Help! Ik heb zo'n pijn.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door heeremeisje, 10 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Help! Ik heb de hele nacht geen oog dicht gedaan vanwege heftige buikpijn in m'n onderbuik en vooral ook aan de rechterkant van m'n buik. Soort zeurende, klagende ongesteldheidsbuikpijn. Ik weet niet hoe ik moet liggen, zitten of kruipen zo'n pijn doet het.
    Ik ben doodmoe, maar kan niet slapen. Ik heb een warme kruik gemaakt gisteravond, maar het hielp niet. Paracetamol zijn op. Ik kan wel janken. Ik ben nog iedere dag misselijk en geef veel over. Gisteren ben ik ook flauwgevallen in de douche. In combinatie daarmee ben ik er compleet niet gerust op. Ik herken deze pijnen ook niet van m'n vorige zwangerschappen.
    Wat moet ik doen? Vk bellen? Ik wil me niet aanstellen om niks. :'(

2. vally

vally Niet meer actief

Wat supervervelend......vk bellen is altijd goed als je je ongerust voelt.
    Ik weet niet hoe lang je al zwanger bent, maar dit zou wel eens het indalen kunnen zijn. Ik heb mezelf super beroerd gevoeld een paar dagen lang. Scherpe messteken onderin mijn buik. Druk op.schaambot en continue hevige menstruatiepijn. Niets hielp. Heb toen ook gejankt omdat ik niet wist waar ik het zoeken moest. Enige wat hielp is dat ik wist dat het het indalen was en dat het "ongemak" maar tijdelijk zou zijn....

3. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt voor je reactie, Vally.
    Ik denk nog niet aan indalen. Ben 15+4 weken zwanger. Dat zou een beetje vroeg zijn. 😅

4. vally

vally Niet meer actief

Ik zie nu het plaatje met je termijn pas sorrie. 15 weken zou wel.heel.vroeg zijn voor indalen....Denk eerder dat het banden pijn is. Maar ben geen fysiotherapeut of arts. Zou er wel naar laten kijken.

5. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Als je zo'n pijn hebt altijd bellen! Ik lees dat je 15 weken zwanger bent, dus indalen lijkt me sterk. Misschien is het niks maar beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig.

6. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Kan bandenpijn zijn. Maar, bellen! Als je echt zoveel pijn hebt kun je het maar beter laten checken. De vk gaat je er echt niet gek op aankijken.

7. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Je moet echt bellen met vk of met de hap. Misschien heb je wel een blinde darm ontsteking! Niet alles is altijd te wijten aan je zwangerschap. Zou zeker geen risico nemen.

8. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Jeetje! Wat heftig en vervelend voor je maar ik ben het eens met de rest; BELLEN! :)

Ik denk dat niemand zal zeggen dat je je aanstelt hoor....als de grens pas bij flauwvallen en zoveel pijn ligt?! Denk dat er veel vrouwen voor minder hebben gebeld!

Succes en beterschap!

9. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    jeetje; bellen! flauwvallen klinkt in mijn oren niet 'normaal' dus zou echt bellen.

10. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik denk ook direct aan een blindedarmontsteking. Of obstipatie. Het kan van alles zijn en hoeft niet perse gerelateerd aan de zwangerschap te zijn. Even langs je huisarts dus ;)

11. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Ja zeker bellen, pas geleden had ik dat ook.. en ik bleek een flinke blaasontsteking te hebben met dus allerlei a-typische klachten Door de zwangerschap :)

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Bellen hoor meid!
    Sucses en sterkte klinkt echt pijnlijk :(

13. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik zou zoiezo bellen! Als je echt pijn hebt dan snapt de vk je heus wel.. Ze zitten ervoor.
    Maar moet eerlijk zeggen dat ik mijn hele zwangerschap heel erg lst heb gehad vsn groeipijn/bandenpijn. En idd alsof ik ongesteld werd. Het maakte me vaak ongerust maar ben nu 39 weken en heb er nog wel is last van. Neem paracetamol mocht je ze weer in huis hebben, hielp mij wel zo een dag een door

14. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Heb je al gebeld?

15. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik zou de huisarts en evt de verloskundige bellen.
    Kan vanalles zijn en hoeft niet met de zwangerschap te maken te hebben. Denk aan niersteen, nierbekontsteking, blaasontsteking, blindedarmontsteking. Succes en hopelijk ben je alweer wat comfortabeler.

16. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt allemaal! Ik heb ook zeker gebeld. De vk denkt toch aan groeipijnen en denkt niet dat er een relatie is tussen het flauwvallen en de misselijkheid en de pijnen. Maar ik mag straks om 11.00 uur even langs komen voor de zekerheid. Huisarts (voorlopig nog) niet ingeschakeld. Ik wacht straks eerst de vk af.
    Gelukkig heeft vriendlief vanmorgen nog ergens een paracetamol vandaan kunnen toveren, de allerlaatste, dus die heb ik ingenomen en merk wel dat ik nu wat rustiger ben. De pijn is niet weg, maar ik kan nu wat beter/rustiger liggen en voel me wat ontspannener. Maar ben wel blij dat ik straks ff langs mag komen. Toch maar het zekere voor het onzekere nemen.

17. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Een warme kruik en steunende band/ondergoed kan ook de pijn wat verminderen. Hopelijk is het gewoon goed verder en heb je gewoon een beetje pech.

18. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    De warme kruik heeft gisteravond helaas niet geholpen. Normaal vind ik een kruik inderdaad heel fijn tegen de buikpijn (ook bij menstruatiepijn enzo), maar deze keer geen geluk met de kruik. Maar bedankt voor de tips! Ik hoop ook dat ik gewoon een beetje pech heb en dat alles verder goed is.

19. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Fijn dat je even mag komen bij de vk.
    Sucses straks.

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen