Ik ben een paar keer ‘afgekickt’ door suikervrij snoep te eten. Dat kocht ik bij van die biologische winkeltjes. Dan had ik wel wat te eten, maar niet al die suiker. Daarna kun je overstappen op wat gezondere snacks zoals dadels, vijgen, nootjes (met mate!), 70% chocolade, fruit, gedroogde abrikozen, bakje yoghurt etc.
Ben er ook gevoelig voor. Ik eet zo elke dag bijv een zak chips+pak koeken weg, echt zonder moeite! Enigste wat hier helpt is radicaal eten stijl omgooien. Dam gaat het goed! Nu ontbijt ik alweer sinds een week met kwark, granen, fruit. Lunch iets in de trant van omelet/gebakken champignons/gekookt ei/voloren crackers met kipfilet etc.. avond eten normaal met wat minder aardappels/pasta/rijst. Tussendoor alleen thee drinken en met trek een extra cracker pakken of wat groente/fruit. Nu 1 week onderweg en 1,5kg alweer kwijt.
Herkenbaar.. Bij mij geldt; hoe minder zoet ik eet, hoe minder zin ik er in heb. De eerste dagen zijn het moeilijkst. Ik begon mijn dag altijd met een redbull, daardoor had ik geen zin in gezonde dingen en at ik de hele dag zoetigheid. Sinds ik die grote boosdoener heb vervangen voor een flinke kop thee met 1 schepje suiker in de ochtend, gaat de rest eigenlijk een stuk beter. Pas inderdaad vooral je ontbijt aan. Maar ontzeg jezelf niet al het lekkers. 1 a 2 tussendoortjes moeten kunnen (vind ik dan). En voor de rest gezond lekker eten. Ik ben nu trouwens gek op dadels als tussendoortje bijvoorbeeld. Is ook erg zoet, maar geen chocola. Ik was vooral verslaafd aan de chocolade zelf, dan suiker. Want van snoep moest ik niks hebben. Succes!