Geboortekaartjes . . . aan wie ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mandarijn, 27 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    Hoi,

Ik zit steeds te dubben maar kom er niet goed uit, aan wie stuur je nou geboortekaartjes :(:
    Eigenlijk is een geboortekaartje tegelijk een uitnodiging toch ? een uitnodiging om langs te komen,
    de mensen waarvan ik ook bedoel dat ze uitgenodigd zijn, zijn het probleem niet,
    maar voor de mensen die ik eigenlijk alleen een kaartje wil sturen om ze te laten weten dat ons kindje geboren is zonder dat ze langs hoeven te komen, wat doe je daar dan mee, stuur je wel of niet ?
    of stuur je sowieso naar iedereen ?

Wat doen jullie ?
    alvast bedankt voor de antwoorden :D

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als je het ze alleen wil laten weten, maar niet wil uitnodigen kan je misschien een apart simpel kaartje nemen, of een mailtje (gebeurd tegenwoordig ook steeds vaker )

Ik laat mensen sowieso eerst bellen voor een afspraak dus dan kan je altijd nog de boot afhouden of ze laten komen als je de meeste visite al gehad hebt.

3. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    wij hebben alleen aan de mensen gestuurd die wij oprecht aardig vinden en die dus ook langs mogen komen.

uiteindelijk verschil: 68 kaartjes verstuurd ipv. 175

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar zwangerschap.
    Elmo

5. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

Wij hebben een soort van iedereen een kaartje gestuurd, alleen scouting enzo heb ik 1 kaartje naar de groep gestuurd.
    Uiteindelijk komt toch echt niet iedereen.

Maar je kan inderdaad ook een kaaryje/ mailtje sturen met de mededeling dat er een kindje is geboren.

En weten mensen zelf niet of ze tot de groep behoren die langs kunnen komen of alleen een kaartje sturen.

Jooze

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zien het als aankondiging en niet zo zeer als uitnodiging. Zo gaat er ook een kaartje naar de huisartsen, verzekering, zwangerschapsgym...
    Maar vond het wel moeilijk hoor, die lijst te maken met adressen enzo.

7. Bmd

Bmd Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.125
    0
    0
    moeilijk is dat hé..
    je wilt ook niemand vergeten... ;)

maar ik denk dat het wel lastig word als je bepaalde mensen wel wilt laten weten dat je bevallen bent maar niet echt op zit te wachten dat ze ook langskomen

Die willen dan natuurlijk graag komen kijken, en logisch..want je kondigt het wel aan...

ik denk dat het op zich niets uitmaakt of je aankondigd of uitnodigd.. Niet iedereen ziet het verschil denk ik...
    of je zou 2 soorten kaarten moeten maken maar goed dat is ook weer een gedoe..

erg lastig :(

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.026
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb hier laatst ook over nagedacht.
    Wil me buren wel laten weten dat er een babytje is geboren. Er zijn een paar buren waar we buiten wel eens mee praten, meer niet, zijn ook al wat oudere mensen. Maar hoef ze niet op kraambezoek te hebben, maar vind het ook zo raar om ze geen kaartje te sturen

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi,

Ik ga in iedergeval een hoop mensen schrappen die ik wel een geboortekaartje heb gestuurd met mijn zoontje....
    Van sommige gewoon niets gehoord, terwijl ze dan wel zo tijdens mijn zwangerschap'"meeleefden"....

Kwam ook wel door de grote mond van mijn vriend die zowat tegen iedereen zei: ik stuur je wel een kaartje...
    nou 100 kaarten had ik dus nodig..... en toen waren ze hier in de straat nog kwaad omdat ze hier niet allemaal een kaartje gehad hadden....
    Tja, dat hun dat wel doen.... vind ik zelf onzin hoor... alleen de naaste buren....

xxmona

10. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Wij sturen alleen kaartjes naar mensen die eventueel ook langs mogen komen!
    Zo heb ik liever geen contact met 1 van mijn tantes...en die krijgt geen kaartje omdat ik het als uitnodiging zie en ik zit niet te wachten op haar bezoekje! Ze ziet het kaartje wel bij mijn oma staan...;)

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    De mensen die normaal een kerstkaart krijgen, krijgen straks een geboortekaartje.
    Oftewel: iedereen in ons adresboek, de buren (rijtje van 10 huizen) en als extra 1 naar werk.

12. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij sturen alleen ooms en tantes van mijn kant en dan de naaste familie en vrienden een kaartje. Op het kaartje staat dat ze even moeten bellen wanneer ze willen komen, dus dan kan ik zelf uitmaken wanneer ons dat uitkomt.

13. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik stuur eigenlijk naar iedereen die we kennen eentje. ik zit zo al aan 86 :confused:

14. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ik zie het ook meer als een aankondiging van de geboorte dan als een uitnodiging. Ik ga zelf ook niet bij iedereen op visite waarvan ik een geboortekaartje krijg. Ik stuur wel altijd een kaartje ter felicitatie terug.

Hier is ook niet iedereen die een kaartje heeft gehad op visite geweest.

15. Nina1979

Nina1979 Lid

23 jun 2008
    54
    0
    0
    Bij mijn dochter heb ik iedereen gestuurd die ik het wilde laten weten.
    (en dat waren er een boel)

Nu wil ik alleen de mensen sturen die bij mn dochter reageerden...
    En die welkom zijn.

Want ik ben 10 weken bezig geweest met kraambezoek iedere dag en toen kon ik weer aan het werk :)

16. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi,

Over 2 soorten kaarten maken dat is niet heel moeilijk hoor! Ik had voor mijn werk andere kaartjes laten drukken omdat daar geen adresggevens en achternamen op mochten staan (TBS). Zolang je alleen tekst weg laat kunnen ze dat gewoon dichtplakken bij het drukken.

Jose

17. schatje1

schatje1 Niet meer actief

ik vind dit wel een goed onderwerp..
    Wij hebben hier ook over na zitten denken want wij hebben geen contact meer met de ouders en zus van mijn vriend..(sinds negen maanden niet meer)
    maar zaten dus te twijfelen.. en wij hebben besloten om ze niks te laten weten!
    Voor de rest stuur ik iedereen een kaartje want ze komen toch niet allemaal..

18. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Wij hebben het geboortekaartje + een inlegkaartje met daarop de uitnodiging voor een feestje om de geboorte te vieren. Het feestje doen we een week of 6 na de bevalling, dan heeft iedereen de mogelijkheid langs te komen, voelt niemand zich gepasseerd en tijdens de kraamtijd hopen we zo dat alleen de écht naaste vrienden en naaste familie langskomen (die mogen van mij doen alsof ze thuis zijn, bij hen voel ik me niet verplicht om op te zitten en pootjes te geven als ik op dat moment net doodmoe ben ofzo, maar gewoon mijn bed in te duiken als dat zo uitkomt).

19. Makkie

Makkie Niet meer actief

Idd een goed onderwerp! Ik denk dat ik ook veel kaartjes ga sturen, maar weet van sommige dat die toch niet langs gaan komen en bv alleen kaartje terugsturen. En als ze bellen kan ik idd alsnog wel zien.

Mijn vriend heeft alleen echt keiveel collega's een kan het met iedereen goed vinden. Hij vind het dat natuurlijk prachtig als die een kaartje krijgen en op kraamvisite komen... zit daar zelf niet zo op te wachten, ken de helft niet.... maar goed, het is natuurlijk ook zijn kraamtijd!

Denk dat wij met alles bij elkaar ook wel op de 70/80 kaarjtes komen.... maar lang niet iedereen gaat komen hoor!

De site vind ik zelf erg leuk... tis mss een tip voor jullie:
    http://www.babygrafix.nl

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    @ makkie, echt heel leuk die site! maar best duur vind ik.. Wij hebben aan 50 kaartjes genoeg denken we, en dan is het best prijzig... maar leuk om ideeën op te doen!

Deel Deze Pagina