Mijn zoontje van 9 maanden heeft ontdekt hoe hij op zijn knieen moet gaan zitten en vervolgens moet gaat staan. Super natuurlijk, maar niets in ons huis is meer veilig! Ik moet er constant achter aan lopen en kan en wil ook niet alles wegzetten. Het is zo'n actief mannetje, hij is constant aan de gang en ik ben dus constant bezig om hem achterna te lopen. Herkent iemand dit? Hoe gaan jullie hiermee om..ik moet je zeggen dat ik het thuis soms erg vermoeiend vindt en blij ben als ik even uit huis kan, maar met dit weer nu komt daar ook niet veel van...
Ik ken dit probleem natuurlijk nog niet (Eva draait nog niet eens om ) maar kun je hem niet gewoon in de box zetten als jij geen tijd hebt om achter hem aan te rennen? Daar dient de box toch ook voor lijkt me? Ik bedoel natuurlijk niet dat je hem daar 24/7 in moet laten maar er is naar mijn mening niets mis met hem daar geregeld in zetten zodat jij even wat huishouden kunt doen of tot rust kunt komen
Ik zet hem ook geregeld in de box, maar ook daar probeert hij zich aan de zijkanten constant op te trekken, de capriolen die hij uithaalt...gelukkig valt hij daar niet zo hard. Na 5 minuten heeft meneer het in de box gezien en begint te jengelen. Hij heeft gewoon de ruimte nodig en is zo actief. Maar je hebt gelijk, hij moet ook leren even zichzelf in de box te vermaken, anders kom ik helemaal nergens aan toe!
Ik denk dat alle moeders dit meemaken met kindjes die leren lopen en zich gaan optrekken. Ik snap dat je niet alles weg gaat halen, maar ik zou wel véél verplaatsen of op een kindveilige plek zetten. Een paar dingen overhouden, zodat hij daarmee kan leren, dat hij niet overal aan mag zitten, want anders wordt je gillend gek . En ja, het is vermoeiend, maar ik denk dat dit er bij hoort. Probeer je kindje voorlopig nog een paar keer per dag in de box te zetten, zodat je nog even meer je handen vrij hebt. Jengelen mag best, hij moet ook leren dat hij nu af en toe in de box moet, dat kan ook een mooi rustpunt zijn na dat continuee ontdekken.
Ik ken het probleem. En als ze gaan lopen wordt het nog erger... Dat ik heb wel spulletjes die kostbaar zijn e.d. omhoog gezet. Want er steeds achteraan lopen is ook niet alles. En ze ontdekken de wereld nu... Laag bij de grond staan hier de spullen die niet kostbaar zijn dus sneuvelt er wat dan is het pech maar kan het missen haha. Maar ik leer hem wel om er af te blijven! Mijn zoon heeft inm. ontdekt hoe de deuren open moeten en dat het leuk is een stekker in een stopcontact te duwen. dus heb allemaal beveiligers in de stopcontacten gedaan. Had ik nog niet omdat ze hier redelijk hoog hangen. Maar nu kan hij er bij als hij op de tenen staat de deurklinken moeten nog omhoog alleen heb ik een soort deurklink die ik niet met een schroevendraaier omhoog krijg daar moet ik nog ff eens tudie van maken hoe die dingen werken dus en dan gaan ze omhoog.