Hoi! Mijn 2de zoontje is nu ruim 7.5 mnd en krijgt naast groente en fruit ( zoveel mogelijk ala Rapley) nog 4 a 5 x bv per dag. Nu is het zo dat ik deze week voor het eerst licht vloei , ijn ongesteldheid komt er dus aan. Ik weet dat je dan een dip kan krijgen ( dit was bij mijn 1ste zoontje het geval en ben toen ook met 8.5 maand gestopt omdat hij begon te bijten en bogon de borst te weigeren, ik wist toen nog niet dat ik 2 dg daarna ongesteld werd en dat dat dus de reden was..) Nu begint de kleine ook weer tebijten. Ik wil nu wel doorzetten dus haal hem eraf zodra hij dit doet. Dit betekend alleen wel dat hij soms maar hooguit een minuut of 5 drinkt... Heeft hij er wel genoeg aan? Hij krijgt alleen sávonds voor het slapen een flesje aangedikt met rijstepapa omdat hij hierop doorslaapt tot een uur of 5 , voor de rest krijgt hij alleen bv en geen ander drinken. Zijn plasluires zijn niet enorm maar ook zeker niet droog ( na de nacht wel heel vol). Groetjes!!
drinkt hij verder niks, water of thee ofzo? Op zich is 5 minuten niet (te) kort, maar wat ander drinken aanbieden kan op zich geen kwaad. Je productie zal er niet van kelderen .
Je hoeft je borst na een bijtpoging toch niet in te pakken? Gewoon losmaken, 'niet bijten' zeggen en opnieuw aanleggen! Vaak bijten ze ook omdat de melk wat langzamer toeschiet en ze haast hebben. Dat kun je ondervangen door voor je aanlegt even je borsten wat te masseren en met vlakke hand cirkels over je tepel te wrijven.
@Tord, hij krijgt ongeveer 2x per week wat ander vocht ( bij het fruit). Ik geef idd geen ander vocht omdat ik juist bang ben dat hij helemaal minder gaat drinken. @Dirksmama: op borstvoedings.com heb ik gelezen dat je dan het best je baby er dan af kan halen. Het is ook niet zo dat hij het gelijk doet ( dus 'wachtend' op de tsr)maar nadat hij al even gedronken heeft, dus meer nadat hij een paar goede slokken gehad heeft. Ik heb hem ook wel weer aangelegd na het bijten maar dan bijt hij gelijk weer.... Zodra ik he dan de andere borst geef, gaat het weer even goed. Groetjes Jellie
Erafhalen is inderdaad goed. Maar dat hoeft niet definitief te zijn. Dat kan ook een korte pauze zijn natuurlijk. En na de 2e borst kun je altijd nog een 3e of 4e aanbieden
Hier drinkt ze vaak maar 5 min. en dan is dat nog best lang. Wel merk ik als ze 's nachts langer slaapt, ze overdag beter drinkt. Dan wil ze bijv. 2 borsten ipv anders 1 maar even. Hier ook steeds last gehad van een dip tijdens ongi. Wordt nu wel minder, productie is stabieler. Hier drinkt ze ongeveer 200cc slappe thee ernaast. Je zult merken dat over een paar dagen je productie wel weer toeneemt.
Dat was hier op gegeven moment ook zo. Op die leeftijd verandert er zo veel voor ze en is al het andere reuze interessant. Mijn zoontje drinkt nu vaak 2x 20 min. Als je kindje goede plasluiers heeft, krijgt hij genoeg. Hier een bijter en borstweigeraar voor een aantal dagen bij 8 maanden. dat kwam door twee voortanden die doorkwamen. Is helemaal goed gekomen! Je hoeft niet bang te zijn dat van een slokje water of thee je productie instort en dat kan je dus gewoon geven, maar het hoeft niet. Ik deed het pas later, rond 9 maanden ofzo.
Te vroeg gejuigt hier... Moet hier ook ongi worden (morgen denk ik) en kreeg net maar 60cc gekolfd terwijl ze 150cc uit de fles heeft gehad. Naja wordt wel weer beter.
Onze kids hebben me rond die leeftijd ook een paar keer gebeten. Dan steeds ontkoppeld en niet bijten gezegd en weer aangelegd. Probleem kwam altijd nadat de voormelk eruit was, dan duurde het te lang of was 't teveel moeite om door te zetten voor de achtermelk.
hier een bijter zonder tanden! omdat hij vaak de toestroom op een gegeven moment veel te langzaam vindt gaan...drinkt hier max 10 min 2 borsten leeg (waarvan 1 maar 4 min ofzo)....echt tot de "laatste" druppel...zn mond gaat gewoon keihard tekeer...en hij klokt de melk zo naar binnen met fles idem ook afhalen en dan weer aanleggen
Idem dito, Irem drinkt vaak maar 2 of 3 minuutjes en dan is ze klaar. Ik bied haar bij elk eetmoment op de dag thee of water aan en daar drinkt ze ook wel behoorlijk wat van, en ze krijgt elke dag yoghurt of kwark. Ik ben niet bang dat ze iets tekortkomt.
Die van mij drinkt soms maar 1 borst en dan voor 5 min en laat dan heel duidelijk merken genoeg gehad te hebben Kan me ergens wel voorstellen want er komt genoeg uit hahaha
Ja, mijn zoontje lijkt dan ook genoeg te hebben... Ik merk tijdens het drinken nu dat hij langer 'klokt'. Hij heeft me vandaag ook niet eer gebeten. Ik ga er gewoon vanuit dat het goed is zo. Hij is tevreden,slaapt prima en is supervrolijk....
Hier nooit veel langer dan 3 minuten per borst gedronken sinds ze 6 weken oud was. Ze beet altijd wanneer ze geen zin meer had, dus dan hield ik het voor gezien. Bood ik het daarna weer aan beet ze me gewoon weer. @tord: Het is wel beter voor je productie om nog geen water of thee aan te bieden hoor, vooral als je wat langer wilt blijven voeden. Je productie kan zeker kelderen door iets anders bij te gaan geven.