Even een vraagje zw.verlof en einde jaarcontract!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door FutureMama81, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik heb een jaarcontract en die eindigt op het moment dat ik met verlof ga. Dit is een contract voor ongeveer 28 uur. Nu is het zo dat mijn contract waarschijnlijk wel verlengd wordt gelukkig, maar ik heb het er met mijn baas over gehad dat ik na de bevalling wel minder wil gaan werken (waarschijnlijk 24 uur). Kan ik het maken om te vragen of ze mijn contract in 1e instantie gewoon omzetten in onbepaalde tijd en dan voor die 28 uur en pas als ik terugkom dat ze m terugzetten op 24 uur? Dat scheelt toch zo'n 200 euro per maand aan uitkering van zw.verlof. Het bedrijf heeft toch geen onkosten hieraan?? Misschien iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt? Ik vind het een beetje lastig wat ik nou het beste kan doen en of ik het uberhaupt kan maken om dit aan te kaarten.
    Alvast bedankt!

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Gewoon vragen. En misschien kun je een contract nemen van 28 uur en dan een tijd ouderschapsverlof opnemen als ze moeilijk doen? Maar het kost je baas inderdaad niets. Het probleem is wel, dat als je ziek blijft na je zw-verlof ze je 28 uur moeten uitbetalen. Daar zit de baas denk ik niet op te wachten. Al valt dat soms ook nog onder het UWV.

3. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Pas omzetten als je ook daadwerkelijk 24 uur gaat werken!! Is heel normaal hoor!! Gewoon bespreken.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik lees even mee ik zit in dezelfde situatie. maar je krijgt toch een zw.uitkering over het loon vat je voor je verlof verdiende

Deel Deze Pagina