Borstvoeding willen geven en zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lorena86, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Goedemorgen

Ik ben afgelopen week op een info avond geweest over borstvoeding en daar zeiden ze dat het in sommige gevallen wenselijk was al wat melk te kolven tijdens het einde van de zwangerschap zodat wanneer je zou moeten bijvoeden dit kan met moedermelk ipv flesvoeding. Een situatie was dus wanneer je ( zwangerschap )diabetes had volgens hun.

Wanneer zou je hier dan mee moeten beginnen ?? Ik las ook op Internet over borstvoedingsthee van weleda dat het productie verhogend zou zijn. Mag zoiets samen met insuline spuiten ???

Bij mijn 2 andere kinderen is borstvoeding niet gelukt maar destijds stond ik er ook niet volledig voor open. Nu wil ik alles ervoor doen om te zorgen dat het deze keer wel lukt .

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    In specifieke gevallen kan dit zinvol zijn inderdaad. Ik zou je willen aanraden om contact te leggen met een lactatiekundige die jou tijdens dit traject kan begeleiden. Maak afspraken voor begeleiding nu en na de geboorte.
    Zoek ook ervaringen van moeders met dezelfde situatie. Bijvoorbeeld via het forum van borstvoeding.nl of de facebookpagina van la leche league nederland. Dat kan heel fijn zijn.

Prenataal kolven start je pas vanaf week 37. En doe je met de hand. Als je meer wilt weten, stuur dan even een pb, dan mail ik je de info toe.

3. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Thnx ik ga je even een bericht sturen

Deel Deze Pagina