Hallo lieve mensen, Super blij en enthousiast hebben wij gisteren een waterbed aangeschaft. Ik las dat dit heerlijk moest liggen voor zwangere vrouwen. Tot mijn grote schrik, zat ik vannacht opeens klaar wakker in bed en spookte de bevalling door mijn hoofd. Dit kan toch helemaal niet in een waterbed! Het bed kan namelijk niet op klossen. Ik wilde graag thuis bevallen maar dit zit er dus nu waarschijnlijk niet in Maar hoe gaat het dan na de bevalling? De kraamzorg wil vaak ook geen verzorging doen op een waterbed. Moet ik dan alsnog een andere oplossing zoeken. Heeft iemand een tip of advies voor ons? Groetjes Marchia
Over thuis bevallen weet ik niks (eerste keizersnede en moet deze keer in het ziekenhuis bevallen) Ik ben gewoon verzorgd in mijn waterbed hoor, we hebben hem gewoon zelf verschoond. (nou mijn man dan) Je zou eventueel een logeerbed kunnen aanschaffen, of je oude bed op zolder of iets dergelijks zetten?
In de folder van mijn kraamzorg staat: "u kunt niet bevallen of verzorgd worden op een waterbed". Kan je de levering van het waterbed niet uitstellen tot na de bevalling? Anders zal je een bed van de thuiszorg moeten regelen.
Ik ben zelf ook kraamverzorgster, en ik doe er nooit zo moeilijk over als mensen het bed niet op klossen hebben of idd een waterbed hebben. Wel vraag ik altijd of de partner het bed wil opmaken. Dus ik denk dat het ook ligt aan hoe je kraamverzorgster is. Maar thuisbevalling doen ze niet zonder klossen!
Ik denk dat je inderdaad een logeerbed in je kamer moet zetten en daarop moet bevallen wij hebben ook een waterbed en de kraamhulp deed ook niet moeilijk hierover mijn man maakte het bed op en verder was het geen probleem maar ik ben in het ziekenhuis bevallen dus daar kan ik verder niets over zeggen
Misschien als dat alles echt niet kan, misschien een matras erbovenop? Is het hoger en stabiel. Heb geen ervaring hoor, geen waterbed hier. Schijnt inderdaad lekker te liggen tijdens zwangerschap, vriendinnetje van mij had er 1.
je hoort ook weleend dat ze een plank over het water bed elggen met een matras en als de kraam verzorgster er niet moeilijk overdoet kkun je gewoon weer op je waterbed gaan liggen
Wat betreft het bevallen, ik had een grote plaat op het bed gelegd met daarop een 1 persoonsmatras (zonder plaat zakte de matras alsnog in, en kun je ook geen kracht zetten voor het persen en daar gaat het eigenlijk om) en dan was het bed zo'n 70 cm.. (ons waterbed is zelf al 55cm hoog) Voor onze vk geen probleem... Na de bevalling hebben we het wel meteen eraf gehaald, mijn man wilde graag "op niveau" slapen... Dat stond bij mij ook in de folder de vorige keer, en ik had geluk met mijn kraamverzorgster, zij had er geen problemen mee... Het ligt heel erg aan degene die je komt verzorgen. Maar in principe hoeven ze het niet te verschonen, maar dat kan iemand anders ook... Het gaat er maar om dat je het zelf niet hoeft te doen... En qua controles... Ik heb gewoon geen ruimte voor een apart 1 persoonsbed, dus als ze het niet willen doen op mijn waterbed, dan maar niet...
heb je geen logeer bed? dat hebben wij namelijk gedaan. gewoon een 1 persoonbed,bij ons op de kamer gezet,en daar de klossen onder. helaas moest ik naar het ziekenhuis toe,omdat dévana in het vruchtwater had gepoept. mijn kraamtijd,en controles zijn gewoon op ons waterbed gedaan. mijn vriend verschoonde ons waterbed. dit deed de kraamverzorgster niet. dus hier geen probleem mee gehad.
Hoi, Ik ben ook kraamverzorgende en ik doe ook niet zo moeilijk over de controles op een waterbed. Maar ga wel na als wij iedere keer de controles moeten doen op een laag niveau dan hebben wij op een gegeven moment geen rug meer over. Daarom die klossen onder het bed eigenlijk. Maar ik ga er ook wel eens op mijn knieen langs zitten. Niet ideaal, maar ja. Voor de controles vind ik dat niet zo'n probleem. Verschonen doe ik echter niet bij een waterbed. Dat moet manlief of fam. dan doen. Anders wordt het bij bijv. borstvoeding. Als het meteen loopt als een tierelier dan geen probleem. Maar weet niet of je kleintje dan goed kan liggen en niet te diep weg zakt om goed aan te worden gelegd (nog niet meegemaakt namelijk, de mensen die een waterbed hadden toen ik er was gaven kunstvoeding). In het begin voed je toch nog vaak liggend. Ook als wij veel moeten helpen met aanleggen omdat de bv niet zo goed gaat dan is een hoger bed wat idealer.
Hai, Ik mag om andere redenen niet op mijn eigen bed bevallen. Rare draai in de trap en geen stromend water op de bovenverdieping en zo. Ik kan bij de thuiszorgwinkel een speciaal hoog-laag bed bestellen. Is een eenpersoonsbed wat direct de goede hoogte heeft. Dat moet dan vanaf dat ik 37 weken ben in de woonkamer staan. Nogal wiedes dat ik, als het kan, gewoon thuis ga bevallen
Ik begrijp dat heel goed! En wat nou als er een kraamverzorgende komt die al last heeft van haar rug en het weigert? Dan zit je daar mooi mee! 1x bed verschonen lijkt mij minder erg dan 10 dagen op een te laag niveau werken met de controles en verzorgingen enzo!
Een bed moet zeker meer dan 1x verschoond worden hoor. Vooral in het begin vanwege de hygiene. En volgens mij mogen wij het idd weigeren. Maar als het goed is komt er ook nog een intaker, komen langs of het gebeurd telefonisch. Daar kan je het ook navragen. En idd kan je ook bij de thuiszorg een hoog laag bed huren. Of zoals ik hier al hoorde een plank met een extra matras erop.
echt? dan mag ik wel wat beddengoed gaan bijkopen, ik heb 2 stellen beddengoed, als de ene in de was ligt gebruik ik de andere
wij hebben voor de zekerheid ook maar beddengoed erbij gekocht dus hebben nu ook 3 setjes. hier kan je een bed huren om te bevallen als je niet in je eigen bed kan bevallen. zou het even navragen bij de thuiszorgwinkel als ik jou was.
Dan zal ik ook wel beddengoed bijkopen, want ik heb geen droger en ik denk dat de lijn wel vol zal hangen met ander spul?
De eerste dagen word inderdaad elke dag je bed verschoont. Maare even op je water probleem. Een VK kan inderdaad weigeren je bevalling thuis te doen op je bed. Wat je wel kan doen is een matras op je water bed leggen zodat je stabiel ligt en op hoogte.