hey dames. van af vanochtendt 6 uur moet ik alleen maar spuugen hou helemaal niks meer binnen niet eens een slokje water. maak me best wel zorgen ook over de kleine. heb nu in totaal al 16 uur geen eten of drinken meer binnen gehadt. moet ik nu een dokter of zo bellen : graag jullie advies
Ik heb dat een paar weken geledne ook gehad en heb toen ook de vk gebeld, ze zei gewoon griepje maar kwam toch even langs om urine te checken en het was niks gewoon griepje. las je langer dan 24 uur niks binnen houd zei ze krijg je medicijnen. Maar weet niet of je alleen maar overgeven of nog meer last hebt van dingen?
nee bij mij is het egt alleen over geven 2 weken gelden heb ik ook al griep gehadt. en daarna nergens last van en nu in ene moet ik alleen maar overgeven
balen zeg! ik zal het even aankijken en anders wel even langs de huisarts gaan.. ik was alleen maar aan het spugen in mijn vorige zwangerschap, en daardoor had ik iedere keer vocht tekort en moest ik naar het ziekenhuis aan een infuus maar ik had het ook wel extreem probeer in ieder geval wat water binnen te krijgen sterkte!
Same here! ik heb 6 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik werkelijk niets binnen hield! vk heeft toen ketone in mijn urine getest en deze gaf 3 plusjes aan... wat inhoudt dat ik uitgedroogd was... toen ik uit het ziekenhuis kwam waren die 3 plusjes er nog steeds en bij de laatste bezoek aan de vk ook.. ze snappen er werkelijk niks van! Dit noemen ze ook weleens HYPEREMESIS GRAVIDUM.. kan opzich geen kwaad.. maar als het TE erg wordt... dan kan het gevaarlijk zijn... gewoon even een afspraak maken bij de VK.. kunnen ze meteen je urine testen..! ik heb trouwens van die staafjes besteld bij de apotheek... dan kan ik thuis zelf testen hoeveel ketone in mijn urine zitten en als het nodig is even aan de bel trekken! Ik geef nu nog steeds over... ben nog steeds misselijk... en ik denk toch wel dat dit de gehele zwangerschap blijft... mag ook niet meer werken omdat hyperemesis zo terug kan keren... bij mij in het ziekenhuis lag een vrouw, en die kreeg het pas met 33 weken zwangerschap..! alweer een andere lag al 4 weken in het ziekenhuis.. ook door hyperemesis.. Al met al hoeft het nix te zijn.. je geeft aan dat het vanmorgen begonnen is.. wat ze tegen me hebben gezegd in het ziekenhuis is om.. als ik echt niets binnen krijg... chips te eten! =) en dat helpt! xx
Als het morgenochtend nog niet beter is meteen de huisarts bellen! Je kan bij de drogist zakjes (laten) halen tegen uitdroging bij diaree en overgeven: ORS heet dat. Het is echt belangrijk dat je voldoende drinkt!
Het hoef niet per se de hele zwangerschap aan houden, ik had het bij me vorige zwangerschappen ook! Ben bij de zwangerschap van de jongste 3x opgenomen, HYPEREMESIS GRAVIDUM..En ja lag ook aan de infuus... Maar na 24 weken was het gelijk over! Dus het kan! Ik was bij deze zwangerschap ook goed misselijk en spugen..En kon op gegeven moment niks binnen houden! De eerste x dat ik zelfs water weer uitspuugde heb ik gelijk de HA gebeld en verteld dat ik aan de medicatie wil voordat ik uitgedroogd raak. Vanaf ongeveer week 6/7 aan de medicatie tot 18/19 weken! Helaas moet ik nu ook af en toe spugen, maar gelukkig geen medicatie meer! Werd ik lekker stoned van... Liefs Jeanney
Ik ben 4x opgenomen geweest voor uitdrogingsverschijnselen.. en iedere keer +4 aan vocht tekort! echt een drama was dat zeg pff.. mag echt in mn handjes klappen dat ik dit keer helemaal niet misselijk ben..