Bezuinigen, op de Huishoudelijke hulp/alfahulp

Discussie in 'De lounge' gestart door jennie72, 7 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    :( GRRRR ik berichte de vorige keer dat ik ontslagen was, en nu is het weer gebeurt. Ik was als huishoudelijke hulp bij ouderen aan het werk, maar nu gaan de regels veranderen. Nu worden het allemaal Alfahulpen.
    Ik werkte als oproep kracht en ze weten niet wat ze daar mee aanmoeten. Dus ik kom weer vertrekken :( ik begrijp het niet dit is de derde keer al, bahhhhh ik heb het helemaal gehad, nu word er weer bezuinigd wat is het de volgende keer? NOu nou had ik gister al een mega ruzie met moeders grrrrr :( ik ben hels verdorie sta weer zo mijn best te doen en krijge je dit weer. Sorry moest het even van me af schrijven. OJa moest vanmorgen bij iemand schoonmaken in een ander huis die dochter deed open haar moeder lag op sterven , dus ze vond het niet zo fijn als ik daar bezig was. dus ik om raad gevraagd bij hoofd afdeling en toen werd er inneens gezegd dat ik daar niet tegen zou kunnen. Ik zeg ik wilde wel maar die dochter niet. Maar het was al te laat.
    Kortom ik kan wel iemand schieten vandaag. :evil: :evil: waarom moet het nu weer zo gaan?
    jennie72

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    het is idd een rommeltje geworden nu regionale thuiszorg is veranderd

alle huishoudelijke/alfa hulpen zitten in een bizare onzekere tijd

gaan ook veel ontslagen vallen :(
    wij moeten het nu doen zonder onze collega's want tja dat waren ze toch ook al werk ik in de zorgsector

wil dan ook al die meiden even een hart onder de riem steken en zeggen dat ik het er niet mee eens ben dat jullie zomaar op straat gezet worden

ik vind het geen stijl!

Jenny hopelijk vind je snel weer iets leuks , succes

3. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ach Jennie wat vind ik dat lullig voor je!

Snap best dat je boos bent.
    Hopelijk heb je snel een leuke baan met mensen die je inzet tenminste waarderen!

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    gaat niet alleen om hun inzet , want die meiden werken kei hard

gaat om de instantie's thuiszorg heeft die uit handen moeten geven omdat thuiszorg niet meer zelfstandig is

dus ook onmacht voor de voorheen thuiszorg instantie
    wij worden ook ingehuurd door andere instantie's nu , alleen konden wij wel blijven

huishoudelijk is nu verkast naar de gemeente

maar niet te min idd vreemde reactie van afd hoofd of manager van haar

5. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    :( alles zit tegen verdorie ik al me nog eens inzetten. Ik heb echt verdriet nu en zeker om die ruzie met moeders zo. Ik kan ook echt niks goed doen. Ik heb het gehad. Ik werkte er net 3 weken. Sorry hoor maar je kunt niet verwachten van iemand dat die weet wat hij moet doen als iemand op sterven ligd. NOu ja het zal allemaal wel.
    jennie72

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    kom op hoor meiske niet het koppie laten hangen
    ik zou nog eens verhaal gaan halen bij je manager

en nee tuurlijk weet jij niet wat er van je verwacht wordt
    dat is ook helemaal jou fout niet maar het hare
    zij had je beter moeten voorlichten over je kliënt

de fout ligt helemaal bij hun en niet bij jou

7. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    wat K*T zeg! En inderdaad dat van die vrouw die op sterven lag is niet jouw schuld hoor!

8. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    ;) Bedankt Deb. Hte is gewoon zo raar gegaan. Ik weet eigenlijk niet wat ik nu verkeerd heb gedaan. IK snap er niks van. BAh. Ik vond het ook echt leuk werk om te doen snap je en dan raakt het je meer. jennie weet het even niet meer. Jennie72

9. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Getsie Jennie het zit jou inderdaad niet mee he de laatste tijd.....maar hier kun je gewoon niks aan doen maar balen is het wel.

Snap ook niet waarom ze op zoiets belangrijks nou weer moeten bezuinigen maar goed dat is weer een ander verhaal.

Sterkte en veel succes nu
    x

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    waarom vraag je dan niet even toelichting aan je manager meis ?

dat is toch wel het minste wat ze kan doen voor je

11. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    nee he meis,alweer?het zit je idd niet mee de laatste tijd!hoop dat je snel weer wat leuks vind,en dat dat goed gaat!

spreek je snel weer!

liefs en een dikke knuffel jolien

12. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Wat balen voor je zeg! Ik heb zelf de ervaring dat bedrijven die mensen "kwijt moeten" daarvoor de meest lullige dingen aangrijpen. Ik denk dus dat je dit niet te persooonlijk aan moet trekken (hoewel dat wel moeilijk is :( )

Iig succes met het zoeken naar een nieuwe baan. Misschien dat je her en der op internet nog wat advertenties kan zetten waarin je je schoonmaakdiensten aanbiedt? Wie weet lukt het op die manier?

Groetjes en laat je kop niet hangen hoor!

Linda

13. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik ben ook sinds een week of 6 oproepkracht als thuishulp. Ik hoop dan niet dat mij hetzelfde te wachten gaat staan....

14. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    Hai nee ik hoop het ook niet voor je, want de boel gaat op de schop. :(
    ze laten nu alles over aan de gemeentes, en die moeten het maar uitzoeken. Met als gevolg dat de mensen steeds een ander persoon krijgen om schoon te maken en ja mag ook alleen maar schoonmaken. dus als iemand je hulp vraagd moet je weigeren. Dus ook als die persoon valt mag je niet helpen veder moeten de mensen je iedere week handje contanje betalen en bouw je geen pensioen of rechten op! iedreen word straks alfahulp. Alleen niet de vast mensen. Je krijgt 6 of 7 huizen onder je hoede en amg je het zelf uitzoeken en er is niemand die controleert op kwaliteit van het werk. Dus ja 1 en 1 = 2. Slechte zaak allemaal bezuiningen. Gewoon een geldkwestie dus. jennie72

Deel Deze Pagina