Oke, omdat de tijd begint te dringen...

Discussie in 'Babynamen' gestart door fennes, 30 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fennes

    fennes Actief lid

    20 nov 2012
    119
    9
    18
    Hoi meiden,

    over vier weken ben ik uitgerekend van onze tweede dochter en ik twijfel nog een beetje over haar tweede naam. Manlief heeft daar totaal geen last van ;)
    Eerste naam staat vast. Ik hou hem voor mezelf ivm herkenbaarheid.
    Onze eerste dochter is vernoemd naar haar oma (tweede naam is dus Anna geworden), die verdrietig genoeg zo'n vijf jaar voor haar geboorte overleden is. Oma wist dat we dit zouden gaan doen als we ooit een kindje zouden mogen krijgen.

    Nu willen we ons tweede meisje ook naar oma vernoemen maar om er dan weer Anna van te maken vind ik een beetje afgezaagd. Of misschien is het juist helemaal prima en is alles wat je er anders van maakt juist heel vergezocht... Dat is dus de twijfel.

    Nu heb hoorde ik een aantal maanden geleden de naam 'A.nais'. (met een trema op de I) Als eerste naam zouden we deze nooit kiezen maar het is de perfecte combi van Anna en de eerste naam van onze oudste (I.se).

    Omdat de tijd begint te dringen en ik de knoop dus door wil gaan hakken:
    Wat vinden jullie? Misschien nog andere briljante suggesties??
     
  2. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Kan je niet de andere oma vernoemen? Dat zou ik leuker vinden dan allebei naar dezelfde oma.
    Anais kan prima, evt Hanna, Janna
     
    Chocolat en Paardenbloem vinden dit leuk.
  3. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    :oops:Hoe spreek je Anais uit?
    Ik heb er nog nooit van gehoord.

    Waarom vernoem je deze oma 2x? :oops:
    Ik zou ook de tweede oma vernoemen. Als dat natuurlijk past in de familie, geen ruzie, wel contact enz enz.

    Maar om op je vraag terug te komen vind ik Anna wel kunnen als de tweede naam alleen voor op papier is. Dus niet dat je moet roepen; I.se Anna en Marie Anna...eten!! ;)
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mooi A.naïs (Anna-IES)!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Ik zou niet naar je oudste dochter vernoemen. Je tweede kind is toch een ander persoon met eigen identiteit?
    2 Keer vernoemen naar dezelfde oma snap ik ook niet, maar als je dit écht wil zou ik voor Hanna gaan bijvoorbeeld.
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Maar die naam is heel anders vind ik.
     
  7. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik vind het een mooie keuze
     
  8. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Ik zou er ook voor kiezen om evt voor de andere oma te kiezen als deze in beeld is, en niet deels vernoemen naar de oudere zus.
    Anaïs wel ok, maar ik denk gelijk aan het parfum :)
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  9. Aries

    Aries Niet meer actief

    Ik vind Anaïs een prachtige naam.
     
  10. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik vind Anaïs een hele mooie naam. Maar zou er zelf voor kiezen om een andere oma te vernoemen.
     
  11. pautjepoets

    pautjepoets Bekend lid

    7 jan 2012
    675
    319
    63
    Vrouw
    Mee eens
     
  12. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dit :)
     
  13. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.732
    113
    Ik zou er ook voor kiezen naar een andere oma te vernoemen.
     
  14. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou ook naar een andere oma vernoemen of eventueel vernoemen naar jouzelf.

    Vind Anaïs in tegenstelling tot vele hier geen mooie naam haha. Vind het een rare uitspraak hebben en het doet me denken aan anijs.
     
  15. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Mee eens
     
  16. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Anaïs vind ik mooi en vind het ook een mooi gebaar! Annis zou misschien ook nog kunnen?
     
  17. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Ik vind Anaïs echt geen mooie naam. Het doet me denken aan Anijs en Ananas.

    Daarnaast zou ik er nooit voor kiezen dezelfde oma twee keer te vernoemen.
    Heb je geen ander dierbaar lid in de familie of vriendenkring? Zo niet, zou ik haar een tweede naam geven die je zelf gewoon mooi vindt, of een speciale betekenis heeft.
     
  18. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Ik zou niet dezelfde oma vernoemen en ook niet naar de oudste zus. Maar iemand anders die dierbaar is.
     
  19. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik vind A.naīs heel mooi. En omdat je dat naam Anna nogmaals wil gebruiken heb je wel diezelfde klank erin maar dan toch net anders.
    Ik ken de naam, dus ik heb er geen andere associaties bij ofzo.
     
  20. fennes

    fennes Actief lid

    20 nov 2012
    119
    9
    18
    Dank voor al jullie reacties!
    Iemand anders/andere oma vernoemen is geen optie.
    Mijn tweede naam is ook A.nna dus wat dat betreft heeft de vernoeming extra betekenis maar dat is puur toeval.

    Om een lang verhaal kort te maken: oma was ziek en is na 9 jaar knokken overleden. Haar grootste wens was oma worden maar dat is niet gelukt dus hebben we haar gezegd dat de kindjes die er komen naar haar vernoemd gaan worden. Hopelijk krijgt ze er toch iets van mee maar ja, dat zullen we nooit weten.
    Twee jaar na het overlijden van oma werd ontdekt dat haar ziekte erfelijk was. Mijn man is ook belast helaas en de kans op overdragen op onze kinderen bleek 50%.
    Wij hebben daardoor besloten het PGD traject in te gaan (embryoselectie).
    En na ruim drie jaar vaste klant in het ziekenhuis is onze oudste geboren. Voor ons dus een extra groot wonder. En nu zelfs een tweede kindje op komst uit weer een nieuw traject.

    We willen twee keer oma vernoemen omdat zij het als enige grootouder niet mee kan maken om haar kleinkinderen vast te houden en te zien opgroeien.

    En ja, dat is een heel persoonlijke keuze en dat geldt ook voor de naam die je er dan bij verzint. Maar wilde 'de kwestie' toch eens in de groep gooien dus nogmaals bedankt voor alle reacties. Lief dat er zo meegedacht wordt!
     
    SMJD vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina