baby van 7 maanden kan niet slapen zonder "baker"zak

Discussion in 'Baby en dreumes' started by audrey1934, Mar 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. audrey1934

audrey1934 Actief lid

Aug 27, 2010
    128
    0
    0
    limburg
    hoelang duurde het eer jullie baby gewend was om uit de bakerzak te slapen?

Onze kleine is nu 7 maanden en we hebben tot 6 maanden de puckababy gehad.Daarna hebben we de ergococoon gekocht omdat het afbouwen toen nog niet wilde lukken.Echter nu met 7,5 maand begin ik het een beetje akelig te vinde omdat hij op de buik draait. we zijn nu sinds een 5 dagen bezig om een gewone slaapzak te gebruiken, maar er is nog weinig resultaat....pfff wordt er gek van.Niet willen inslapen en 5 / 6 keer per nacht wakker worden en dan weer niet kunnen slapen...ben echt een beetje radeloos of het nog ooit goed komt......

iemand een tip?of dezelfde ervaring??

2. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Ja dat kan ik mij voorstellen.
    Wij hadden al eerder afgebouwd omdat ze toen al ging rollen, ook in haar bed.

Eerst proberen om 1 arm uit te bakeren?
    Misschien is dat een optie?
    Succes!

3. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Hier ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb eerst ingebakerd met traditionele doeken, nadat de puckababy niet meer hielp. Inmiddels deels afgebouwd (met heel veel pijn en moeite), nu ligt hij in een slaapzak met de mouwen naar binnen, en soms 1 armpje eruit (overdag). 's-ochtends vind ik hem overigens altijd met 1 arm eruit, soms met beide.

Met beide armen uit de slaapzak kan hij zijn slaap nog echt niet pakken of als hij uiteindelijk in slaap valt (maar dan alleen als dat de hele dag nog niet gelukt is) slaapt hij maar 30 min en is dan nog niet uitgeslapen.

Op internet gevonden dat iedere kindje er uiteindelijk klaar voor is, maar dat het bij sommige kindjes langer duurd. Dus ik probeer het af en toe, maar lukt het niet, dan niet (durf ook bijna niet:):)). Maar mijn moeder durft het beter en past 2x per week op dus zo komen we er ook achter of hij er al aan toe is. Gelukkig kan hij nog niet van rug naar buik rollen, alleen andersom dus het zal binnenkort wel gebeuren.

Maar ik maak me er niet meer zo druk om, dat heb ik al genoeg gedaan. Lukt het niet, dan is dat jammer, ik neem het risico weloverwogen (volgens mij gelijk aan buikslapen bij jonge baby's). En hier de redenen:

- Kans klein dat er iets gebeurd wanneer ze toch om kunnen rollen. Op het CB heb ik nl navraag gedaan hoe gevaarlijk het is, ik kreeg natuurlijk te horen dat ik het echt niet meer mag doen!! Maar ze vertelde me wel dat de kans héél erg klein is, nl 1 op 1000 of minder (dus een beetje gelijk aan alle andere dingen die je niet mag doen zoals dus buikslapen), dat er iets gebeurd.
    - De kleine is redelijk sterk. ik leg hem af en toe met slaapzak en al op zijn buik om te kijken of hij sterk genoeg is zo (las ik ook op de site van puckababy om te oefenen voor het geval ze ineens omrollen als je nog niet afgebouwd hebt). En hij kan zijn hoofd dan ophouden, en als hij daar te moe voor is draaid hij hem goed naar links of rechts voor hij hem neerlegt.
    - Ik heb een nannycare (= alarm als hij niet ademt en/of beweegt) onder zijn matras.
    - Ik stop hem stevig in (zodat hij lastiger kan rollen)
    - Ik volg nu om deze reden (maar ook omdat ik dat sowieso al wilde) een ehbo cursus voor kinderen...

Wil echt niet terug naar die tijd voor het inbakeren:(:)...

Het KDV zal trouwens als hij rolt hem niet meer met zijn mouwen in de slaapzak leggen, dus als het afbouwen me dan nog niet gelukt is, is dat een goede oefening.

Succes. En ik hoor graag wanneer (en hoe) het je gelukt is!

4. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier moesten we ook afbouwen alleen dan wat eerder, mijn kleine gaat 3 dagen naar het kdv en daar mochten ze vanaf 4 maanden niet meer inbakeren, vraag me niet waarom maar het mocht opeens de een op andere dag niet meer

groot drama natuurlijk maarja, ik dacht als ze het daar 3 dagen niet doen, ben ik wel dom om het dan thuis weer wel te doen als hij er toch gewend aan moet raken om niet in te bakeren

en eerlijk gezegd hij sliep ook super slecht met het inbakeren, maar wel ietsje beter.

maar goed, nu slaapt hij dus nog steeds in een slaapzak met zijn armpjes onder de dekens en de dektentjes heeeel strak vast gelegd (hij slaapt nog in wieg, gaat binnekort over naar ledikant)

maar ik stop het zelfs helemaal vast met knuffels zodat het echt mega strak is en het echt naar mijn idee ook op inbakeren lijkt, als hij 1 of 2 armen boven de dekens heeft gaat hij echt no way slapen

tijdens zijn slaap haalt hij wel vaak een arm naar boven maar daar word hij snachts (meestal) niet van wakker, en overdag volges mij soms wel maaarja, hij slaapt zowiso al slecht dusja haha:)

maar dat kan je dus ook nog proberen, heel strak denkentje erover doen

en de mijne kan al wel bijde kanten op draaien maar doet dit niet in zijn bed :) misschien ook wel omdat hij zo strak vast ligt ik weet t niet in de box draait hij elke seconde op zn buik hahaha

maar slapen op zijn buik wil hij dan weer niet (heb ik namelijk ook al wel eens geprobeerd haha)

5. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Hier wel al een tijdje van het inbakkeren af maar was het ook een drama.
    Wij begonnen met (pucka baby mini) 1 armpje los,dat ging opzich na een weekje al goed.
    Maar toen allebei de armpjes los gingen werd het een ramp.
    Uiteindelijk had ik (volgens mij hier) een tip gelezen om een slaapzak met lange mouwen aan te doen.
    Het schijnt dat ze zichzelf dan minder hard wakker slaan.
    Sindsdien wij dit zijn gaan doen sliep hij weer goed door.

6. audrey1934

audrey1934 Actief lid

Aug 27, 2010
    128
    0
    0
    limburg
    wij hebben al een slaapak met lange mouwen.Vandaag aan dag 7 beginnen na echt een mega slechte nacht.....van 23.30 tot vanmorgen bezig geweest.Hij wil gewoon niet inslapen sowieso....en wordt dan vaak wakker.Meestal kan ik de tut indoen en slaapt hij verder, maar wordt na max 1 uur weer wakker!!en kan dan weer niet in slaap komen....
    ik heb de handjes idd strak onder de dekens gestopt, maar eer ik de kamer uit ben zijn ze er weer bovenuit en gaat hij vaak op zn zij liggen....in slaap wiegen is de enige optie...maar ben zoooo bang dat hij daaraan went?

Met puchababy/ ergococoon sliep hij gewoon lekker door??ja ok, weleens een keertje een speentje...maar dit???ik heb ergens gelezen dat je alles een week de tijd moet geven(wat betreft veranderingen), maar heb echt geen goede hoop dat het morgen beter gaat.

Wat ik ook nog zo raar vind is dat hij altijd op zn zij draait en dan op zn buik terecht komt en dan wakker wordt. Dan moet ik hem weer terugdraaien(terwijl hij overdag de hele dag op en neer rolt??)en een weekje geleden toen hij nog in de zak lag sliep hij een paar nachten heel de nacht op zijn buik??waarom doet hij dat nu dan niet en is hij aan het huilen met zn hoofdje rechtop kijkend totdat ik hem terug draai...pffff ben echt KAPOTMOE!!!!!

overdag gewoon hetzelfde het duurt vaak een half uur/uur eer hij eindelijk slaapt(wel kapot, kapot moe)...terwijl voorheen hij zich nog nooit in slaap heeft gehuild....vind het gewoon ook zo zielig ben echt wanhopig........

7. Meril

Meril Bekend lid

May 3, 2008
    671
    0
    0
  8. ladybird

ladybird Lid

Dec 24, 2007
    61
    0
    0
    ik ben toen helemaal gestopt. niet afbouwen.. het was even een aantal nachten ramp! wel dekbedje goed strak in gestopt etc. maar daarna was het goed.. wens je heel veel succes!

9. audrey1934

audrey1934 Actief lid

Aug 27, 2010
    128
    0
    0
    limburg
    hoe lang (hoeveel nachten) heeft dit bij jou geduurd???deed je kindje niet meteen de armpjes boven het dekbed?hoe strak ik het ook in trek hij steekt meteen de armpjes weer naar boven...ben benieuwd hoelang dit heeft geduurd bij jou.....

en ben benieuwd wat vannacht weer gaat brengen.het zal toch eens goed moeten komen lijkt me zo :)

10. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    @Meril, hoe werken die wings? Want ik begrijp het niet helemaal. Hoe kan je kindje dan toch rollen, en ook een beperkte armbeweging hebben? Ik zou ze anders zeker een keer proberen!

11. Meril

Meril Bekend lid

May 3, 2008
    671
    0
    0
    @Yossie, dit is de tekst die ik van de website heb geplukt. Ze zitten dus alleen met de armpjes in die 'vleugels' dus kunnen zich dan beter afzetten mochten ze rollen:
    (Als je meer wil weten pb dan ff)

Is je baby al wat ouder? Dan is het een ideale manier om het inbakeren af te bouwen. Niet alleen went je baby aan het slapen zonder een doek, hij went ook aan meer vrijheid in het algemeen. De armpjes kunnen hem niet wekken, maar hij heeft toch veel bewegingsvrijheid. Genoeg zelfs om zich te kunnen afzetten als je baby op de buik zou belanden. Inbakeren is dan ten zeerste af te raden, maar soms kan je baby nog niet zonder doek. Juist omdat afzetten wel kan met Sleepy Wings, kun je zo toch het beste van twee werelden krijgen en langzaam aan het afbouwen werken.

12. Blije Door

Blije Door Actief lid

Apr 10, 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    En The Bag van puckababy? Is dat geen optie, iemand daar ervaringen mee? Die willen wij namelijk gaan gebruiken als hij gaat rollen.

13. audrey1934

audrey1934 Actief lid

Aug 27, 2010
    128
    0
    0
    limburg
    Wij hebben hem nu inderdaad in de puckabag liggen. We hebben deze ook bij onze dochter gebruikt (maar zij was niet ingebakerd, puur omdat ik hem zo lekker warm vond voor de winter). Maar of deze echt helpt?Het is eigenlijk een gewone slaapzak. Volgens mij alleen een beetje "krapper".

Vannacht was weer een ramp trouwens....het punt is dat hij altijd op zn rechterzijde draait en dan doorrolt op zn Buik(waar hij vorige week met bakerzakje dus heerlijk sliep). De hele nacht door op de buik...........grrrr................waarom doet hij dat nu niet en moet ik hem 3x op een uur tijd terugdraaien....hij slaapt overigens dan wel gewoon verder als ik hem terugduw...maar na 15x op te zijn gestaan ben ik vandaag wederom kapot moe....

Ik vraag me dan ook echt af waarom hij niet lekker op zn buik doorslaapt?maar met zn kopje omhoog zit te huilen?

14. Blije Door

Blije Door Actief lid

Apr 10, 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Bij ons werkt de puckababy wel perfect. Zonder slaat Dex zich om de 10 minuten wakker. Gewoon inbakeren werkte niet, dat was net te strak voor hem. Maar we moeten straks gaan overstappen en willen dan de Bag gaan proberen.

15. audrey1934

audrey1934 Actief lid

Aug 27, 2010
    128
    0
    0
    limburg
    Wij hebben ook de puckababy gebruikt en daarna de ergococoon(omdat de puckaBaby maar tot 6 maanden is)en deze tot 12 maanden.Maar omdat hij zich ging omdraaien zijn we gestopt nu....ik moet zeggen dat de puckabag eigenlijk een gewone slaapzak is!!Met de puckabag heeft hij zijn handjes los, dus wellicht krijg jij (blije doos)zometeen hetzelfde probleem...

16. Illiana

Illiana Lid

Oct 26, 2010
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vervelend voor je zeg, wat zal jij moe zijn!

Toen mijn dochtertje uit de puckababy moest was het ook drama. Een armpje los per keer (in de Mini) moest ze niets van hebben, laat staan allebei de armen los. Armpjes onder het dekentje werkte bij ons ook niet want na 1 minuut had ze haar armpjes weer naar boven, hoe strak je haar ook instopte. Wat bij ons uiteindelijk wel heeft gewerkt? Sokjes over de handjes! Het ziet er een beetje vreemd uit maar bij ons werkt het.

17. audrey1934

audrey1934 Actief lid

Aug 27, 2010
    128
    0
    0
    limburg
    sokjes aan de handjes...?echt?hoelang heeft het dan geduurd uiteindelijk....zucht...?
    We hebben de puckabag en daar zitten wandjes aan(kun je eraan maken), maar die heb ik eraf gelaten...ik dacht eigenlijk is ook zo gek.Misschien kan ik die vanavond eens eraan vastzetten.....en misschien helpt het haha......
    Hoe ben je op dat idee gekomen eigenlijk?en heb je de armpjes dan toch ingestopt?of was ze zo gewoon tevreden ?

18. Illiana

Illiana Lid

Oct 26, 2010
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Pff, hoe lang heeft dat geduurd... Lang! Zeker wel een paar weken. Maar ja, baby zonder puckababy die niet slaapt of baby zonder puckababy met sokjes aan handjes die wel slaapt - de keuze was snel gemaakt! Maar dat zal per kindje verschillen.

Ik heb de tip gevonden nadat ik (wanhopig) had gegoogled naar tips om het uitbakeren makkelijker te laten verlopen.

Ik hoop voor je dat het voor jou ook helpt!

19. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Hier ook errug lang in Puckababy gelegen tot een maand of 8 hoor.. Toen een dikke winterslaapzak bij de Hema gekocht, die een beetje stug/stijf is zodat ze niet kan maaien met haar handjes.. Was ff wennen, maar geen drama's..
    Maaarrrrr paar weken geleden zaten allebei de slaapzakken in de was en ging ze toch niet zo braaf meer slapen..... Dus ben benieuwd straks in de zomer haha ;)

Dus het zou kunnen werken (tijdelijk)

20. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hierom snap ik het inbakeren niet zo goed. Heb je een baby die steeds wakker wordt van de armpjes, en daarvoor ga je inbakeren, maar een paar maanden later zit je weer met hetzelfde probleem. Misschien nog wel erger, want nu zijn ze ouder en beseffen ze het wat meer.

Is het niet beter om kleine baby's dan meteen te laten wennen aan die armpjes?

Share This Page