ik zal maar meteen beginnen, Mijn dochter E. Is nu 2.5 jaar en is een lieve meid met wat zwakkere beentjes. (Mega x benen en ingezakte enkels). Dit is natuurlijk geen enorme ramp maar je moet her en der wat rekening houden met sneller vermoeid zijn dus alle fysieke dingen wat korter maken. Maar nu wil mevrouw alleen nog maar de hele dag tv kijken, als ik de tv uitzet probeert ze me in haar taal duidelijk te maken dat ze het hier echt niet mee eens is. Nou denk ik vaak van laten we even lekker gaan wandelen naar de kinderboerderij of de ijssalon... Regelrechte drama! Het begint leuk totdat ze op de grond gaat zitten en nee gaat roepen en werkelijk zo hard gilt dat je zenuwen ervan gaan schudden! Altijd zeuren om alles, snoep - speeltjes - die hobbel auto's en paardjes dje buiten winkels staan. Ik probeer altijd heel consequent te blijven en vol te houden op een rustige manier. Nu langzaam veranderd bed tijd ook in een drama.. Elke avond standaard ritme en als je denkt dat ze slaapt nadat het een uur stil is boven heb je het totaal mis! ik durf soms de deur niet meer uit of iets te doen omdat alles eindigt in een rit vol huilen zeuren en gillen.. En ik weet echt niet meer wat ik kan doen zodat ik gewoon lekker kan genieten van tijd met der doorbrengen!! Hebben jullie tips? Doen ik iets verkeerd!?
Volgens mij is dit allemaal vrij normaal gedrag voor n peuter en heeft het verder niks met haar benen te maken....? Enige wat helpt is niet haar zin geven als ze vervelend doet. Nee is nee en weg gaan is we gaan etc. Verder het gedram negeren en over iets anders beginnen (afleiden).
Nee hoor je doet niks verkeerds. Ze is je gewoon haar grenzen aan het verkennen. Gewoon lekker erop uit gaan en duidelijke afspraken maken: als ze niet luistert gaat ze na 1x waarschuwen in de buggy. De laatste tijd eindigt hier elke wandeling ook met een driftbui...zucht. Het is een fase
Oh pffff heel herkenbaar. Onze dochter is nu net 3 en sinds een paar weken een regelrechte draak Continu gooien met dingen, zeuren dat kleding/schoenen niet goed zitten (terwijl er niks mee aan de hand is) en dan driftig alles uit doen. Bij boos gedrag of haar zin niet krijgen schreeuwt ze; ik vind jou niet meer leuk! Ik wil jou niet meer zien! Ik wil niet meer met jou praten! Erg gezellig dus. Gister was ik t zo zat dat ik riep en nú hou je je grote mond! Ik ben wel je moeder! En toen zei ze ik wil een andere mama! Nou prima mevrouw.. Deur opengedaan en gezegd zoek maar een nieuwe mama als je dat zo graag wilt. Nou dat was meteen huilen natuurlijk maar pff... Was er echt even klaar mee. Ik waarschuw nu 1 keer en daarna kun je naar de gang als je niet wil luisteren. Succes ik weet hoe vermoeiend het kan zijn.
inderdaad peuter.. buggy mee, muppet in buggy bij niet luisteren. Oost Indisch doof zijn voor haar krijsen. En gewoon gaan
O herkenbaar. Onze dochter was echt een lief gehoorzaam voorbeeldig peutertje...en toen werd daar 6 weken geleden haar broertje geboren...en langzamerhand gaat ze nu grenzen verkennen en er net overheen enzo. Ik snap het wel, valt ook niet mee om ineens de aandacht te delen (ze is gelukkig helemaal dol op d'r broertje hoor maar toch). Best vermoeiend soms dus we zijn maar ff wat strenger geworden. Hiervoor kon ik nog weleens uitzondering op de regel maken maar dat doen we ff niet meer en idd na 1x waarschuwen op de gang. 'Gemene mama!' Hoor ik dan hihi
Oja en voordat ik als slechte mama bekend sta 😉 tuurlijk zorgen we voor genoeg 1op1 momentjes met dochterlief zodat zij ook haar aandacht krijg, ze komt heus niks tekort al denkt xe daar zelf anders over.
Echt fijn om te lezen dat een ander meisje zich hetzelfde gedraagt als onze draak hier! Sterkte ermee!
Herkenbaar af en toen Ik geef haar altijd een keuze of 'je loopt zelf mee en laat de snoepjes liggen' 'of je gaat in de buggy.' Prijzen als ze luistert en inderdaad proberen af te leiden met iets leuks. Bijvoorbeeld in de auto zoeken naar paarden (vind ze leuk) of kleuren benoemen, liedje zingen, soms iets lekkers (rozijntjes, appelchipsjes )