leer computer 3 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Blackie, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Mijn zoontje heeft een bliksem mcqueen laptop gekregen al hele tijd terug van zijn neefje die er te oud voor werd.
    Mijn zoon is er weg van en enorm leer gierig. Maar ik begin te merken dat dit hem te makkelijk begint te worden. Tellen, aftrekken, logica spelletjes en het alfabet het kent het wel.
    Nu word hij in september 3 jaar en zat ik er misschien aan te denken een nieuwe te kopen die hem net wat meer kan prikkelen weer. Iemand misschien ervaring met een leuke en vooral leerzame spel computer?

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou die speelgoed computers niet meer kopen. Vaak leren kinderen de letters (alfabet) verkeerd aan omdat ze niet fonetisch worden uitgesproken, en omdat op school de letters heel anders worden aangeleerd.
    Verder zijn de beeldschermen vaak erg klein met slecht licht (vooral die cars computer heeft dat)

Voor leergierige kinderen zou ik eerder leuke speel/oefenboeken aanraden, moeilijke puzzels, memory en mini-loco.
    Of op de laptop leerzame spelletjes via internet?

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Of een tweedehands ipad? Kunnen spelletjes op maar ook muziek en filmpjes.

4. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is in mijn ogen niet zoiets als verkeerd aanleren . Mijn ouders leerde ons ook eerst de blokletters klank en wij zijn er ook goed uitgekomen.
    Zijn Cars computer doet het wel.
    Hij speelt soms ook op de tablet maar mag ie van mij niet te lang. En doet dat vaak meer ter amusement. Zijn laptop mag hij eigenlijk als je wil altijd op spelen omdat je ook altijd leerzaam is
    En is wel toevallig juiste klanken trouwens :p

Deel Deze Pagina