Hoi, ik ben weer aan het werk en ik vrees dat het snel bekeken is met mijn bv. Ik kolf gewoon minder dan mijn kleintje overdag drinkt. Ik zit dus ook elke avond thuis aan de kolf en een keer heb ik zelfs mijn vriezervoorraad moeten aanspreken. Hoe lang gaat dit nog lukken en wat moet ik doen om het nog even vol te houden? Iemand ervaring met dit probleem?
Als ik het goed begrijp heb je elke dag al een vast kolfmoment ? Kun je vertellen of je een tsr voelt ? Met wat voor kolf kolf je ? En heb je al syntocinon neusspray geprobeerd ? En hoe vaak kolf je op je werk ?
@Nemo, ik kolf drie keer op mijn werk, omdat ukkie drie flessen meekrijgt. Dat doen ik met een dubbele electrische kolf. In mijn verloftijd ging het prima en kolfde ik geregeld meer dan ukkie dronk. Maar nu is het snel bekeken. Kleintje drinkt ongeveer 150 per fles, maar ik krijg er meestal niet meer dan 100 uit met veel moeite. En tijd om langer of vaker te kolven heb ik niet.
Geef het even de tijd, als je net weer aan het werk bent geeft dat best wat stress. Als je weer een beetje gewend bent gaat het waarschijnlijk een stuk beter. Ik zou tussendoor als je thuis bent ook wat extra kolven. Is even niet leuk, maar de beste oplossing denk ik als je geen kunstvoeding wil geven.
Ik heb ook, toen ik net begon met werken, dramatisch weinig gekolft. Ik zit nog steeds onder Mirre haar drinkhoeveelheid, maar dat is niet zo gek: ik werk maar anderhalve dag en steeds op andere tijden. Naarmate je langer werkt en op dezelfde tijden kolft zal je productie bij het kolven beter worden ... je kunt inderdaad zo'n neusspray proberen, heb ik ook gedaan, maar bij mij hielp het niet (was dus geen TSR probleem denk ik) ... Ook merk ik dat het echt belangrijk is dat je relaxed bent tijdens het kolven. Ik kreeg hier op het forum ook de tip om na de eerste kolfsessie, koppie thee te drinken en je borsten dan met je warme handen masseren en dan nog een keer te kolven. Succes!
Ik heb de neusspray via de huisarts opgehaald bij de apotheek. Dat hielp voor mij wel. Mijn tsr kwam sneller. Verder heb ik het ook moeten leren. In het begin zat ik drie kwartier, nu ben ik in 20 minuten klaar. Belangrijk is dat je rustig kan zitten. Als ik bijv. gestresst ben dan blijft mijn tsr uit en dan kolf ik ook erg weinig. Mijn vriezervoorrraad is ook helemaal op. Als ik niet genoeg heb dan krijgt Yara gewoon een flesvoeding hoor. Het is dan gewoon niet anders.
Hoi Druif, erg herkenbaar! Zelf heb ik wel zoiets van dat ik graag echt volledige BV wil geven, dus geen FV erbij. Daarom kolf ik nu 's ochtends voor de eerste voeding 50-70 cc. Hiermee compenseer ik wat ik op mijn werk te weinig kolf. 's Ochtends hebben de meeste vrouwen ook de hoogste kolfopbrengst, dus wellicht is het een idee om dit te proberen ipv 's avonds. Als het niet lukt voor de eerste voeding, dan kun je het ook een uurtje na de eerste voeding doen op dagen dat je thuis bent. Maar het is idd erg irritant, zo... maar ja... ik bedenk mezelf maar dat ik het op de dagen dat ik thuis ben en 's ochtends en 's avonds lekker makkelijk heb met de BV. Ik hoef nu (twee dagen werken per week) nog maar voor 4 van de in totaal 35 voedingen per week te kolven, dus dat is wel te overzien. En mijn kleintje is nu bijna 5 maanden. En nog even offtopic over je vriezervoorraad: mijn tip zou zijn om deze wel aan te spreken en dan ook steeds weer wat versere melk in te vriezen. Anders kun je alles na 3 maanden weggooien. Natuurlijk is niet-ingevroren melk wel beter. Per werkdag geef ik meestal één fles met gekolfde melk van de afgelopen dagen mee en één fles met ontdooide melk. Hopelijk heb je er wat aan. Wellicht kun je nog tips vinden over het verhogen van je kolfopbrengst op www.borstvoeding.com Succes en hou vol!
Ik gebruikte toen ook op het werk de neusspray. Die werkte bij mij erg goed. Ik zorgde dat ik klaar zat en dan sprayen maar en vervolgens kreeg ik best snel een tsr en dan kwam er best veel uit. Wel kwam er thuis meer uit maar dat was ook denk ik omdat ik thuis vooral smorgens kolfde. Suc6 ermee!
Ha allemaal, dank voor de reacties, maar de tsr is het probleem niet. Na een minuut of acht komt er gewoon niets meer. Dan houd ik een paar minuten pauze en ga weer verder, maar dat is ook zo weer afgelopen.
In de vriezer 3 maanden en in een diepvriezer 6 maanden. En wat dat net het verschil is tussen een vriezer en een diepvriezer ? Ik geloof het aantal sterren/de temperatuur. Maar hoe het precies zit weet ik niet