Hoi dames, Ik ben zwanger van ons derde kindje en loop al de hele zwangerschap met een hoge bloeddruk rond. Daarom mag ik ingeleid worden vanaf 38 wkn. Net als bijna ieder ander, ben ik er nu wel klaar mee. Maar ik ben zo bang voor een inleiding! Vorige bevalling zonder inleiding ging heel goed en snel. Nu ben ik bang dat het enorm pijn gaat doen omdat mijn lichaam er niet klaar voor is. Ik mag tussen 38-39 wkn ingeleid worden, maar neig meer naar 39 wkn en hoop dat het zelf eerder begint. Wat is jullie ervaring van een inleiding na gewone/spontane bevallingen? Thanks.
Hier bij de 2e ingeleid en viel me reuze mee. Heb er in totaal 3,5 uur over gedaan En het was niks erger als mijn eerste bevalling die wel natuurlijk was, behalve dat die 11,5 uur duurde
Bij mijn laatste bevalling ben ik ingeleid met precies 39 weken. Het was voor mij te zwaar aan het worden. Wel had ik met de gyn afgesproken dat ik het alleen zou doen als het al rijp was of ik ontsluiting had. Ik bleek 2 dagen daarvoor al zo'n 2 cm ontsluiting te hebben. Dus werd afgesproken dat ik 2 dagen later terug zou komen voor de bevalling. Ze zouden dan mijn vliezen breken en de verwachting was dat het dan snel op gang zou komen. Dus die ochtend probeerden ze mijn vliezen te breken, maar helaas lukte dat niet. Toen hebben ze wel een elektrode op het hoofdje van mijn zoontje gezet, door de vliezen heen. In de hoop dat het dan verder zou scheuren en de weeën op gang zouden komen. Dat gebeurde niet, dus kreeg ik alsnog een infuus. Dat werd iedere keer een beetje hoger gezet, want ik moest op 4 weeën in 10 minuten komen. Nou dat was wel heftig! Bij mijn andere bevallingen had ik prima weeën, maar die kwamen gerust om de 10 minuten. Voor mij is dus 4 in 10 minuten erg veel. Dat was wel erg heftig. Maar het ging wel heel snel. Ik geloof dat het ongeveer half 10 was toen ik op het infuus werd aangesloten en om kwart over 1 was onze zoon er al. Zou ik het weer doen? Ja, ondanks dat ik het een poosje even niet trok. Maar dat was maar kort. Ik denk dan wel dat ik er nu van te voren met de gyn over zou hebben dat ik het infuus niet zo hoog opgeschroefd wil hebben. Sterkte met je laatste loodjes en met een keuze maken. Ik vind dat ook erg moeilijk hoor. Maar achteraf was ik er wel blij mee. Want op de dag dat ik nu was uitgerekend was de kraamhulp r voor het laatst. En ik voelde me weer zo goed!! Heerlijk was dat!! En bij de andere kinderen liep ik ook nog door tot 41 weken, dus mijn zoontje was al 2 weken voor ik zonder inleiden anders waarschijnlijk was bevallen. Nu liep ik al met hem buiten.
Viel me mee. Vond het ook eng maar in 5,5 u bevallen (had al 3 cm en bmm was al verweekt etc). Eerst bevalling was spontaan en geeindigd in een ks maar qua heftigheid viel het me mee de inleiding.
Dank voor jullie reacties. Ik ga eerst maar eens afwachten hoe ze me in willen leiden na inwendig onderzoek. Daar ga ik mijn keuze op baseren..
Na de eerste, inleiding, gezegd nooit meer. Gewoon omdat het zo hard ging. Maar nu zou ik zeggen wanneer beginnen we?
Ik ben bij beide vorige zwangerschappen ingeleid. Eerste keer ivm weinig voelen van leven en te weinig vruchtwater. Tweede keer ivm te hoge bloeddruk. Beide keren is het me reuze meegevallen. Als het deze keer nodig zou zijn, zou ik daar wederom geen probleem mee hebben.
Ik ben met 39+6 ingeleid wegens hoge bloeddruk sinds een paar dagen ervoor. Ik had 2 centimeter en mijn vliezen konden daarom meteen gebroken worden en begonnen met wee opwekkers. Heeft 18 uur geduurd + vacuüm en ik zou het nu liever niet meer willen als ik iets in te brengen had.
Bij mij ging de bevalling na de inleiding heel snel (anderhalf uur van eerste echte wee tot aan de geboorte) en vond dat echt niet fijn. Zat ineens tot over mijn oren in een soort weeenstorm en het deed veel meer pijn dan mijn eerste (niet ingeleide) bevalling. ik trok t bijna niet maar het ging ook te snel voor pijnbestrijding. Maar mijn eerste ging weer heel langzaam, duurde 2 dagen en was ook niet fijn daardoor want was compleet uitgeput. Nouja het is hoe dan ook niet echt fijn zo'n bevalling maar goed, snel is ook wat voor te zeggen, daarna is t wel achter de rug. Maar ik zou vragen of ze de inleiding rustig aan kunnen doen qua opbouw weeenopwekkers zodat je lichaam en geest zich aan kan passen en endorfinen oid aan kan maken
Maandag is het zover.. bedankt voor de reacties nog. Ik vind het heel spannend, maar ik ben ook heel blij als deze zwangerschap erop zit. Ben kapot.. Heb al 2 cm ontsluiting dus beginnen meteen met vliezen breken en daarna een infuus. Stiekem hoop ik dat hij/zij zich morgen nog zelf meldt. Ik weer jullie over een paar dagen mijn eigen ervaring te melden
Soms kan vliezen breken alleen al genoeg zijn... ken genoeg verhalen van ingeleide bevallingen waar alleen een ballon (maar jij hebt de ontsluiting al) en vliezen breken het welbekende tikje gaven. Heel veel succes!
Bij mij was infuus met weeën opwekkers niet nodig, de weeën kwamen uit zichzelf op gang, een uur na de vliezen breken. Inleiden is mij echt 100% meegevallen, hopelijk jou ook! Succes!
Spannend! Nog wel even wat warme dagen met je dikke buik. Sterkte maandag. Hopelijk is het breken van de vliezen voldoende om het op gang te brengen, dan gaat het toch nog op jouw tempo.
Spannend! Ik heb geen ervaring, maar wil je wel heel veel succes wensen. Maandag of dinsdag hebben jullie gewoon jullie kindje in de armen!
Verschil tussen inleiden en spontaan kan ik je nog niet zeggen Maar ik hou wel van duidelijkheid dus vond het ergens wel prettig datik me daar kon meldennop afgesproken tijdstip en je weet dat je kindje komt
Wat een lieve reacties! Fijn om positieve reacties te lezen.. Ik hoop ook heel erg dat ik niet aan het infuus hoef, maar bereid me er wel op voor. Heb wel het gevoel dat het sowieso zelf bijna op gang zou gaan komen, hopelijk gaat het hierdoor maandag beter.. Nog wel even een paar hete dagen door, en bevallen op de heetste dag Nogmaals thanks meiden! Fijn om dit met iemand te kunnen delen..
Maandag ben ik ingeleid en dus inmiddels bevallen van een zoontje. De inleiding is me erg meegevallen. Nadat de vliezen waren gebroken kwamen de weeen niet op gang. Het infuus is dus aangezet en rustig verhoogd. Om de zoveel tijd werd her verhoogd, maar wel rekening houdend of ik her nog trok. Om 14.30 na 4 minuten persen is ons prachtige manneke geboren. Ik kijk er positief op terug! Dank jullie voor alle reacties!
Ik word donderdag ingeleid! Morgen avond ballon plaatsen en dan gaan we aan de slag. De eerste was ook ingeleid dus weet wel wat me te wachten staat. Donderdag zie ik mijn kleine mannetje!!!
Wat toevallig!! Ik.word ook donderdag ingeleid met ballon. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Succes! @ts; gefeliciteeerd!
Ik mag morgenochtend voor een ballon en dan donderdagochtend terug komen om verder te kijken. Zooo spannend, ben er nog helemaal niet aan toe.