koemelk/ allergie en eczeem

Discussion in 'Gezondheid' started by Mv 3 wonders, May 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mv 3 wonders

Mv 3 wonders Actief lid

Apr 19, 2006
    276
    0
    0
    Ondernemer
    Gelderland
    Wie kan mij helpen ik kreeg van zowel de als het cb het advies om over te stappen naar allergeen vrije voeding, mijn zoontje heeft nooit last gehad maar had wel een verhoogde kans, nu heeft mijn dochtertje wel last van eczeem en ruwe droge schale huid, en er komen allergieeën voor bij ons.

Zij kreeg nu Friso 1 als flesvoeding, maar wie kan mij zeggen welke flesvoeding ik nu moet gaan pakken.

Ik mocht kiezen voor friso allergeen vrij of nutrilon pepti, wie heeft hier ervaring mee of kan mij zeggen welke ik het beste kan pakken.

2. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

Dec 29, 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Omdat je nu al Friso gebruikt, zou ik overstappen op de hypoallergene voeding van Friso.

Esmée had ook last van ezceem en ik ben toen overgestapt (op advies van de huisarts) van de preventief ha van Friso naar de intensief ha van Friso.

Helaas heeft het bij Esmée geen effect gehad, het blijkt dat ze constitutioneel eczeem heeft, dus geen (aantoonbare) allergie voor iets.

Verder kan ik je aanraden om bij de apotheek Lanette creme te gaan halen, dat is erg goed voor haar droge huid (kun je ook krijgen via de huisarts, dan wordt het vergoed). Esmée had veel last van eczeem in haar gezicht en dat smeer ik (oa) in met "weer en wind balsem" van Weleda, echt superspul!

Succes!

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik gaf borstvoeding , maar Quinn bleef ondanks een koemelkvrij dieet toch last van eczeem houden. Ik ben toen pepti gaan gebruiken, maar dat was geen sucses. Ben toen op advies van het cb overgegaan op Nutramigen, maar hier moet je wel een verwijzing voor hebben.
    Quinn blijft trouwens wel eczeem houden, maar de buikkrampen ed zijn wel voorbij. Ook is het gewoon een ander kind op deze voeding.
    Chacha van de septembermoeders gebruikt ook die van Friso voor haar dochter en volgens mij bevalt die heel goed!

Lanettecreme heb ik ook mee gesmeerd, maar Quinn krijgt ook weer uitslag van creme's waar vaseline inzit. Ik gebruik ter onderhouding nu een babybodylotion van sebamed en voor de heftige eczeemplekken een lichte hormoonzalf.
    s'nachts slaapt hij met krabwantjes aan of een krabpakje, maar daar vind ik het iets te warm voor.

Share This Page