Nou ja de titel zegt het al. Ik kom er niet meer uit ben ruim 26 weken zwanger en heb eigenlijk alles al een beetje op orde. maar ik kom er dankzij mijn schoonmoeder niet meer uit. mijn man was erg groot bij de geboorte en ik heb eigenlijk alle eerste kleertjes maat 50/56 rompers en maat 56 bovenkleding en nu was ik daar vandaag even en zij zegt ja maar je man paste ook niet in 56 echt hoor je moet minimaal 62 kopen anders kom je niet uit. Nu snap ik er echt niets meer van. Hij was 10 pond en 53 cm 30 jaar geleden en ik was 24 jaar geleden 27 cm en net 7 pond. Ik weet dat het niets zegt maar voor alsnog hebben we op de echo's een normale tot kleine baby gezien wel met wat langere benen en ik weet het zegt niets ben nog geen ons aangekomen alen maar afgevallen en ik heb een heel klein rons bescheiden buikje Zal de baby echt zo groot worden ???? en welke maat moet ik nou kopen???? help
Meis maak je niet druk. ten eerst hebben ze in het ziekenhuis altijd kleding. je kan ook nog altijd 1 pakje kopen de rest is zo bij gekocht maar mijn dochter was 4600 gram en had zelfs een jurkje van Lief aan (valt klein ) mt 50 moet wel zeggen daar na meestal kleding mt 56 en qua grote is nooit wat over te zeggen mijn man en ik waren gewonen baby's mijn buurmeisje zou een groot kind krijgen volgens de echo's nou daar klopt niks van had een klein meisje
Ik heb tot 't einde van m'n eerste zwangerschap een bescheiden buikje gehad, iedereen voorspelde 'n gemiddelde tot kleine baby en ik kreeg 'n dochter van bijna 53 cm en 3980 gram... Dat zegt dus niet zo veel... Het is vaak 't handigst een aantal setjes 50/56 te hebben én setjes maat 62.
Nathan was 3360 gram en 51 cm. Had maatje 56 meegenomen maar dat was veelste groot Mijn advies; haal 4 rompertjes in maatje 50, en wat pakjes in 50/56. Dan zit je sowieso goed. En anders stuur je iemand weg voor nog wat kleertjes ( of het internet natuurlijk )
Onze oudste was 52 cm en 3855 gram en maat 50 was soms nog erg ruim. Het heeft echt zeker 1 a 2 maanden geduurd voordat hij echt goed paste in 56. Maak je geen zorgen ! Groetjes, Nikki F
Ajjjj schoonmoeders soms he, die brengen chaos in de tent Je scheef al dat je pakjes maat 50/56 hebt, dat lijkt mij echt voldoende. Mijn Justin was 9 pond en paste zeker de eerste week gewoon 50/56 hoor. Don't worry en laat je schoonmoeder maar lekker verder kletsen
Maat 62 is wel heel groot hoor voor een pasgeboren baby. Gewoon een paar pakjes 50/56 kopen. Onze dochter paste bij 8 weken in maat 62. En ze is een lange meid. En krijg je echt een enorme baby zijn kleertjes toch zo bijgekocht joh.
Ik heb vanmorgen voor de kast gezeten en zitten kijken naar de pakjes die ik heb en ze vallen ook nog niet eens klein maar als onze kleine in maat 62 moet gelijk vanaf de geboorte dat kan ik me echt niet voorstellen ik heb al op mijn donder gehad van manlief en hij heeft zijn zus gebeld heeft een kleine van ruim 2 maanden was een flinke baby bij de geboorte en 51 cm en ruim 8 pond en die zit nu pas in maat 62 en dat is zelfs aan de ruime kant nog. Echt schoonmoeders ik wordt er echt moedeloos van. Ik zeg er gewoon niets meer over. wat ik koop enz. ik heb wat 50/56 heb 56 en heb 62 daar moet vast wel wat tussen zitten. Maar vanaf het begin gaat ze ervanuit dat de baby net zo groot wordt als mijn man was bij zijn geboorte. Ik heb al een poaarkeer gedacht hallo ik heb er ook nog een aandeel in, denk dat ik het de volgende keer maar eens ga zeggen. ze weten ook al zeker wat het wordt want iedereen in de familie heeft dat als eerste gehad!!! hahahaha ze zitten helemaal mis.
Laat je niet gek maken, hier heeft m'n schoonmoeder ook kids gehad van 9 en 10 pond terwijl haar kinderen allemaal vrij lichte kindjes op de wereld hebben gezet. Ik ga voor mezelf eerst gewoon uit van het gemiddeld van 7 pond en als het anders is dan zien we dat wel. 'k Werk in de kraamzorg en ben maar 1 kindje tegen gekomen die eigenlijk gelijk 62 aan kon, 56 was een beetje krap maar dat gebeurd echt sporadisch. Meeste kindjes passen maat 50 nog dus als je 50/56 hebt moet het goedkomen!
Ten eerste zegt het gewicht van je man niet zoveel hoor. Ten tweede is 56 echt wel goed voor de eerste week/2 weken als het zo'n groot kindje is. Mijn kindjes waren beiden 10 pond en 56 cm en hebben nog 56 aangekund. Ze zaten wel beiden na een week of 2 in maatje 62, maar voor het ziekenhuis is 56 sowieso goed genoeg.
Koop je toch een paar wat grotere maten. Hoef je die niet meer te kopen later. Als hij niet in 50 past dan is dat goed en anders groeit hij er wel in hoor
ow..! Zo hoorde ik een toekomstige oma eens bij de prenatal tegen haar dochter, dat ze écht geen 50 moest kopen hoor, dat kunnen de meeste kindjes toch niet aan.... ik heb me ingehouden, maar wat ik lees , passen de meeste bij de geboorte toch echt wel even 50 en is 56 te groot... \
Laat je niet gekmaken Baby's die niet in 56 passen, maar gelijk 62 nodig hebben zijn zeldzaam. Mijn 8 ponder heeft ook nog 1a2 weekjes in 50 gepast. En daarna nog eventje in 56 (2-4 weken). Wij hadden al wel een setje 62 in de kast hangen. Maar dat is ook wat je vaak als kraamcadeau krijgt. Van maat 62 en 68 hebben we nauwelijks zelf hoeven te kopen. En dat is snel bijgehaald mocht je een mini-reusje baren En het gewicht van jou of je man zegt ook weinig. Ik en mijn man waren beide 6,5 pond bij de geboorte. En ik kreeg een zoon van 8 pond. Mijn zusje en man precies hetzelfde verhaal. Ook beide klein en licht bij de geboorte en baby van 3800 gram.
50 passen ze wel even hoor. maar ik heb het persoonlijk zonde gevondne. hij heeft er misschien 2 weken ingekund toen kon ik alles weggooien. DUs ik zou voor 56 gaan met de kans dat je mouwtjes enzo om moet slaan maar wel even vooruit kan. Overigens was ik krap drie kilo na 42 weken en ik heb nu zelf een zoontje gekregen van 3860g en 51 cm.. dus zegt niet alles.
Hier een meisje van 8 pond die best heel lang in 50 heeft gezeten. (denk wel 2 maanden) daarna pas 56. Nu met een jaar gaat ze langzaam van 68 naar 74. Ik zou als ik jou was 1 of 2 setjes 50 halen, meerdere setjes 56 en 1 of 2 setjes 62. Alles is zo bijgehaald. Ik heb mijn vriendin de dag na de bevalling de stad ingestuurd met een zak geld om te shoppen voor mijn meisje
Inderdaad, maat 62 is vrij zeldzaam hoor! Hier ook zo'n schoonmoeder die ervanuit ging dat haar zoon nog een keer geboren zou worden of zo, veel in wat grotere maten gekocht. Dus ze past nu net al die leuke zomerjurkjes ... Nou was dochterlief 5 weken te vroeg geboren, dus wij moesten nog even snel maatje 44 bij kopen, maar ook dat is zo gedaan hoor!
Mijn zoontje was bijna 8 pond en 53 cm lang. Heeft tot ruim 8 weken na zijn geboorte in maatje 50/56 gelegen.
De maten van babykleding zijn gebaseerd op de lengte van de baby. Bij maat 50 gaan ze uit van een baby die 50 cm lang is. Als je man dus 53 cm was bij de geboorte, zou hij maat 56 aan moeten kunnen hebben. Mijn moeder vertelde dat maat 50 en 56 vroeger helemaal niet bestonden. Dan begon pas bij 62. Daar heeft ze die tik van 'alle mouwen en broekspijpen omrollen' denk ik aan over gehouden. Misschien is je schoonmoeder daarmee in de war, en dat ze daarom nooit maat 56 heeft gehad.
Hier hetzelfde.....mijn dochtertje was 56 cm en 4700 gram en paste de eerste week of 2 nog in maat 56 en ging toen richting 62.