ideeën peuter slaapkamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door panda86, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Als alles door gaat gaan we binnenkort verhuizen. Nu ben ik dus alvast ideeën aan het op doen voor de slaapkamer van ons zoontje.

Nu vroeg ik me vooral of wat hebben jullie in de kamer staan naast een bed en kledingkast. Wel of geen speelgoed? Ideeën voor inspiratie zijn welkom.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kindje is net 2 jaar geweest? Op die leeftijd stond er hier nog niet veel speelgoed boven net even genoeg om te kunnen spelen als ik aan het strijken was oid. Nu mn zoon 3,5 is speelt hij soms graag even boven en zoiwzo in het weekend 's ochtends of als zn zus ook boven is. Hij heeft een heel klein kamertje en heeft weinig speelruimte maar zijn boerderij met tractors staat nu boven. Dochter heeft een grotere kamer en heeft een mega vakken kast met al haar speelgoed boven. En beiden hebben ze een plank of kastje met boekjes.

3. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Hier op de slaapkamer van S: ledikant, commode, kledingkast, schommelstoel op schapenvelletje, speelgoedkist. En boven de commode nog een soort wandrek met vakjes waar doekjes, verzorgingsproducten, knuffels, mandje met sokken, leesboekjes in staan. De knderstoel staat er nu, maar die gaat naar beneden zodra hij erin kan zitten..
    Y heeft inmiddels een peuterkamertje met peuter bed, commode (omdat we er 2 hadden, niet per se nog noodzakelijk), kledingkast, klein boekenkastje die ook als poppenhuis gebruikt wordt, klein bureautje met kruk en spiegel, mega nijntje knuffel, ronde mand met speelgoed.

4. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    1p bed (bedstee van lief!), commode, kledingkast, opblaasstoel, leuke grote mat, schilderijtjes aan de muur en speelgoedkist. Verder staat alles beneden van speelgoed. Ze speelt alleen boven als ik de was aan doen ben of boven ben aan poetsen o.i.d.

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik lees even mee aangezien wij de slaapkamer van ons zoontje willen opknappen.

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Dochter van 3,5 ondertussen.
    Bed, peuterledikant, kledingkast, commode (maar die gaat er in de kerstvakantie uit. Een vakkenkast van Ikea met bakken gevuld met speelgoed erin, een tafeltje met 2 stoeltjes en een nachtkastje waar haar voorleesboeken op liggen.
    Verder; het Ikea-keukentje, een poppenwagen en een skippykoe.
    Speelgoed wissel ik af boven en beneden, beneden zo'n vierkante vakkenkast met dezelfde bakken als boven.
    Boven speelt ze alleen als haar nichtje (net 4 jr) ook hier is.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier een dochter van inmiddels bijna vier. Sinds ze in een groot bed slaapt, staat er op haar kamer: bed, kledingkast, kast met speelgoed en boeken, twee boekenplanken, een klepbank met daarin knuffels. Soms staat het keukentje of het Playmobil poppenhuis er ook (en soms staan die beneden). De poppenspullen lagen ook op haar kamer, maar die heeft haar zus mee naar haar kamer gesmokkeld. ;)

8. misa

misa Niet meer actief

Kamer van 5 jarige zoon:
    Steigerhouten bed en kast.
    Oude dekenkist voor speelgoed (gaat een blauwe Ikea locker worden).
    Een wit ikeatafeltje voor zijn LEGO, een grof houten krukje als nachtkastje.

Twee muren blauw/groen met een foto op canvas van een echte opstijgende raket.
    Twee muren heel donkerblauw met planeetstickers.
    Een raketlamp en een aardbollampje.
    Verder een schuine wand en die is wit.
    Bruin/grijze gordijnen voor zijn schuine dakraam.
    Oja en twee grote kussens in een hoek (ruime kamer).

Kamer van 3,5 jarige dochter:
    Wit oud bed, houten oude kast en een oud kastje als nachtkastje. Die laatste wil ik vervangen voor een hoekkastje (kleine kamer).
    Bedlades voor speelgoed en beddengoed ivm ruimtegebrek.
    Bruine muur met zwarte tak geschilderd. Ook bloemen geschilderd en nepbloemen opgeplakt. Vogelhuisje 'aan' de boom en een takje eraan met een hangende accessoire.
    Oud roze gordijnen met daarachter witte kanten Ikea gordijnen.
    Een witte muur met oude houten fotolijstjes, een plankje en een oud muurlampje met zacht/oudroze kapje.
    Ze krijgt over een jaar of twee/drie een hoogslaper ivm de ruimte op het kamertje.

We zijn hier wel tevreden!

9. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Bedankt voor de reacties. Ik lees nogal verschillende dingen. Ik wil ene kant wel speelgoed op zijn kamer om het af te wisselen met beneden, niet perse als speelplek maar ivm ruimte gebrek.

Ik twijfel nog heel erg of een commode nodig gaat zijn. Zl is nog niet zindelijk en na het douchen kleden we hem daar ook nog aan. Straks zal die toch voor de kleine op komst gebruikt moeten worden. Tot wanneer hebben jullie de commode echt gebruikt?

Het idee van alleen een bed en kledingkast vond ik nogal saai/kaal.

Als iemand foto's wil delen zijn ze ook welkom :)

10. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Hier (3 jaar) een peuterbedje, kledingkast en een speelgoedkast. Juist fijn meeste speelgoed op haar kamer te hebben ipv beneden

11. misa

misa Niet meer actief

Hier zeker een deel speelgoed boven, intussen. Juist omdat ze soms het biven spelen heel leuk beginnen te vinden. Daarnaast ben ik gastouder thuis en kan LEGO bijvoorbeeld niet steeds beneden zijn.

Maar het meeste staat wel in de kist of het kastje.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje van net 4 is nog helemaal niet van het boven spelen maar z'n keukentje staat wel op z'n kamer en als ie die beneden wil hebben dan gaat z'n werkbank naar boven, wil het niet allemaal meer beneden hebben...zeker niet nu ook de kerstboom staat. Hij heeft nog wel naast z'n kledingkast een open kast op z'n kamer staan waar boeken, knuffels en auto's in liggen/zitten/staan.

Deel Deze Pagina