Ben ik de enige die dit vreemd vind?

Discussion in 'De lounge' started by consider, Apr 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Gisterochtend was ik op een kinderverjaardag.
    Het mooie meisje was 1 jaar geworden.
    Ik was er om 10 uur s'ochtends en tot mijn verbazing gingen alle mannen rond half 11 aan de drank.
    De flesjes bier werden open getrokken en een enkeling nam zelfs al een borreltje :$

Ik kom zelf uit een familie waar (bijna) niet gedronken wordt.
    Ook mijn man is gelukkig geen drinker.
    Maar iedereen moet natuurlijk doen wat die zelf prettig vindt.

Ik stond er alleen van te kijken dat er om half 11 s'ochtends al zo gedronken werd en dat op een kinderverjaardag!

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

dat is wel heel vroeg
    hier op zijn vroegst na het middageten
    uitgezonderd van vakantie
    dan is het al biertijd om 12.00
    zoals mijn man en s.v zegt

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Nou je bent niet de enige die het vreemd vind hoor!
    Moet je toch ook niet aan denken zo vroeg alcohol!

4. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dat was hier ook wel eens een issue.
    Bij mijn schoonfam is het ook normaal om op zondagochtend rond 11 uur al een drankje of biertje te nemen.
    Ik vind dat niet nodig.

Persoonlijk vind ik het vanaf een uur of 2/3 een mooie tijd.
    Mijn moeder is alcoholiste en misschien ben ik nog wel wat feller tegen daardoor.

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik vind dat wel vreemd ja! Drank is toch voor mijn gevoel iets van de (na)middag en avond. Maar goed..dat ligt waarschijnlijk aan hoe en waar je bent opgegroeid. Ik zou niet eens overwegen om op een dergelijk tijdstip drank aan te bieden/te serveren.
    En al helemaal niet op een kinderverjaardag.

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    nou ik vind zo vroeg inderdaad ook wel vreemd en helemaal op een kinderverjaardag, vraag me dan altijd af wat voor voorbeeld je je kind meegeeft, maar ik drink dan ook absoluut geen alcohol dus misschien makkelijk praten

7. Keeley

Keeley Niet meer actief

Dat is wel erg vroeg ja..
    Lijkt mij ergens op de middag vroeg genoeg.

8. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Jeetje hier houden ze in de familie wel van een biertje of een wijntje maar die komen niet voor de avond op tafel eigenlijk..en dan hebben we geneens kinderverjaardagen meer (zijn allemaal al wat ouder)
    Vind het wel belachelijk vroeg..

9. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Mja, het is vroeg, maar voor mij niet vreemd, niet dat ik zelf drink, maar zie het vaak genoeg om me heen.
    Zo gisteren ook weer, lekker weertje en mensen gaan buiten op het terras een biertje pakken.
    Maar op een kinderfeestje vind ik het inderdaad wel een beetje vreemd en ook niet echt kunnen, maar dat is mijn mening.

10. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Dat vind ik ook echt niet kunnen.
    Niet zozeer omdat het een kinderverjaardag is maar wel om het tijdstip.
    Vind het belachelijk zo vreog aan de drank te gaan

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind kinderfeestjes en drank sowieso geen combi.hier komt niet eens drank in huis bij een verjaardag van een kind.

ik vind het zelf wel vreemd om zo vroeg al te drinken, maar wij zijn geen drinkers dus dat zal ook wel meebepalen.

12. matje

matje Niet meer actief

helemaal met blub eens
    wij driken zelf ook niet, alleen mijn man heeeeel enkel een biertje 's avonds... nou ja...

toen hier de kleine jarig was hadden we nog wel wat staan maar we hebben niets bij gekocht.. het is tenslotte een kinder verjaardag!

13. muppettje

muppettje Fanatiek lid

Feb 7, 2010
    1,510
    175
    63
    Misschien ligt het aan mij hoor maar een kind van 1 jaar krijgt dat toch niet mee.? Ik zie het bij mn ouders ook wel die komen rond 7 uur uit bed en op een zondag morgen een drankje voor het warm eten rond 11 uur...

14. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ik doe een kinderverjaardag zoiezo pas om 3 uur eigenlijk op zaterdag of zondag. aangezien ik ook van mening ben dat een kind ook rust moet hebben vooral als het 1 jaar word is al een groot gebeuren. en dan vind ik van 3 tot 7 heftig genoeg.

maar bij mij krijgen ze pas een biertje NA de koffie en thee en vlaai/taart. Bij het avond eten dus 5 uur ongeveer. als het heel erg warm is wil ik het nog wel eens om 4uur doen. Maar alleen een biertje en rode of witte wijn,rose bij warm weer of port. zoiezo geen bacardi of zulk soort drankjes die haal ik gewoon niet.

maar wel vreemd om half 11 !! :O ongelooflijk ! wij drinken hier eigenlijk nooit in huis. en halen ook echt alleen bier en wijn enzo als er verjaardagen zijn, maar half 11 is me toch ffies te vroeg.

15. 078mama

078mama Niet meer actief

Half 11 vind ik zelfs al vroeg en ik ben toch alles behalve moeilijk met drank. Rond 12 uur is voor mij echt op zijn vroegst en zelfs dat vind ik niet zo lekker.

Op een kinderfeest schenk ik trouwens gewoon wijn en bier. Ik zou echt niet weten waarom niet. Het lijkt me sterk dat iemand van mijn familie of vrienden zich bezat op een verjaardag.

16. Escal

Escal Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    3,441
    0
    0
    limburg
    haha sorry maar moest echt hard op lachen. zie het al helemaal voor me :p

hier gister ook een verjaardag gehad (mannetje werd 3) en was ook bier en wijn.
    vind het wel kunnen (met mate) op een kinderverjaardag maar sochtens?! tja das inderdaad wel weer wat anders.

17. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Nee een kind van 1 jaar krijgt het niet mee.
    Maar er waren heel veel andere kinderen...ook van rond de 5 jaar.
    Wat voor voorbeeld geef je ze?
    Dat drank drinken gewoon maar zo normaal is?
    Logisch dat er kinderen zijn die met 12 jaar straal bezopen zijn.

18. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Absoluut geen alcoholdrinker (bleegghh), maar hier wordt er bij een bijzondere gelegenheid ook wel eens een biertje gedronken door familie in de ochtend. Zolang het niet extreem is, maakt het niet zoveel uit vind ik.

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij doen na 12ven pas alcohol op verjaardagen, voor de lunch vind ik het een beetje gek.

20. 078mama

078mama Niet meer actief

Is dit niet een beetje van de hak op de tak? Dat kinderen van 12 straal bezopen zijn omdat papa een wijntje drinkt op een verjaardag?

Mijn dochter mag een wijntje drinken van mij echt zien als iets normaals aangezien het ook niks bijzonders is. Ze zal ook nooit iemand uit haar directe omgeving dronken zien wat naar mijn idee wel een verkeerd voorbeeld is. Het is toch maar net hoe je het zelf zult nuttigen en hoe je hiermee omgaat.

Share This Page