Hallo allemaal, Gister hadden wij onze 20 weken echo en die man vroeg of wij wouden weten wat het word als die het kon zien. Ja graag riepen we gelijk. Nou en toen zei die ik denk dat jullie een meid gaan krijgen. Dus me vriend zei van dus voor 75% een meid neeh zei de man veel meer procent. Vanaf dat moment zei me vriend niks meer hij was ineens chachereinig terwijl ik en me moeder juist blij waren en niet persee om het geslacht neeh meer omdat het gezond was! Op de trugweg naar huis heeft die geen woord met me gesproken was die aan het schelden op mensen buiten en noem maar op. Ik begon me steeds vervelender te voelen ik dacht echt van wat maakt het nou uit een meid is ook leuk. Nou en toen we thuis waren barstte ik in tranen uit en vroeg hem waarom die zo doet en wat er nu is. Hij zegt dat die liever een jongen had gehad en dat die daarop gehoopt had en dat die niet weet hoe die met een meid om moet gaan Nou toen voelde ik me alleen maar ellendiger...hij was eerst voor zijn doen nog best aanhankelijk naar me buik enzo maar nu dus niet echt meer. Ik heb hem verteld dat als onze kleine meid er is en ze ook maar even het gevoel moet krijgen dat ze door haar vader niet gewenst is omdat ze geen jongen is dan bekijkt die het maar! Wie herkent dit en ben ik onredelijk??? Chantal.
Channie, Dat is inderdaad erg lullig! Maar moet eerlijk zeggen dat mijn man ook op een jongetje had gehoopt (ze zien zichzelf al op het voetbalveld staan ) en toen we hoorden dat het een meid zou worden was het voor hem ook even een domper. Maar daarna was hij er wel echt blij mee. Zoals je zegt zolang de kleine maar gezond is! Laat het nog even bezinken...hij moet er waarschijnlijk nog eventjes aan wennen!
Dat denk ik ook ja, hij heeft zich ingesteld op een jongen en nu is het 'ineens' een meisje! Zal er een paar dagen aan moeten wennen maar zal heus wel bijdraaien, je kunt met een meisje trouwens ook op het voetbalveld staan hoor Veel mannen hopen dat het eerste kindje een jongen is. Geef 'm even de tijd om aan het idee te wennen en til er niet te zwaar aan, kan me voorstellen dat je baalt van zijn reaktie (zou ik ook niet leuk vinden hoor) maar dat trekt wel weer bij als hij eenmaal aan het idee gewend is.
Wat vervelend. Misschien heeft hij inderdaad even de tijd nodig om te wennen. Ik hoop van wel. Probeer er in ieder geval nu niet teveel ruzie over te maken. Dat is voor jezelf en je kindje niet goed en bovendien kan het zo zijn dat je je vriend (tijdelijk) bij je wegjaagt omdat hij het dan allemaal helemaal niet meer ziet zitten. Geef hem wat tijd. Ik hoop dat het allemaal weer goed komt.
wat een nare reactie, maar ik denk ook dat hij gewoon even moet wennen, maar het is zo dat hij sowieso blij mag zijn dat ze gezond is natuurlijk!! hopelijk is hij snel bijgedraaid.
mijn vriend hoopt juist op een meisje Mij maakt het niet uit. Want een meisje kan net zo goed van voetballen houden enzo. Ik vond dat vroeger ook heel leuk. Heb nog nooit met poppen gespeeld of andere meisjes dingen gedaan. Misschien moet je dat tegen je vriend zeggen. Dat een meisje net zo goed jongens dingen leuk kan vinden. En een jongen hoeft natuurlijk niet jongensdingen leuk te vinden. Mijn vriend houd absoluut niet van voetbal of andere sport. Dus je ziet maar weer dat er niks zeker is met het geslacht. Veel succes verder met je zwangerschap!!!!! En ik hoop dat je vriend het snel leuk gaat vinden dat jullie een meisje krijgen. Wie weet word ze wel heeeel goed in voetbal en word ze automonteur ofzo
Hoi Channie, Wat een rotreactie zeg! De man van mijn schoonzusje (de broer van mijn man) reageerde ook zo toen hij hoorde dat hun een meisje zouden krijgen. Hij heeft 3 dagen niet met mijn schoonzusje gepraat en moet je hem nu eens zien met zin dochtertje. Ik weet zeker dat het allemaal goed komt, maar het is gewoon heel lullig! Sterkte ermee! Liefs
hi jeetje man wat erg man mijn vriend die vond het ook leuker een jongen maar toen zei hij als het meid zal worden zal ik er ook blij mee zijn. als het maar gezond is.(uiteindelijk toch een jongen) Maar ik denk dat je vriend even op adem moet komen om aan het idee te wennen mannen kunnen soms ook zo koppig zijn. Laat hem lekker afkoelen maak je niet druk, maar denk nu ff aan jou en de baby. ik wens je veel succes verder. gr loesmari
Hoi Channie! Ik herken het wel zo'n beetje... Wij gingen met 20 weken voor de pretecho en wilden dolgraag weten wat het werd. Het werd een meid zag de vrouw al snel. Mijn man was stil en ik dolgelukkig!! Hij zei ook niks de weg terug naar huis. En inderdaad wist hij niet hoe hij er mee om moest gaan. Hij heeft geen zussen ofzo. Maar nu komt het: toen onze dochter geboren werd was het liefde op het eerste gezicht en vanaf die tijd zijn de twee onafscheidelijk. Hij is gek op z'n meid en onze dochter stapel op papa. De eerste geluidjes deed ze bij hem maken en als ik er dan voor zat en ook gek deed, deed ze niks. hahaha! En nu nog, papa en dochter zijn de grootste vrienden en als het aan papa ligt, krijgen we er een meid bij. Oftewel: meiden en papa's gaan heeeeeel goed samen. Ik denk dat het gewoon de schrik is van, oh jee wat nu, een meisje....
Ik hoop ook dat die snel bij draaid en het liefst voor het kindje geboren is..het is toch de bedoeling dat je zwangerschap leuk is? Zo vin ik het niks aan. Die man van de echo zei tegen me vriend van een meisje trekt erg naar de vader zei me vriend ik ben toch de hele dag werken dus daar is zij voor Ik snap echt niet hoe die zo kan zijn zo ken ik hem heel niet. Maarja we gaan hopen dat die bijdraaid
Maak je niet teveel zorgen... Over een paar dagen kijkt hij er weer anders tegenaan. Het was waarschijnlijk gewoon een reactie van dat moment. Het komt best goed, geloof me!! Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, maar kan me niet voorstellen dat hij minder van zijn ongeboren kindje houd omdat het een meisje is. Voor mannen is het zowiezo moeilijk te bevatten dat ze straks vader zijn. Dikke knuf!
Je moet het boekje voor hem kopen van Kluun, help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Daarin staat ook beschreven dat een man hoopt op een jongen ivm voetballen etc. Leuk boekie, is misschien nu wel wat voor hem. Meid succes
Hoi Channie. Wij weten het geslacht niet, maar ik geloof dat mijn vriend ook teleurgesteld zou zijn. Hij hoopt vanuit de grond van zijn hart op een meisje. Hij zegt: Als het een jongetje blijkt te zijn volgens de echo, dan zal ik echt even tijd nodig hebben om te wennen aan het idee. Het is hem niet kwaad bedoeld, maar zo zit zijn hart in elkaar. Waarschijnlijk is het bij jouw vriend ook zoiets. Laat het hem ff bekoelen. Succes en geniet van je meid!!!!!
Hoi Channie, Wat vervelend voor je ! Je vriend zou blij moeten zijn dat jullie kindje gezond is, ongeacht het geslacht ! En HIJ heeft uiteindelijk "bepaald" of het een jongen of meisje zal worden ! Ik denk dat hij aan het idee moet wennen, al is het wel raar om je vast te pinnen op iets terwijl je nog geen echo gezien hebt ! Wij willen het geslacht niet weten. Mijn man vindt het allemaal geweldig, en wij zijn steeds blij om te horen dat ons kindje gezond is. Andere mensen beginnen nu "Ik weet zeker dat jullie een jongen krijgen", of "Jij bent niets veranderd in je gezicht, dus het wordt een meisje". Het is allemaal maar gokwerk. Ik heb wel een voorgevoel, een meid, maar omdat nu zo veel mensen denken een jongen twijfel ik. Het maakt ons totaal niets uit, er komt een baby, een klein mensje van ons tweeën en dat is het belangrijkste ! Groetjes, Nikki F
Hij had natuurlijk helemaal gehoopt op een jongen en nou wordt het een meisje. Hij denkt dat ie daar heel anders mee om moet gaan dan met een jongen maar ik denk dat als het geboren dat het vanzelf goed komt. Wel goed dat hij net nu weet. Als jullie gewacht hadden tot de geboorte was het nog veel moeilijker voor hem geweest. Nu kan hij alvast 20 weken wennen aan het "feit" dat ie een dochtertje krijgt. Kop op meid, komt vanzelf goed. Silly
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een rare reactie. Hij zou juist dolgelukkig moeten zijn als het helemaal gezond is. Daar gaat het toch om lijkt me. Je kan nou eenmaal niet van tevoren beslissen wat het gaat worden. Het gaat vast heel snel over, en dan zijn die 2 onafscheidelijk. Wij willen niet weten wat het worden gaat. Mijn man hoopt stiekem op een meisje, maar ik weet zeker dat hij net zo blij is met een jongen. Veel sterkte met deze vervelende situatie.
Mijn vriend heeft ook steeds gezegd dat het hem niks uit maakte wat het werd, maar toen we hoorden dat het een jongen werd was hij heel blij en zei dat hij daar stiekem wel een beetje op gehoopt had (vooral omdat het voor hem bij 1 kind zal blijven en we nu gelijke aantallen hebben 2 meiden en 2 jongens). Denk dat de ene man het gewoon tactischer brengt dan de andere, heeft misschien ook met de leeftijd te maken, zo te zien is Channie vrij jong en haar vriend waarschijnlijk ook. Tact komt met de jaren, vooral bij mannen! haha
Het is toch belangrijker dat het kindje gezond is!!?? Dat zou ik hem heeeeel duidelijk hebben gezegd! Mijn vriend zweerde dat we een knulletje zouden krijgen en nu krijgen we een meid,hij vind het geweldig sinds hij weet dat we een dochter krijgen! Ik zou je vriend toch wel ff heel duidelijk maken dat je je er niet fijn bij voelt dat hij zo reageerd eronder! Gezondheid van het kindje is toch veel belangrijker?! Met een meisje om leren gaan dat doet ie nu toch al Dus met zn dochter omgaan gaat hem prima lukken!!