Help, ik heb een iets te leuke collega...

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja de titel zegt het al. Ik heb tegenwoordig wat meer contact (werkgerelateerd) met een collega en nu begin ik hem toch wel erg aardig te vinden.

Ik wil dat natuurlijk helemaal niet, want we zijn allebei getrouwd en kindjes en ik heb een heel gelukkig huwelijk. Maar stiekem betrap ik mezelf erop dat ik toch best vaak aan hem denk.

En ook tijdens gesprekken weet ik niet goed hoe ik me moet gedragen. Voel me soms net een puber.

Iemand tips om hier snel overheen te komen???

2. Koon

Koon Niet meer actief

Op zoek naar lelijke eigenschappen.
    Een dikke pukkel, smakken tijdens het eten, witte sportsokken etc. ;)
    Laat het gras niet groener zijn bij de buren, dat is het niet waard.

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Aan mij heb je waarschijnlijk niet veel.
    Wij hadden destijds geen kinderen maar ik was wel getrouwd (21 en zeer slechte situatie)
    Leerde ook mijn huidige man kennen op ons toenmalige werk...

Ik herken dus wel dan puber gevoel in je buik.
    Mijn tip is om je af te vragen waar het gevoel vandaan komt.
    Zoals.je zegt is je huwelijk goed.
    Mss streelt het je dat je nog steeds in de "markt" ligt?
    Als je hier verder niets mee doet kan dit denk ik iedereen overkomen.
    Zn "verliefd" gevoel.

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik probeer me inderdaad af te vragen waar het vandaan komt. Ik heb een goed huwelijk en we zijn gek op elkaar. Maar na zoveel jaar is het niet meer echt spannend en ken je alle trucjes wel.

Ik weet niet goed van mezelf wat het nou is. Misschien vind ik het idd wel spannend om zulke aandacht van een andere man te krijgen.

5. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Je zegt dat je wat meer werkgerelateerd contact hebt, maar kan je dat zelf wellicht minderen? Iets koelere houding?
    Ga geen "randjes" opzoeken met opmerkingen of grapjes die normaal best kunnen, want door gevoel eronder zit daar toch lading op. En vertel het thuis, als je het uit het verborgen hoekje haalt verdwijnt er vaak al een hoop spanning, je hebt minder innerlijk conflict. De innerlijke onrust zorgt vaak dat de aandacht veel belangrijker wordt dan deze werkelijk is, je gaat jezelf erover veroordelen en daardoor gaat er nog meer energie naar toe. Door er open over te praten wordt het vaak een stuk luchtiger en heb je ook een stok achter de deur.
    Succes!

6. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Maak het weer spannend. eens lekker uit eten/film/sauna oid.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou dat thuis vertellen doe ik maar even niet. Ik heb geen idee hoe hij gaat reageren.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik vraag me ook af hoe het kan gebeuren. Moet er altijd iets mis zijn in je huidige relatie of kun je ook verliefd worden als alles goed gaat?

Ik merk wel dat ik soms moe word dat we zoveel dingen 'moeten'. Werk, kinderen, huishouden etc... Terwijl ik juist in zo'n fase zit dat ik spannende dingen wil doen.

9. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik ben van mening dat er niets mis hoeft te zijn in je relatie wanneer je op een ander verlieft wordt. Je hebt, kennissen, vrienden, goede vrienden en mensen waar je een speciale band mee hebt. Dit betekend dus dat je voor een ieder in een andere mate gevoelens hebt. Ik denk dus dat je ook op meerdere mensen verlieft kunt worden. Er lopen immers meerdere leuke mensen op deze wereld rond (anders zou niemand een nieuwe relatie hebben na het zijn/haar (1ste) ex) De vraag is alleen wat doe je er mee en kun je het van je af zetten.

Heb je het idee dat die collega jou ook ziet zitten?

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier is dus je eigen antwoord.
    Zn man op je werk voelt als vrijheid.
    Is er een optie dat jij en je man er eens even samen een nachtje of 2 tussen uit kunnen?
    Zo niet maak het dan thuis zelf weer eens "spannend"
    Fris jezelf lekker op trek wat leuks aan en eet samen pas als de kids op bed liggen.
    Doe je best voor elkaar en vind jullie vonk weer.
    Hij is er vast nog alleen ligt hij bedolven onder wasgoed en luiers.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Midlife crisis? :p (weet niet hoe oud je bent ;))

Maar ik vind met zoiets dat het geen kwaad kan, als je er maar niets mee doet. 'Projecteer' die gevoelens op je man, dan hebben jullie er allebei profijt van ;)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha :D

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Kan het niet goed pijlen. Hij is altijd erg aardig en geinteresseerd. We zitten niet in dezelfde ruimte, maar als we elkaar op de gang tegenkomen praten we altijd best lang en staan we soms ook maar wat :)

We zouden ook nog met wat andere collega's erbij binnenkort een hapje en drankje doen in de stad.

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    haha :D maar waarschijnlijk is dit het beste idd. en tja eerlijk. kijken mag toch... als je maar duidelijk voor jezelf de keuze maakt wat je nu écht wilt. ben ook ooit verliefd op een ander geweest, maar nooit wat mee gedaan. is toen ook weer vanzelf over gegaan en ook 100% voor mijn mannetje gekozen en nog steeds blij mee.

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik merk dat ik het flirten ook heel spannend vind.

16. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Maar zoiets is denk ik altijd spannend. Door te flirten krijg je namelijk een bepaalde aandacht en laten we eerlijk wezen, iedereen die het idee heeft dat hij net wat specialer aandacht krijgt en dus nog in de markt blijkt te liggen voelt zich gevleid. Het doet goed voor je ego.

Maar dit soort opmerkingen geeft mij wel het idee dat je er eigenlijk niet mee wilt stoppen?

Ik denk wel als je het tegen je man verteld, dat het flirten dan ineens minder spannend is omdat het niet stiekem is.

17. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Niet te zwaar aan tillen. Alles wat je aandacht geeft groeit.
    geef de voorkeur aan je man dus ;)
    het kan iedereen gebeuren we zijn maar mensen tenslotte.
    maar het gras is niet groener aan de overkant. In het begin wel ja, maar na verloop van tijd wordt dat gras ook geler.
    Flirten is leuk, dat doe ik ook. Maar zodra ik merk dat ik gevoelig wordt voor flirten van zijn kant, stop ik onmiddellijk. Ik weet wat ik heb. Een gelukkig huwelijk maar zeker niet perfect. Maar niets ter wereld is het waard om dat stuk te maken.

18. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Hier ben ik het helemaal mee eens. TS houdt het bewust verborgen en spannend, blijft staan in de gang terwijl er niets te bespreken valt. TS speelt met vuur, besef dat wel.

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Geniet van het gevoel, maar ga er niet in verder. En kijk ook eerlijk waarom die ander zo aantrekkelijk is. Vaak is dat iets wat je (tijdelijk) mist in je relatie. Kun je wat doen om dat weer terug te krijgen?
    Ik ben twee keer verliefd geweest op een man tijdens mijn huidige relatie. Beide keren een man die heel erg op mijn man leek, maar dan nieuw en dus spannender. Als je je daar bewust van bent kun je ook dingen doen om het thuis weer wat spannender te krijgen.
    Maar het gevoel is ook gewoon lekker, daar mag je best een beetje van genieten, zolang je niet te ver gaat.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Dat laatste zou ik niet doen. Lijkt mij niet slim. En bedenk je eens hoe jij het zou vinden als je man uit eten zou gaan (al dan niet met meer collega's) met een collega op wij hij stiekem verliefd is?

Deel Deze Pagina