Van daag 36+1 weer voor controle bij de gyn geweest. Ik heb hoge bloeddruk dus van daar de gyn. Nou is mijn kleine jongen na elke keer gewoon goed te hebben gelegen dwars gaan liggen. Volgende week gaan we poging doen draaien. Wie heeft hier ervaring mee?
Mijn derde was een dwarsligger vanaf 34 wkn en ik had er veel fysiek last van. Mijn darmen liepen niet lekker door (heel vaak kleine beetjes, veel lucht) en vreselijk gespannen gevoel in de bovenbuik en flanken. Onaangenaam. Verwezen naar de gyn voor de draaipoging. De ochtend dat we dus zouden gaan (37 wkn) voelde en zag ik zelf aan mijn buik dat ze niet meer dwars lag , had ook een heel slechte onrustige nacht gehad, spontaan gedraaid. Ben uiteraard wel naar afspraak gegaan, want ik wist natuurlijk niet of in stuit was gedraaid of niet. Maar opluchting, tijdens echo duidelijk het hoofdje beneden gezien. Maar ook nog veel ruimte, dus gyn zei al meteen dat het zou kunnen dat ze weer zou draaien en dat ik dan gewoon weer mocht komen voor een draaipoging, met zoveel ruimte durfde ze het ook nog wel aan bij 38 wkn. Maar gelukkig is baby netjes blijven en keurig met hoofdje eerst thuis ter wereld gekomen bij 41 wkn! Veel succes!
Ik lees ook graag mee. Vorige keer lag de baby nog in een stuit en vandaag duidelijk de voetjes aan de zijkant gevoeld! Dinsdag controle dus ook ik ben benieuwd.. nu 35+1
Mijn dwarsligger is na wekenlang met 33 weken toch naar beneden gedraaid uit haarzelf.. wel iets vroeger qua termijn..
Hier ook een dwarsligger. Vanaf 38 weken ineens ingedaald. Had ontsluiting dus 2x gestript wat niks deed. Met 40 precies lag madam ineens weer dwars. Dus afspraak bij de gyn gemaakt. Bleek niey nodig met 40.1 is ze spontaan op de juiste manier geboren. Ik had heel veel vruchtwater dus de ruimte om te draaien tot t allerlaatste moment. Alles kan blijkt wel
Gisteren vol spanning naar het ziekenhuis. Wat bleek draaien was niet nodig. Hij is weer goed gaan liggen!!! Met wel een grote maar, als het begint moet ik meteen naar de het ziekenhuis! Ze noemen het een instabiele ligging, dus het kan nog alle kanten op.
Nou na vorige week goed te hebben gelegen ligt onze baby nu weer dwars. Besloten nu af te wachten en te bevallen zoals hij komt. Kop of kont haha. Keizersnee alleen. Als het echt niet anders kan.
Moet ff mijn verdriet kwijt hoor. Gisteravond opgenomen en ballon catheter geplaatst. Vanmorgen op de verloskamer komen te liggen, is mijn baby weer gedraaid en gaan we niet beginnen. Ben dus gewoon naar huis gestuurd. Zaterdag terug kijken of het vanzelf komt nu. En anders of hij zaterdag goed ligt. Zo niet maandag weer terug... Zo denk je vandaag weer mama te zijn en zo zit ik weer thuis. Ben behoorlijk verdrietig!
@Liesbeth1982 Ah joh wat vervelend dat het nu niet doorgaat Ik snap dat je erg verdrietig bent want je had je ingesteld om te gaan bevallen vandaag. Sterkte!! Ik hoop dat je baby snel goed draait en dat hij/zij snel mag komen.
Helaas nog steeds geen baby. Zaterdag lag hij goed en kon ze zelfs het hoofd al aanraken. Maar mijn eigen dokter was er niet en de dienstdoende vond dat we moesten wachten op de natuur. Morgen weer controle bij mijn eigen arts. Als hij weer dwars ligt ga ik echt zo boos worden want dan word het wss een keizersnee as donderdag.
Waarom proberen ze de baby niet te draaien en dan meteen de vliezen door te prikken? De baby heeft de ruimte.. dan zakt ie in je bekken en kan er niet meer uit