse gesorteerd in de winkel. Ideaal, want dan kun je gelijk kiezen, bij de prijsklasse tot hoever jij wil gaan...

Service is tegenwoordig volgens mij overal wel goed. Tenminste bij Hans Anders waar ik voorheen kwam was hij goed en bij degene waar ik nu zit is het ook altijd wel goed.

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik ga al jaren naar specsavers ben er zeer tevrede over en ze hebben zeer goede service.

ik heb een keer per ongeluk mijn bril gesloopt.. montuur gebroken glas eruit.. gebeld of ze hem konden maken dus heen gebracht na paar dagen belde ze dat het niet meer gemaakt kon worden.. maar dat ze een nieuw montuur hadden besteld en die kon ik gratis ophalen.

6. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    #6 sneeuwpop, 20 apr 2012
    Laatst bewerkt: 20 apr 2012
    alvast bedankt voor de adviezen

denk niet mijn zorgverzekering iets vergoed zit maar in het basispakket.

7. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn brillen altijd bij de pearle gehaald tot nu toe niks te klagen over de service

Meekleurende bril heb ik ook gehad maar vond het een ramp. Als je van buiten naar binnen loopt op een zonnige dag dan duurt het even voordat je bril weer normaal is. Zie je even alles heel donker kon daar maar niet aan wennen.

En zoals Athina al zegt kijk eerst even waar je een vergoeding van het ziekenfonds kan krijgen.

8. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als je alleen basispakket heb krijg je inderdaad niks vergoed.

Misschien heeft je zorgverzekeraar wel afspraken gemaakt met bepaalde optieciens dat je korting kunt krijgen.
    Bij die van mij krijg je op vertoon van je zorgpas korting bij een aantal optiens. Dit is ook als je geen aanvullende verzekering hebt.

9. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Vergoeding van de zorgverzekeraar heb ik ook niet dus moet het zelf bekostigen. Maar ik vind het wel een soort sieraad dat echt 100% bij je moet staan.

Ik draag ook niet altijd een bril. Meestal wel de hele dag als ik op mijn werk ben en veel achter de pc zit. Verder als ik een dag zere/vermoeide ogen heb, en als ik in het donker moet autorijden vind ik het ook fijn.

Goedkope bril: Eyes & More. Dat is een winkel met merkloze moderne monturen en die adverteren geloof ik met 100,00 Euro voor een complete bril op sterkte. En ze hebben 3 brillen ook voor een speciale prijs (moet je maar even goochelen)

Ik slaag zelf al 3 jaar achter elkaar bij EyeWish.
    Perfecte service, en de merkmonturen staan/passen op de een of andere manier gelijk goed en mooi.
    Voordat ik weer een nieuwe bril aanschaf loop ik altijd bij verschillende opticiens naar binnen om monturen te passen... op zoek naar iets goedkopers *zucht* ....., maar kom IEDER jaar weer uit bij EyeWish. Daar slaag ik omdat ik daar altijd gelijk een paar echt mooie monturen zie die goed staan als ik ze voor de eerste keer op zet.

Bij EyeWish geven ze 50,00 korting op het totaalbedrag.

Voor het montuur (Ralph Lauren) was ik 150.00 Euro kwijt. En per glas 80 Euro. - 50 Euro korting.

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik krijg 135 euro per twee jaar van mijn zorgverzekeraar - daar kan je bij Hans Anders en Specsavers denk ik wel een complete bril van kopen. Ik vind ook dat een bril je echt moet staan. Maar ik draag er altijd een, dus heb ook heel lang gezocht naar de bril die ik nu heb. Gevonden bij Pearle en een stuk duurder (want van Bjorn Borg, tja, dat was nou eenmaal zo :)). Ik was 179 voor het montuur kwijt, en 45 euro per ontspiegeld glas (is standaard bij Pearle). Zat hiervoor bij Specsavers en Hans Anders, en niet alleen de prijs is anders ;) Ik ben bij Pearle zo grondig gemeten en heb nu pas het idee dat ik echt de sterkte draag die ik moet hebben (heb ook cylinders in de glazen, blijkbaar meten ze daar niet altijd even zorgvuldig op).

Verder zou ik zeker ontspiegelde glazen nemen, en niet voor zo'n verkleurende bril gaan. Ik vind dat persoonlijk echt ongelooflijk lelijk, omdat hij heel snel verkleurt, en je als je binnen bent met een halfbleke zonnebril rondloopt. Ik heb er altijd een 50+ associatie bij (hoop niet dat ik op iemands tenen trap nu ;)). Ik gebruik zo weinig zonnebril dat ik voor die paar dagen daglenzen gebruik (wissel af en toe af maar lenzen alleen bij sporten, en dat doe ik op het moment niet).

11. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Vroeger kocht ik ze bij Pearle, maar Pearle is aardig aan de prijs. In sommige gevallen betaal je daar ook extra voor de glazen.
    Tegenwoordig koop ik ze bij Specsavers. Die heeft vaak ook leuke monturen, en zijn niet te duur. En de glazen altijd gratis, dat scheelt ook.
    En verder inderdaad, kijken wat je voor korting kunt krijgen via je zorgverzekering.

12. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    ik ben "vriend van HANS" en krijg een complete bril voor €75 euro aangepast.
    (ik geloof dat het nu wel ietsjes duurder is...) ik betaal elke maand een bedrag en krijg dan een tegoedbon voor een bril. het is dus ook overdraagbaar. wat wel heel fijn is met zijn 2en en eventueel waarschijnlijk brildragende kinderen :) al onze ouders en broertjes hebben een bril/lenzen:$
    je hebt alleen niet de keuze voor meekleurende glazen als je die zou willen.

laatst had mijn zoontje een pootje ervanaf gesloopt en die kon niet meer gemaakt worden en het montuur was uit het assortiment. toen zijn ze naar bijpassende pootjes op zoek gegaan voor mij en hebben deze als service vervangen.
    dus ik blijf wel even vriendjes... :D

13. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij krijg je absoluut niet naar binnen bij al die ketens vaak duurder dan de particuliere opticien, zit hem in de glazen. Zij hebben ook altijd een budget hoek, maar dan heb je zeker te weten een proffesionele meting door een bevoegd iemand die weet waar hij het over heeft. Misschien kost het je een 10 meer maar heb je niet een bril op die je overal ziet. Succes

14. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Ik heb ook een bril voor bijvoorbeeld tv kijken of autorijden. Mijn bril was alleen redelijk duur (€500), dus kan je verder niet helpen.

Wel fijn hé? Gaat letterlijk een wereld voor je open :D

15. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Ik heb ook een bril voor tv-kijken, autorijden etc. Vind hem niet bij elke outfit leuk staan (ijdel he.. ;)) dus draag hem niet de hele dag. Merkte pas geleden dat ik tijdens het autorijden nu echt gevaarlijk weinig van links zie, dus ik draag hem nu altijd tijdens het rijden. Heb hem nu zo'n vier jaar en kostte 250 euro, deels vergoed. Ik moet binnenkort wel terug, want inmiddels zie ik weer minder dan toen.
    Ik zat bij Het Huis, maar denk dat ik overga naar een particuliere opticien hier in het dorp. Inderdaad vanwege snelle service en het is dichtbij. Meekleurende glazen kan soms vervelend zijn, ze kleuren inderdaad erg snel. Mijn moeder had ze en zij werd er duizelig van.

16. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb mijn brillen al jaren van specsavers en ben erg tevreden, mijn man van pearl en ook die is tevreden.

Over die meekleurende glazen heb ik dezelfde mening als evenstar, een absolute no go.

verder qua prijs scheelt het heel erg wat je wil en nodig hebt. Ik heb op zich qua montuur niet zo'n dure smaak, maar ik heb een hoge sterkte en als ik niet met jampotjes rond wil lopen moeten deze extra dun geslepen worden, dus ik zit voor een bril al gauw aan een paar honderd euro helaas.

17. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Ik ga voortaan naar de lokale opticien / optimetrist
    Oké ik doe 3 jaar met een bril. Krijg €150 vergoed. En heb zelf €550 moeten bij betalen.
    Kwaliteit is super en de glazen zijn aangepast op nachtzicht, ivm met slechter zien als het donker is.
    Deze tests hebben ze niet kunnen doen bij de Hans anders en bij de pearl waar ik geweest ben.
    Kwaliteit verschil van het montuur is ook groot.

Maar ik ken genoeg mensen die er wel tevreden mee zijn, persoonlijk betaal ik liever meer.....

18. Jo85

Jo85 Niet meer actief

altijd mooi dat mensen denken dat de medewerkers van bv Hans Anders niet bevoegd zijn. Mijn vriend is opticien en heeft 12 jaar bij HA gewerkt. Nu zijn we bezig met de overname van het bedrijf waar hij vorig jaar os komen werken en met dezelfde papieren en ervaring denken mensen nu opeens dat hij expert is.

Een bril bij een particuliere opticien kun je ook net zo duur maken als je zelf wil. De monturen (en glazen) zijn wel van betere kwaliteit dan bik specsavers/hans anders/ eyewish/etc etc.
    Maar geef je budget door en ze helpen je ook zoeken naar een bril die bij je past.
    Meekleurende glazen worden tegenwoordog bijna niet meer verkocht omdat je altijd met je zonnebril op loopt.
    Ontspiegeling zit er tegenwoordig standaard op zijn namelijk maar weinig mensen die het niet willen.
    Een bril moet je wel staan anders draag je hem niet maar ondanks dat de particulier minder brillen heeft opvoorraad wisselt de voorraad en collectie wel sneller. Ze hebben ook boeken liggen van leveranciers waar je even in mag bladeren en bestellen ze brillen die je leuk lijkt.

Persoonlijk zou ik voor de particulier kiezen omdat de ketens minder tijd hebben per klant... En de service persoonlijker is...

19. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Mijn vriend, een vriendin en ik hebben alle 3 laatst een bril gewonnen bij lensway. Je betaald alleen de verzendkosten. Ik wist niet precies wat mijn sterkte was, dus dat heb ik bij pearl op laten meten, bonnetje meegevraagd en die gegevens online bij lensway ingevoerd. Had mijn bril, nadat ik hem gewonnen had, binnen 2 weken in huis. En hij zit super! Ook bij mijn vriend en vriendin zit hij perfect. :D

20. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    Ik heb jaren een bril gekocht bij Pearle, heb je een collectie met monturen voor 39 euro en een collectie met duurdere brillen, daarnaast betaal je natuurlijk je glazen. Je kan bij Pearle ook een verzekering nemen die vergoed bij schades en diefstal. als je verzekering niet gebruikt krijg je het bedrag 2 jaar later terug als bedrag bij een nieuwe bril!!

Deel Deze Pagina