Help, ik heb een bril nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuwpop, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jo85, zeg niet dat alle mensen daar onbevoegd zijn, maar het komt wel vaak voor. Heb helaas in mijn omgeving al vaak meegemaakt dat er bij ketens echt verkeerd was gemeten. Heb toen zelf ook de proef op de som genomen en verdomd bij mij werd ook echt volledig verkeerd gemeten, zat een verschil tussen van een punt, terwijl ik zelf al aangaf dat ik niet goed zag en de man zei: dit is de juiste sterkte. Dus voor mij nooit meer. En tja dan betaal ik liever idd net iets meer voor veel betere service. En heb nu een bril van gijs (dutch design) en dan met glazen extra dun 300 euro incl. nog een zonnebril op sterkte van Ralph (wel nog 150 terug gekregen van verzekering) Maar dat vind ik persoonlijk echt niet te veel voor een bril en zonnebril. En dan weet ik ook heus wel dat Ralph niet het duurste zonnebrillen merk is, maar zeker Gijs is echt hoger segment.

2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    #22 NdNk, 21 apr 2012
    Laatst bewerkt: 21 apr 2012
    Ik draag een bril naast mijn lenzen! Ik heb mijn bril echt nodig, ivm sterkte.
    Ik ga naar een goede opticien en niet de veelvoorkomende opticiens die al genoemd zijn. Ben wel bij allemaal al geweest ;) en mijn ervaring is met deze gewoon niet goed: niet goed opmeten, er niets van snappen en bij vragen geen antwoord kunnen geven.
    Nu krijg ik elk half jaar een oogmeting en alles wordt dan gecheckt! Bij bijzonderheden, bijvoorbeeld rodere ogen of droogheid, noem maar op...dan wijzen ze me hier op en kijken we of er een aanpassing nodig is.
    Ik vind de service meer dan goed en ik heb het gevoel bij deze opticien dat ze weten waar ze het over hebben!
    Ik heb mijn huidige bril nu al 5 jaar, als er iets mee is ga ik ermee heen en stellen ze bij/ etc. Maar eigenlijk is deze bril zelf nog goed, alleen de sterkte niet meer :D
    Dit is een zelfstandige opticien. Ik noem geen naam liever, want dan zou mijn woonplaats direct bekend zijn :p

3. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik kom al jaren bij de Pearle, heb daar mijn bril & zonnebril 4 jaar geleden gekocht, kreeg zonnebril toen gratis erbij, moest alleen bijbetalen omdat ik ontspiegeling wilde. Draag ook sinds 2 jaar lenzen en die haal ik daar ook altijd. Word netjes om het jaar opgeroepen voor oogmeting en gebeurd daar echt wel nauwkeurig altijd..

Qua service vind ik ze ook goed, laatste keer bij lenzen ophalen kreeg ik een extra paar, wist van niks, dus ik vragen, bleek dat ze een extra setje erbij hadden gedaan omdat de lenzen een paar dagen later binnen waren dan normaal :D Heb ook mijn gewone zonnebril zonder sterkte daar gekocht omdat ik de glazen zo fijn vind van mijn brillen op sterkte..

Denk dat het niet zoveel uitmaakt of je bij een keten komt of bij een particulier.. Overal worden weleens fouten gemaakt, je moet gewoon bij een aantal naar binnen lopen en kijken waar je zelf het beste gevoel bij hebt.. Dat iemand een slechte ervaring heeft gehad bij een grote keten wil niet zeggen dat die allemaal slecht zijn en vice versa.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    op verzoek open.

5. Ik draag al 10 jaar een bril, en ben nog nooit ergens anders geweest dan bij Hans Anders.. Ben nog nergens tegenaan gelopen, heb nog nooit hoofdpijn gekregen door de verkeerde sterkte.. Enige probleem wat ik heb is dat ik een aantal exen heb waarvan ik me momenteel echt niet voor kan stellen dat ik ermee in bed heb willen liggen. Maar goed, dat laatste kunnen we niet aan mijn slechte bril wijten denk ik :D Hier totaal geen problemen met Hans Anders dus, ik zweer erbij!

Vind hun abonnement ook zo fijn, ik betaal elke maand 3,50 en kan om de 2 jaar een bril uit komen zoeken. Is het tenminste niet zo'n groot bedrag ineens!

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hans anders!

En iedereen die aangeeft dat er geen geschoolde mensen werken moeten hun info bron aan de tand gaan voelen.
    Mijn broer werkt er al jaren en iedereen daar is gewoon geschoold.

Wil na de vakantie kijken voor een andere bril, ben de mijne zat na 4 jaar.

7. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Heb je facebook? Dan moet je Lensway NL toevoegen bij je "vind ik leuks". Zij hebben nl. vaak acties waarbij je een bril kan winnen. Je betaald dan alleen 4,95 verzendkosten betalen. Hier heb ik enige tijd geleden ook mijn bril gewonnen. Je moet dan trouwens wel een "brilrecept" hebben met welke sterkte welk oog heeft ed, maar ik heb dat gedaan bij Pearle, bonnetje mee en kon zo alles overnemen op de Site van Lensway.

Deel Deze Pagina