Help, ik heb een waterbed.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Matulessys, Dec 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik overleg vaak ook met de mensen hoor. Als ze maar 1 of 2 beddengoed hebben is het een beetje moeilijk om te verschonen. Vooral als het opgehangen en gestreken moet worden. Vaak doe ik bijv. strijken dan pas s' middags.

2. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Hier ook een waterbed, en het bevalt me tot nu toe prima!
    Als mijn beebje niet zo moeilijk deed erover (;)) kon ik nu nog steeds op mijn buik slapen..
    Maar hij vind het niet fijn!

Verder wil ik bevallen in het ziekenhuis, dus wat dat betreft geen probleem..
    Voor het verhogen van het bed wil ik graag even overleggen met de kraamverzorgster op het intakegesprek.
    Vriend wil namelijk ook wel het bed verschonen als het daarom gaat...
    Anders zijn we van plan om een 2 persoons airow luchtbed te kopen. (die van de tellsell reclames zeg maar).

Ik kijk wel, heb alles verder goed geregeld, ga ervan uit dat dit ook wel goed gaat komen.

Oh ja, hier ook 3 setjes beddengoed...!
    Ga nog niets kopen voordat ik zekerheid heb wat betreft de kraamzorg.

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik heb mijn waterbedprobleem aangekaart bij mijn verloskundige. Zij vond het geen probleem als ik er voor de bevalling maar een gewone matras opleg. Liefst een tweepersoons.

Vorige keer ben ik in het ziekenhuis bevallen. Dus dat was toen geen probleem allemaal. Eenmaal thuis heeft de kraamverzorgster mijn bed gewoon opgemaakt. Het scheelde dat ik geen ombouw om mijn bed heb. Mijn matras ligt dus gewoon boven en niet in een bak. Het bed is van zichzelf al redelijk hoog dus voor haar was het geen probleem. Was ook een supervrouw. :D

4. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    hoe zit het met een bed huren, hoeveel kost dat?

ik heb namelijk een bed wat niet op klossen kan.
    ik ben nog niet lid van een thuiszorgwinkel en ik kan het niet op hun site vinden.

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Ik heb ook een waterbed. Bij Pete hadden we gewoon in de woonkamer een 1-persoonsbed op klossen gezet voor de bevalling. En de controles werden gewoon op het waterbed gedaan, dat was geen probleem. Mijn man heeft wel het waterbed moeten verschonen, de kraamhulp deed het bed in de woonkamer.

Je zou inderdaad ook een matras op het waterbed kunnen leggen voor de bevalling. Een waterbed is vaak al wat hoger als een normaal bed en dan is een dik matras vaak voldoende om aan de minimale werkhoogte te komen.

6. jobijntje

jobijntje Actief lid

Nov 22, 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze slaapkamer is op zolder en nu las ik dat ik dat je niet op zolder mag bevallen. Ik had ook het plan om een wiegje bij ons op de slaapkamer te zetten maar misschien is dat wel te warm voor de baby. Ik beval in juli. (hoop ik). Dus ik moet ook een slaapkamer op de eerste verdieping gaan realiseren. Gelukkig heb ik nog tijd zat! Ik heb idd gehoord dat je bed elke dag verschoond wordt, dus meerdere setjes beddengoed lijkt me wel handig...

7. Matulessys

Nov 24, 2008
    22
    0
    0
    Groepsleiding Justitiele jeugd Inrichting
    Bedankt iedereen voor de tips!
    Ik ga nu toch proberen om thuis te bevallen( 2p matras op waterbed) :) Heb vanmiddag om 14:00 eerste echo! spannend spannend. Zal deze vraag meteen ook bij de vk droppen.
    Jullie horen het wel.

8. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Nadeel van een waterbed is ook dat een baby niet naast je mag liggen. Dit komt doordat een waterbed warmte afgeeft en dit erg slecht is voor een pasgeboren baby.

9. Matulessys

Nov 24, 2008
    22
    0
    0
    Groepsleiding Justitiele jeugd Inrichting
    Klopt! Schrok daar ook een beetje van. Maar is uiteindelijk voor ons wel beter ;) . Moeten we vanaf het begin de kleine in zijn/haar eigen bedje laten slapen. Is bij de eerste een beetje mis gegeaan en nu ligt ze af en toe nog tussen ons beide in :-$ . (2.5 jaar)

10. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    hahahaha ja dan is het een voordeel hhihihi

Bij ons sliepen ze ook lekker in hun eigen bedje hoor maar vond het in het begin wel lekker om na de voeding de kleine naast me te leggen zodat ik er urennaar kon kijken.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

je kunt bij kraamzorg een kraambed lenen, hiervoor ben je verzekerd. deze zet je in de woonkamer of slaapkamer. ( ik zet mn zelf in de woonkamer , mocht er wat zijn dan hoef ik halverwege de bevalling niet nog helemaal de trap af!)

Share This Page