Help ik kan niet kiezen!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama092013, 19 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loreley

Loreley Actief lid

5 nov 2013
    423
    2
    18
    Het prijsverschil is niet zo veel! Ik zou er persoonlijk niet zo naar kijken. Ga op je gevoel af, denk goed na over alles en ga vooral nog minstens 1 keer kijken!

2. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik moet wel zeggen dat de woonkamer en slaapkamers van huis A kleiner zijn dan dat op de foto lijkt... Huis B (foto's) geven wel een goed beeld van de woonkamer, en zijn slaapkamers groter dan op de foto's.
    Om het makkelijk te maken :D

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Oh ja, en huis A doet bijna niks van de prijs af (eigenaar wil zoveel mogelijk natuurlijk, logisch)
    Huis B staat langer te koop en is makkelijker in onderhandelen.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Zo op het gevoel af zou ik voor huis B gaan.

5. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik zou voor huis A gaan. Ik vind het grote raam in de keuken echt geweldig, de keuken is ook veel ruimer naar mij idee en hou ook van open haarden en de bakstenen muur. De tuin vind ik echt niet klein en een garage is superhandig. Ik denk dat je spijt gaat krijgen als je nee zegt tegen al die extra ruimte van huis A. Vind huis A echt meer een familiehuis

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik snap je gevoel bij huis B . De muren in A vind ik persoonlijk niet mooi.

Met in gedachten de mogelijkheid om nog een extra verdieping erop te zetten, zou ik voor B kiezen.

Of verder zoeken om het huis te vinden wat een mix is van deze 2 ;)

7. knap

knap Niet meer actief

na het verhaal. zou ik voor b kiezen. foto's niet gezien.

8. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik zou voor huis A gaan.
    Heerlijk die ruimte op zolder, zeker met die 'wasruimte'.
    De muren in de kamer zijn makkelijk te stucen.
    En achter het huis is toch iets van een speelpleintje, dat compenseert de kleinere tuin dan weer.

Ik vind huis A meer uistraling hebben als huis B, ook van de buitenkant.

9. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Persoonlijk zou ik voor B gaan, mede omdat dit huis al meer dan een half jaar te koop staat. Kans is groter dat hier nog wat af te snoepen valt. Huis a staat 8 weken te koop. Zij zullen zo vroeg niet gaan zakken gok ik.

Veel succes met het maken van je keuze!

10. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Eens met sanne! Maar het is wel echt een kwestie van smaak ook hoor, het wordt JOUW huis straks, dus je moet echt op je eigen gevoel afgaan!
    Misschien toch nog even verder zoeken inderdaad anders..?

11. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik zou voor huis A gaan, maar dat is mijn mening

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Ik dacht bij huis A bij elke foto wauw die grote kamer en wauw die keuken en ooh die slaapkamers, bij de tuin daxht ik klein nou valt best mee :D.

Bij huis B, dacht ik bij de eerste foto en dat is je voordeur uhm juist ja, bij de woonkamer dacht ik hmm dat is volgens mij nog kleiner dan bij ons en geloof me wij wonen niet groot, ik had bij huis B dus exht zo'n net niet gevoel en die achtertuin is dan wel groter maar doordat alle muren gemetseld zijn achter vond ik het net een binnenplaats van een gevangenis :).

Mijn gevoel is dus juist huis A

13. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Als ik je verhaal lees....denk ik zelf dat je de keus al gemaakt hebt. Je schrijft positiever over huis B dan over huis A.
    Bijv: huis B is kleiner...maar....er is geen zolder....maar... En achter maar volgt een soort van verdediging waarom die tekortkomingen geen probleem zijn.
    Bij huis A schrijf je juist andersom. Een grotere huis..maar...een nieuwe keuken maar.... Achter maar komt hier iets 'negatiefs'. Niet jullie smaak, veel klussen enz.

Maar...wat me nog het meest opvalt en wat voor mij doorslaggevend zou zijn: je schrijft over een goed gevoel bij huis B.

Succes!!

14. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    En na het zien van de foto's...zou ik zelf voor huis B gaan. Ik snap je goede gevoel hier over. Ik vind huis A veel killer.

Maar men...wat een geld...heeft in het noorden wonen toch nog voordelen ;)

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Afgaande op de foto's zou ik voor huis A gaan. Ja, er zijn genoeg dingen wat aangepast moet worden, maar da's allemaal cosmetisch. De muren in de woonkamer en slaapkamers, eventueel over een aantal jaren de badkamer. Dan kun je 't naar eigen smaak inrichten. De keuken van huis A zou voor mij echt wel voorkeur hebben over huis B, de badkamer van huis B spreekt me dan weer meer aan dan die van huis A. En hoewel ik de uitvoering van de open haard best lelijk vind, vind ik een open haard op zich wel weer geweldig.

Ik zou ook voor ruimte gaan. Ja, je hebt een kleinere tuin bij huis A, maar wel een pleintje met speelgelegenheid achter het huis. Een grote garage (zelfs met aanrechtje en toilet?) welke je zou kunnen gebruiken als kantoor of kleine bedrijfsruimte (wat mij dan wel weer heel erg aanspreekt).

Qua prijs scheelt het niet zo bizar veel, dus als je voor huis A zonder problemen zou krijgen, zou ik daar voor kiezen :p

16. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    oei altijd lastig ik vind er bij allebei teveel maaren heb je trouwens al op nr 20 gekeken in de straat huis A ? die zag ik staan ook staan en die vind ik eugenlijk nog veel mooier

17. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik zou zelf gaan voor Het Johan Frisopark.

Nadeel aan huis 1 vind ik de steenstrips die in heel de woonkamer zitten.

In huis 2 vind ik het heel jammer dat ze de keuken niet hebben doorgetrokken tot aan de muur.

18. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Ik zou voor huis a gaan. Het oogt nu kil inderdaad maar als je de boel laat stuccen en de trap verft en bijvoorbeeld een zankleur dan op de muur en een houten of laminaatvloer dan is dat volgens mij erg mooi. Je hebt hier een apart washok en bij woning b moet de wamachine volgens mij in de badkamer...

Maar goed, ik hoef de keus niet te maken. Maak anders een plus en min rijtje van beide huzen.

19. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Beide huizen nog een keer bezichtigen!

Je verhaal voorleggen aan de makelaar en kijken wie er het "meest" in prijs wil zakken….misschien maakt dat de keuze makkelijker…...

20. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Je hebt het erover dat huis A groter zou zijn, maar als ik bij kenmerken naar de gegevens kijk, zie ik toch echt dat huis B zowel qua perceeloppervlakte als woonoppervlakte en inhoud groter is dan huis A.

Ik heb overigens niet echt een voorkeur qua huis. Ze hebben allebei wel wat!

Deel Deze Pagina