Hallo Ik heb sinds ik zwanger ben last van rusteloze benen. Ik word er helemaal gek van. Zodra ik ga liggen om te gaan slapen worden ze rusteloos en gaan ze dus echt pijn doen. Het stopt zodra ik weer ga lopen of ze veel beweeg. Ik word hier echt wakker van `s nachts en dat gebeurd dus regelmatig helaas en zelfs overdag wel eens als ik op een stoel zit. Vannacht was zelfs mijn arm even mee aan het doen. Wat is hier tegen te doen? Ik word er helemaal gek van.
Tip: kijk eens op www.restlesslegs.nl Ik heb er ook erg veel last van (ook voor mijn zwangerschap) en hier staan goede tips op, misschien helpen ze jou ook wel. Sabine
Geloof niet dat er veel tegen te doen is. Bij mij trekt het weg onder de douche,maar komt na het douchen met dezelfde gang terug. Ook een soort krampbeen.. kan ik een hele dag hebben en de volgende ochtend is het opeens weg. heel irri maar ja hoort er geloof ik bij.
Ik heb al bijna 20 jaar last van rls, restless legs syndrome, en dat houd gewoon aan gedurende mn zwangerschap. Er is een middel wat werkt wat ook gebruikt wordt tegen parkinsons, maar dat mag nu natuurlijk niet. Het kan zijn dat je een tekort nu hebt aan calcium en magnesium. Daar zou je eens een preparaat van kunnen proberen. probeer ook eens een valeriaantabletje. dat helpt bij mij niet altijd, maar heel vaak wel. Succes er mee, het is en blijft een rotgevoel.
klinkt misschien heel raar.Alleen wat jij nu zegt had ik last van voordat ik zwanger was en dan met name s'nachts.Mijn moeder gaf me toen de tip om een nieuwe blok zeep in me bed te leggen onder de hoeslaken aan het voeteneind. Nergens meer last van ! Dus je kunt het proberen ?
Ik ga morgen naar de huisarts en vraag dan of hij mijn ijzergehalte wil prikken want op de site van restlesslegs(dank je wel bientje) staat dat dat de oorzaak kan zijn tijdens zwangerschap. Hiervoor heb ik het nooit gehad dus kan denk ik niet anders. In ieder geval bedankt voor de tips.
Hi,Ik weet daaraan altij ddat ik zwnager ben.Het is vreselijk vervelend vooral snacht.Bij mij helpt mijn voeten op een kussen leggen einde van het bed. Ms helpt dat bij jou ook.verder meer calcium en ijzer.