help ik lek

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bartje, May 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bartje

Bartje Actief lid

Jun 17, 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    zit ik net rustig ergens koffie tedrinken,zie ik tot me schrik dat ik 2 grote natte plekken in me shirt heb.hellup me borsten lekken...
    ben bijna 17 weken zwanger,blijft dit nu zo of zou het eenmalig kunnen zijn geweest...

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

tja dat wordt compressen dragen voor je...
    Had t tijdens mijn eerste zwangerschap ook vroeg en erg last van...
    vooral in bed.. (misschien door de warmte)...

Voordeel was dat mijn BV wel gelijk goed op gang was.... maarja.. wel vervelend van die lek gevallen... hihi

xxmona

3. nance158

nance158 Actief lid

Nov 15, 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Bij mij komt het helemaal niet op gang alleen als ik heeeeel hard erop knijp. Ik vraag me dan ook ten stelligste af of dat het bij mij op gang gaat komen.

Kun je beter de zekerheid hebben dat je lekt als dat er met 32 weken nog steeds niks is.
    Wel vervelend lijkt mij als je lekt.

Liefs nance158

4. Bojenna

Bojenna Actief lid

Oct 25, 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi hoi,

Ik lekte vanaf 18 weken ook al behoorlijk, en bij mij wordt het steeds erger. Inderdaad vooral de nachten. Is niet echt fijn maar ook geen ramp.
    Succes ermee ;)

5. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nance
    Jij wil BV gaan geven begrijp ik....
    Maak je niet druk, schijnbaar komt er tijdens de bevalling een of ander hormoon vrij (ben de naam ff kwijt) waardoor het op gang komt....

En anders heb je ook nog neussprays die het toeschietreflex op gang kunnen brengen.... en mocht het echt niet lukken.. Flesvoeding is tegenwoordig ook goed hoor...

Ik wilde gewoon weten wat BV geven was en wilde het na 5 weken afbouwen omdat ik weer moest gaan werken...
    Mijn mannetje stond na 2 flesvoedigen zwaar onder de uitslag, en moest dus terug op volledige BV...
    Heb hem 9 maanden gevoed en uiteindelijk heeft hij 10 maanden BV gedronken, omdat ik zo'n belachelijke grote voorraad in de vriezer had......

xxmona

6. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Waarom zou je nu al BV willen hebben, je hebt nog twee maanden te gaan? Is toch alleen maar fijn dat je niet lekt?

7. Femmes

Femmes Actief lid

Jun 19, 2007
    348
    0
    0
    Ik heb ook al sinds week 20 'last' van lekkende borsten, en het wordt alleen maar erger! Nou ja, erg is het niet hoor, die compressen van natusan werken prima. En die bikini staat toch echt mooier nu, hahaha

suc6 meid, komt goed!

8. nance158

nance158 Actief lid

Nov 15, 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Puck70 schreef: Waarom zou je nu al BV willen hebben, je hebt nog twee maanden te gaan? Is toch alleen maar fijn dat je niet lekt?

Nou het hoeft van mij niet nu al maar ik hoor alleen maar om me heen dat iedereen er al last van heeft en ik heb dat eigenlijk nog niet dus vandaar dat i kdenk dat het misschien bij mij niet op gang gaat komen

9. fluffy

fluffy Actief lid

Mar 6, 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    ik heb ook nog geen last van echt lekke wel heel soms na het douchen dat ik een klein beetje witte supstansie van me tepel af haal met af drogen, maar voor de rest geen last vind het eigelijk niet zo erg.
    ik ben wel van plan BV te proberen te geven en lukt dit niet dan gaan we gewoon over op de fles.

10. nance158

nance158 Actief lid

Nov 15, 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ja daar heb je wel gelijk in. Maar het klopt wel als ik onder de douche ben geweest dan heb ik die substantie ook wel.

Moet strakjes nog naar de vk en dan zal ik het eens vragen hoe het zit.

Ja en als het niet lukt dan gaan we gewoon over op de fles want een andere optie hebben we dan niet.

Liefs nance158

11. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Heb net kompressen via internet besteld. Sinds een aantal dagen komt er af en toe vocht uit, dus beter voorkomen dan genezen. Zie me al zitten bij mijn afdelingshoofd of op een wedstrijddag met twee natte plekken op mijn t-shirt :confused:

12. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hai
    ik had het gisteravond toen ik in bed lag ook voor het eerst

maar bedoelen jullie met lekken dat het echt al melk is dus wit
    of gewoon helder
    ik had namelijk gewoon druppels heldere vloeistof

groetjes liesbeth

13. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

Jan 24, 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    geen last van hier en al bijna 34 weken...ben er ook niet echt rouwig om...zou weer een extra last zijn.

Ik denk dat tegen de tijd je BV wil/moet gaan geven het echt wel komt hoor

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik heb er ook last van sinds 15 wk zwangerschap.
    Het word steeds erger vooral s'nachts altijd veel last van

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hoef je echt niet bang voor te zijn hoor. Ik heb tijdens mijn zwangerschap geen 1 drup gelekt. En ik geeft gewoon borstvoeding. Mischien handig om een bvcursus te doen dan leer je dat allemaal. Of even bespreken met je vk.
    Komt goed hoor ! ;)

16. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    bij mij ook nog niet echt lekken, maar af en toe wel wat druppels

17. nance158

nance158 Actief lid

Nov 15, 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Had het gister even erover met mijn vk. Zij zegt dus als de placenta loslaat (dus bij of na de bevalling) dan komt het pas op gang en dan hoeft het helemaal niet zo te zijn dat het tijdens de zwangerschap al aanwezig is. Nouja weer gerust gesteld we wachten gewoon af.

27 mei gaan we naar het Rijnland in Leiderdorp waar de bevalling plaats gaat vinden en dan krijg je ook een hoop info over borstvoeding en das wel interesant.

Spannend he.

Liefs nance158

18. naatje218

naatje218 Actief lid

Jul 21, 2007
    259
    0
    0
    Nou ik heb er ook al ruim 3 weken last van, overdag loop ik met lilypads, anders zie je in al mijn t-shirts natte plekken.. En soms heb ik gewoon een beetje stuwing en als ik het dan masseer komt er aardig wat uit.

Heb het met mijn vk erover gehad en die zei ook de ene vrouw heeft er al snel last van en de andere helemaal niet..

groetjes naatje :D

Share This Page