Hoe vier jij verjaardagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zwitsal, 28 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik ben door het kinderverjaardagen-topic nieuwsgierig geworden hoe jullie verjaardagen vieren van jullie zelf en van de kinderen.
    Een thema, een kringetje, maken jullie hapjes, zorgen jullie voor een maaltijd, enz, enz.

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.317
    113
    Gelderland
    Mijn verjaardag vier ik niet. De kinderverjaardagen vierde wij vroeger altijd met thema incl taart. Inmiddels haal ik ik een gewone taart en hebben we geen thema meer.
    Ik zorg altijd voor genoeg hapjes, drankjes incl alcohol. Iedereen mag blijven eten. Kinderen mogen lekker hun gang gaan met al het speelgoed. De volgende dag ruim ik alles wel weer op ;) absoluut geen kringetjes, we hebben zitplekken en statafels. Meestal verdeelt het zich goed. Kids boven of buiten, mannen aan de statafels en de vrouwen in de keuken of zittend.

Op de dag zelf gingen we voorheen altijd op pad met ons gezin. Omdat ze nu naar school gaan gaan we die avond uit eten. De jarige mag kiezen waar we gaan eten.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Ja leuk he, om te zien hoe groot die verschillen zijn en hoe mensen hun keuzes verdedigen...

Ik hou van klein en intiem... maar ook van knutselen en pinterest-perfect. Kinderfeestjes en verjaardagen houden we thuis met veel zelfgemaakte baksels en knutsels. Wel een thema maar geen 100 gasten.
    Ik nodig naaste familie uit, wat goede vrienden uit de buurt en een paar vrienden van verder weg.
    Iedereen mag mee-eten, want ik haat het om mensen naar huis te sturen voor het eten.

4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ik ben morgen jarig en heb net een appeltaart gebakken :D Ik heb absoluut niet de behoefte om mijn verjaardag elk jaar (uitgebreid) te vieren, maar ik weet dat mijn ouders en schoonouders graag op mijn verjaardag willen komen, dus dit jaar vier ik het klein met alleen mijn directe familie.
    Ik hou juist wel van kleine groepjes, dan heb ik er zelf ook nog wat aan. En sta ik niet de hele dag in de keuken.
    Een week later is m'n zus jarig en die viert het groots, want zij wordt 40, dus zo is het wel in balans.

dds vindt dit leuk.
  5. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Ehhh... niet. Geen gedoe en verplichte gezelligheid. Wie wilt komen, komt op die dag. Er is altijd taart, koffie en wat lekkers.

Op die manier nooit teleurstellingen, teveel of te weinig mensen. En elk jaar is t weer super leuk!!

MaMa, dds en smarlicia vinden dit leuk.
  6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Verjaardagen van de kinderen vieren we smiddags. Je kan blijven mee eten. Vaak eten we dan belegde broodjes en maak ik soep.
    Bij mijn dochter heb ik dit jaar een thema verjaardag gedaan (Mickey mouse)
    Visite gaat zitten waar ze willen, maar helaas hebben wij niet heel veel ruimte.

Verjaardag van mijn vriend en mij vieren we samen. Wij zijn 4 weken na elkaar jarig.

Er staan altijd hapjes op tafel. Oa wraps, kaas/worst, komkommers, chips en nootjes.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij zijn een maand na elkaar jarig. Mijn man op de dag voor kerst dus dat is helemaal niet handig, daarom vieren wij het altijd samen op een zaterdag avond met inderdaad een kring Haha. Taart en hapjes erbij uiteraard, smulsteen van de slager met warme vleeshapjes erop.

Kinder verjaardag vanaf 15:00 uur ivm middagslaapje met thema taart en avond eten.

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Wij vieren alle verjaardagen en alles groot. Houden van feestjes :D Komen sowieso altijd wel >60 man (zowel familie als vrienden + kinderen). Wij zetten party tenten buiten met vuurkorven, deuren open. Absoluut geen kringetje dus en ook geen thema.

Verjaardagen beginnen rond 15:00/16:00 en geen eindtijd. Laatste mensen gaan pas in de nacht weg. Kinderen gaan gewoon normale tijd naar bed, in campingbedjes op de bovenverdieping.

Bij verjaardagen in de zomer doen we (naast hapjes) altijd de bbq aan. In de winter zorg ik voor genoeg hapjes zodat het ook vult als avondeten.

amdaa en DastyQueen vinden dit leuk.
  9. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik snij altijd wat kaas en worst. Verder nog een aldi/lidl slagroomtaart uit de vriezer. Meer doen we er niet aan.

Marnat vindt dit leuk.
  10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Wij hebben het geluk dat wij de verjaardagen altijd buiten kunnen vieren. De verjaardagen van de kinderen vieren we altijd s middags. Aangezien ik het leuk vind om in de keuken te staan maak ik dan zelf een stuk of 4 taarten waarvan een met een marsepein thema op hun verzoek. Rond etenstijd gaat de airfryer aan. De kinderen spelen vaak lekker in de tuin of boven, bij super warm weer mogen de kinderen met zwemdiploma in het zwembad en de kinderen zonder alleen met bandjes en ouders naast de rand.
    De verjaardagen van mijn man en mijzelf verschillen 7 dagen dus wij vieren het altijd samen. Dit doen wij 's avonds, dus gezellig zonder kinderen. Buiten zetten wij een grote partytent neer, statafels en later op de avond gaat de bbq aan. Verderop in de tuin gaat gezellig de vuurkorf aan, en natuurlijk hang ik overal gezellig wat lampjes op.
    Overigens zorg ik op verjaardagen altijd voor meer dan genoeg hapjes, zodat de gasten niet alleen hun holle kies hoeven te vullen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. irongirly

irongirly Actief lid

4 apr 2015
    117
    42
    28
    Op mijn eigen verjaardag ben ik met mijn gezin in de dierentuin.
    De kinderverjaardagen worden wel gevierd. Iedereen kan zitten of staan waar die wil en het enige thema is de taart. Er blijft niemand mee eten want onze oudste is erg snel overprikkeld en daar willen we haar niet mee belasten, dus na een paar uurtjes is het feest ook weer klaar. Hopelijk dat dit in de toekomst veranderd.
    Ik doe vaak zelf hapjes maken en ik haal genoeg alcohol in huis voor de liefhebbers.

12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

#12 DastyQueen, 28 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2017
    Met de kinderverjaardagen geven we altijd een feestje voor familie en vrienden. Dit doen we altijd op zaterdag vanaf 12.00 uur tot geen eindtijd. Ik heb altijd een thema. In dat thema doe ik de versiering, aankleding, de taart en zoveel mogelijk de hapjes op tafel. We huren een springkussen en een balonnenclown als entertainment voor de kinderen. We hebben tussen de 50 en 70 volwassen gasten. En daarnaast tussen de 20 en 30 kinderen tussen 0 en 14 jaar te gast.
    Hapjes maak ik altijd zelf (hier ben ik altijd het drukste mee) en voor het avondeten laat ik caitering komen. Alle gasten passen niet in de woonkamer dus hebben we een grote partytent in de tuin staan. Er staat altijd muziek aan en in de partytent word vaak gedanst. Alleen de opas omas en onze ooms en tantes (de oudjes) zitten samen aan een tafel (en die bedienen we met drinken en hapjes) de rest staat aan statafels en die doen aan zelfbediening. In de tent zet ik altijd een behangtafel neer met daarop hapjes, glazen en sterke drank en eronder staan cementkuipen gevult met ijsklontjes en wijn bier, frisdrank sapjes en flesjes water erin. Voor de kinderen staat er een wat kleinere tafel met een limonade tap, verschillende pakjes drinken, flesjes water, zakjes chips en een schaal met snoepjes en een schaal met komkommer snoeptomaatjes worteltjes en een dipsausje.
    Onze eigen verjaardag vieren we eens in de 5 jaar (20, 25, 30 enz) net als die van de kinderen. Dit doen we samen wan we schelen maar 2 weken in leeftijd. De andere jaren geven we geen feestje maar komen familie en vrienden (net wie er tijd heeft) op de dagen zelf na het eten een drankje toen en een stukje taart eten. Dan zet ik alleen wat chipjes en nootjes op tafel en maak ik het mezelf ook niet moeilijk met hapjes.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Leuke vraag!

Mijn verjaardag: alleen onze naaste familie komt op bezoek. Lang tafelen in de tuin, het is dan tot 23h licht, lekker aan de hapjes en de wijn. Niks bijzonders

Verjaardag man: hij is jarig op 5 december. Zegt genoeg :roflmao:

Verjaardagen kinderen: met familie en vrienden, hun kinderen, buren enz. Iedereen is welkom. We starten rond 14h en de laatste gasten gaan rond middennacht weg. Wij en de kinderen genieten hier enorm van (anders deden we het niet).
    We zorgen voor de borrelhapjes en het avondeten, drank en coctails en muziek. Er is 1 zithoekje en voor de rest staantafels. Kinderen spelen boven/beneden/buiten.
    Thema en opgeleukte taarten hebben we niet. Onze kinderen geven daar niks om en eten zelf geen gebak. Ik koop wel een taart voor andere kinderen en daar kunnen kaarsjes op. Voor volwassenen ander lekker gebak.

14. DastyQueen

Jouw eigen verjaardag klinkt echt zo super gezellig!

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat is het ook hoor, maar ik nodig alleen mijn ouders, schoonouders en schoonbroer/zus uit. Meestal is die dag gewoon mijn werkdag.
    Dus idd heel gezellig, maar niet heel anders dan een andere zomerse zondagavond.

16. DastyQueen

Haha op mijn eigen verjaardag heb ik gemiddeld 20x dit telefoon gespek. "Hey gefeliciteerd doe je nog wat aan je verjaardag? Nee ik vier het niet. Doe je ook geen taart? Ja ik heb wel gebak voor wie trek heeft. Oh oke dan zie je ons vanavond." Afgaand op hoeveel familie en vrienden dit zo melden op whatsapp of aan de telefoon haal ik genoeg gebakjes en drank en wijn. Ouders, schoonvader, broers, zussen en beste vrienden met kids komen altijd. De rest van de familie en vrienden is net of ze tijd en zin hebben.

amdaa vindt dit leuk.
  17. DastyQueen

Ik ga door jouw verjaardag verhaal helemaal naar de zomer verlangen :rolleyes:
    Bbq aan lang aan tafel in de tuin, drankjes erbij en dat met mensen die je lief zijn. Mijn idee van ultiem geluk! :)

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik schuif het huis vol met stoelen, vaak een kring zodat iedereen kan zitten.
    Maak zelf hapjes, geen maaltijd.
    Vieren het altijd in 2 keer. Zaterdagavond vanaf 20.00 en zondag middag vanaf 14.00.

19. DastyQueen

Uit nieuwsgierigheid...
    In 2x de ene keer voor vrienden en andere keer familie of in 2x voor de mensen die op zaterdag avond niet kunnen op zondag middag als 2e optie?

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Omdat wij iedereen niet in 1 keer konden houden in ons oude huis. We wonen sinds gisteravond in ons nieuwe huis, ik heb nog geen idee hoe ik het hier ga doen. Ik hoop in 1 keer want ik vond t altijd behoorlijk druk ;)

Wie wanneer kwam maakte me niet uit. Ik deed wel aan het vol is vol principe. 20 mn max en dan komt er niks meer bij

Deel Deze Pagina