Eerste bevallig medisch ingrijpen, tweede zelf?

Discussie in 'De bevalling' gestart door DeeLighT, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey,

bij mijn eerste bevalling wilde de ontsluting niet vorderen en kreeg ik wee-opwekkers en een ruggenprik. Heb wel zelf geperst (40min) en een knip gehad.

Weet iemand of de kans groot is dat ik nu weer niet zelf ontsluit?
    Wie heeft ook zo iets gehad en is de tweede keer zelf bevallen?

Groetjes!

2. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    helaas bij zowel de eerste als tweede niet vorderende uitsluiting en dus na einge tijd toch naar het ziekenhuis voor ruggeprik en opwekkers (1ste 34 uur, 2de 16 uur) BIj 2de wel ernstig zike kind, dus veel stress. Hopelijk kan ik je over enkele weken vertellen dat het bij de derde wel goed ging.

3. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik kijk ook even mee, ben benieuwd, ik heb precies dezelfde bevalling gehad als jij ;) evenlang geperst en ook ingeknipt

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik ben ook heel benieuwd! Eerste bevalling ook ruggenprik, weeënopwekkers, knip en vacuumpomp na 26 uur weeën en 5 kwartier persen. Hoop dus ook op een 'normale' bevalling...

Bij mijn moeder was het ooit gelukkig wel zo. Eerste bevalling vorderde de ontsluiting niet, uiteindelijk een spoedks na een dag weeën. Van mij is ze daarna 'gewoon' in een uurtje of twaalf bevallen zonder medisch ingrijpen.

Fingers crossed! :D

5. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    De eerste bevalling was langdurig, met niet-vorderende ontsluiting, weeenopwekkers, ruggenprik, knip en bijna een vacuumpomp. In totaal was het een marathonbevalling, ook qua tijd.
    De tweede bevalling was zo gepiept, thuis en in bad. Het kan dus een wereld van verschil zijn:)

6. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    beide keren een ks na niet vorderende ontsluiting en weeopwekkers

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat verschillend he..... niks aan af te leiden.
    We hopen maar op het beste.

Deel Deze Pagina