slechter slapen tussen de middag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 13 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Het komt steeds vaker voor dat Steven tussen de middag niet wil slapen.
    Sávonds en s'nachts horen we hem echt nooit.
    Maar eerder sliep hij toch gemiddeld z'n 2 a 3 uur.
    Hij is s'morgens tegen 07.30 wakker, dan krijgt hij de fles, en leg ik hem erna er weer in.Dan word hij tegen 08.30 meestal wakker.
    Tegen 11.00 is hij weer moe.
    M'n schoonmoeder zei, je moet hem s'morgens tegen 11.00 en s'middags tegen 16.00 naar bed doen.
    Maar hoelang slaapt hij dan?, en straks is hij sávonds wakker.
    Ik vind dat kindjes tussen de middag moeten slapen, dat lijkt me ook de beste oplossing.
    Oja hij ligt dan gewoon in bed.dus niet in de box ofzo.
    Iemand tips?

2. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Ik hoorde vandaag dat babies inderdaad beter 2 slaapjes kunnen doen, dat 1 lange middagslaap eigenlijk voor oudere kinderen is, ouder dan 2 zelfs. Het idee van je moeder klinkt dus wel prima.

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick slaapt als volgt:
    - na de 1e fles (van +/- half 8 tot 10 uur)
    - van 13 tot 15 (omdat hij nu om 15 nog een fles krijgt, maak ik hem wakker)

daarna slaapt hij pas weer na de fles van 19.00 uur

4. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Mijn ervaring bij de creche waar ik werk is dat de kleintjes allemaal nog 2 slaapjes doen. 1 keer rond 10 uur en de ander rond 3 uur. De slaaptijden wisselen rond de 1 a 1,5 uur per slaapje.
    Ik ben het helemaal met je eens, ze hebben zeker hun middagslaapje nodig. Meestal gaan kids vanaf 2 zo'n beetje nog maar 1 keer slapen en pas vanaf 3,5 ofzo helemaal niet meer slapen...

Succes,
    Debby

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja idd ik had bij de july mama's deze vraag ook gesteld, en die doen hun beebs ook 2x naar bed, gewoon als ze moe zijn.
    Nou dat gaan we vandaag dan maar eens proberen.
    Weet ik toch veel, het is de 1e ;)

6. djenn

djenn Lid

16 jan 2007
    39
    0
    0
    hallo,

ik denk dat het heel erg afhangt per baby de een slaapt s'ochtends veel en s'middags niet en andersom, ik zou zeggen alles proberen en het even aanhouden niet na de eerste dag al zeggen het gaat niet en weer terug in oude patroon.

mijn zoontje heeft altijd moeilijk geslapen overdag.. sliep hij s'morgens dan niet in de middag en andersom. hmmmm ingewikkeld die kleintjes maar o zo schattig ;)

groetjes ellen

7. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @Mensi; ik zit net te denken, Tijmen slaapt wel 3 x per dag! Maar het zijn geen hele lange slaapjes:
    's ochtends 1 tot 1,5 uur, dan van 12 tot 14 uur ongeveer en dan van 16.30 tot 17.30 uur. Als Tijmen met zijn handjes in zijn ogen wrijft, gaapt of jengelig wordt, weet ik dat hij moe begint te worden en leg hem niet lang erna in bed. Ach, het ene kind is de andere niet, gewoon proberen meid!
    Succes!

Deel Deze Pagina