Help, ik heb een iets te leuke collega...

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Tja...ik geloof er dus niet in dat je eigen relatie goed als is als je openstaat voor iemand anders...

Direct stoppen met wat je aan het doen bent ( met die man praten, flirten et cetra...) en aan je relatie werken...

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je klikt al aardig hopeloos verliefd.

Stop er mee voor dat je gevoelens alleen maar sterker worden.

Bedenk wat werkelijk belangrijk is voor jou. En praat misschien met je man daar over. Ook al zal hij dat niet leuk vinden,

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Als je het echt eigenlijk niet wil, wat ik hoop dan zul je eerlijk moeten zijn naar je man. Nu is het in geheim en dus spannend en dat maakt t leuk. Eerlijk zijn naar je man dat dit gebeurd maar dat je t helemaal niet wilt. Nu ben je nog op tijd.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm ben ik het niet mee eens. Ik zou wel eens dat net verliefde gevoel willen hebben, dat lukt mij gewoon heel moeilijk bij mijn man omdat we elkaar al zo lang en door en door kennen. Komt af en toe wel een vlaag langs hoor maar zou dat gevoel best vaker willen hebben. Ik weet van mezelf dat ik er nooit iets mee zal doen verder, behalve het gevoel meenemen naar huis zodat mijn man er ook van kan profiteren ;)

5. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dat dit je best kan overkomen. Gevoelens heb je niet helemaal zelf in de hand. Wel denk ik dat bepaald gedrag zoals flirten in dit geval de gevoelens extra kan aanwakkeren.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik vraag me af waarom je het je man niet kan vertellen dat er een leuke man op je werk is? Breek je alles open, gaat je gevoel niet met je aan de haal, en is de spanning denk ik snel weg.

Wij vertellen dit aan elkaar. Op het schoolplein van mijn kids loopt een zeer knappe leraar rond. Ik kom thuis en zeg dat dan direct. Man ging een keer mee naar school, en begreep wat ik bedoelde haha. Weg spanning, onrustig gevoel, kriebels etc.
    En als mijn man voor zijn werk bij een mooie vrouw thuis komt, weet ik dat als eerste.

Je mag best in een relatie je aangetrokken voelen tot een ander. Wat jij doet is de grens opzoeken van wat toelaatbaar is, en dat is niet oké. Dat kan echt een hoop schade aanrichten in je relatie. Is er echt niets mis is je relatie, wat je nu verliefd doet worden op een ander?

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Het kan iedereen overkomen. Ik heb echt een heel goed huwelijk, we hebben het heel goed samen en zijn nog steeds bij tijd en wijle echt verliefd op elkaar. En toch kreeg ik een paar jaar geleden ineens kriebels voor een kennis van ons. Ik vond het vreselijk, voelde me er zo rot bij, maar het gebeurde waar ik bij stond.
    Ik heb er verder niets mee gedaan, het contact tijdelijk een beetje afgehouden en mezelf heeeeeeeel streng toegesproken dat dit niet kon en dat ik ermee moest stoppen met over hem te fantaseren en te dagdromen. Verder ben ik wat meer gaan investeren in onze relatie. Paar keer iets leuks georganiseerd voor man en mij samen, wat meer aandacht aan mijn eigen uiterlijk gaan besteden en met mijn eigen man flirten etc. Gewoon mijn aandacht richten op degene die daar recht op heeft, ipv een ander.
    Langzamerhand is het toen weggeëbt. Nu is het gewoon over, we hebben nog steeds regelmatig contact, maar ik voel niets anders dan vriendschap. Ik heb er tegen hem of mijn man nooit wat van laten merken.

Ik denk dat als ik er aan toe had gegeven, beetje was gaan flirten of zo of door was gegaan met mijn fantasietjes, dat het zeker verkeerd af had kunnen lopen. Niet dat die vriend iets voor mij voelde waarschijnlijk, maar mijn man had me dat echt niet in dank afgenomen.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ken mijn man ook al 15 jaar en het is nog net zo leuk en spannend als in het begin.

Dat verliefde gevoel hebben wij dus nog vaak...ik ga er misschien vanuit dat anderen dat ook hebben.

Waarom ben je anders bij elkaar? Om als broer en zus samen te leven?

9. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    In mijn ogen kun je altijd verliefd worden op iemand anders.. verliefd zijn is eigenlijk heel oppervlakkig en totaal wat anders dan houden van. Zolang je je maar beseft dat het niet eerlijk tegenover je man is.
    Ik heb het ook wel eens meegemaakt. Door er voor te kiezen meer afstand te nemen laat je zien hoeveel je van je man houdt.
    Ik heb het trouwens absoluut thuis niet verteld.. daarmee maak je denk meer kapot dan noodzakelijk is!
    Dat afstand nemen is bij mij gelukt.. maar heb toen heel vaak getwijfeld of ik niet toch iets met die gevoelens moest doen, die klik was zo bijzonder en spannend!
    Het heeft een jaar geduurd die twijfels, maar kan nu zeggen: het is het waard om die energie opnieuw in je huwelijk te steken!
    Ik heb altijd een goede relatie/huwelijk gehad hoor.. maar spanning zoals in het begin krijg je niet terug, daar komen andere dingen voor in de plaats. Aan jou de keuze, bij iedereen gaat die begin fase over in het normale leven

10. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oei lastig. Probeer rationeel te blijven hoor. Het gras lijkt altijd groener.. En dat is vaak maar tijdelijk.

Kijk naar je eigen man en bedenk waarom je hem zo leuk vindt en wat hem bijzonder maakt!

Succes!
    En dat etentje of avondje uit zou ik niet doen hoor!

11. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Eens!!! Het gras is groener bij de buren. Dit kan echt niet, niet naar jouw gezin en niet naar zijn gezin. Kijk eens naar wat jij hebt ipv naar wat een ander heeft

12. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Je kunt best gevoelens voor iemand hebben en een goed relatie hebben. Geniet van het gevoel en neem het mee naar huis…..misschien kun je je sexleven nieuw leven inblazen…..(of mag ik dat niet zeggen:p:))

13. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Nou het lijkt me meer logisch dat een hele hoop mensen dat verliefde gevoel niet meer hebben. Aangezien dat ook een chemische reactie is blabla. Ik geloof nooit zo in "na zoveel jaren zijn we nog zoooo verliefd". Natuurlijk, je houdt van elkaar. Ik voel af en toe nog wel zo'n verliefde vlaag langskomen. Maar serieus zo verliefd als 8jaar geleden? Nee hoor. Dat zou ook niet best zijn, dan sliep ik niet meer en was ik continu nerveus ;) Broer/zus is dan weer een heeeeel andere relatie.
    Mijn man weet echt alles van mij, mn broers en zussen niet hoor.

Maar naar de topicstarter: het is je overkomen, dat gevoel, die kriebels. Ik vind niet dat je hierdoor meteen aan je eigen relatie hoeft te twijfelen hoor, zeker niet. Maar het punt is, wat ga je ermee doen. Zolang je niet extra zijn aandacht gaat zoeken (of erger: afspreken oid) zal het gevoel na verloop van tijd wel afzwakken. Waarschijnlijk ben je vroeger ook wel vaker verliefd geweest ;) Ga wat leuks doen met je man, wat extra quality time samen. Probeer daar die leuke kriebels in te stoppen :)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je niet hoteldebotel verliefd bent leef je niet meteen als broer en zus natuurlijk...

Vroeger was het spannender omdat ik hem niet elke dag zag, we woonden redelijk ver uit elkaar. Je moet elkaar ontdekken (karakter en lichaam ;)), dat is ook spannend. Tja dat is nu niet meer. We zien elkaar elke dag, kennen elkaars lichaam inmiddels wel, de sleur van het werken en kinderen hebben zorgen ervoor dat je ook niet altijd zin hebt in sex omdat je gewoon moe bent. Onze relatie is vooral veranderd toen we kinderen kregen.

En als je dan een leuke man ziet waarbij het wat kriebelt, vind ik dat niet zo heel gek. Maar ik weet zeker dat ik nooit vreemd zal gaan. Zal die kriebels mee naar huis nemen zodat we er thuis voordeel van hebben :)
    Nooit meegemaakt trouwens, maar de liefde voor mijn man is me meer waard dat een verliefdheid op een ander. Ik hou zielsveel van mijn man en we hebben het gewoon heel goed samen, samen met de kinderen. Zou dat nooit op het spel zetten. En dat geldt voor hem net zo. Hij ziet genoeg vrouwen en zal er ook heus wel wat van vinden, hoef ik niet allemaal te weten. Ik weet dat hij ervan af zal blijven en dat is genoeg ;)

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou dit bedoel ik dus ook ;). Ik denk ook dat je eerlijk naar jezelf moet kijken en weten van jezelf of je te ver zou gaan of niet. Weet van mezelf dat ik dus echt nooit te ver zal gaan. Afspreken in een groep zie ik het gevaar niet van en op het werk een babbeltje, prima toch? Er gebeurt verder toch niets?

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Tja, misschien ben ik naïef of een trut naar mijn vriend toe, maar ik zie hier het kwaad niet van in. Ik heb ook weleens kriebels gehad van iemand terwijl ik in een relatie zat. Het punt is, wat doe je ermee?
    Ik heb er gewoon van genoten (van de kriebels he, niet van die andere vent :p) en het gaf me juist een impuls om mijn relatie ook wat pittiger te maken zeg maar.
    Mijn ervaring is ook, als je er niets mee doet, het weer vanzelf overgaat.
    Ik hanteer voor mezelf de spelregel: zou ik het ok vinden als mijn vriend dit zou hebben/doen met een vrouw waar hij kriebels van heeft? Is het antwoord nee, dan doe ik het dus niet. Maar mijn vriend mag best een beetje flirten of een spanning hebben met een vrouw. Zolang ik het niet hoef te weten en hij gewoon thuis komt om te eten ;)

17. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Nee hoor ik denk dat veel mensen hier niets mis mee vinden.
    Maar TS vroeg specifiek om tips om hier overheen te komen ;)

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Ja, ik las veel reacties van, dit kan niet etc.
    Nou, dan is mijn tip om het gewoon te laten zijn voor wat het is, en goed je grenzen in acht houden.

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier ben ik het mee eens. Maar pas op, ga niet over de grens dat is het echt niet waard.

20. Kriebels voelen is niet erg en m.i. heel normaal.
    Je bent een gezonde vrouw!

Maar... wat doe je ermee??
    Dat is het punt.

Pas op dat je niet de grens over gaat, in je gedachten kan dat ook al gebeuren.
    Probeer nuchter te blijven.

Deel Deze Pagina