Hoi meiden, Sinds een week hoest ik met heftige aanvallen. Daardoor heb ik een paar ribben gekneusd en waarschijnlijk een ingescheurd spiertje. Gevolg: helse pijn. Huisarts schrijft hierbij normaal gesproken flinke pijnstillers en rust voor, maar die pijnstillers kunnen niet omdat ik zwanger ben en de rust lukt niet omdat ik niet in bed kan liggen. Dus ik 'slaap' (wel 3 uur per nacht) nu al een paar nachten rechtop op een stoel. Schijnt een paar weken te duren voordat het over is, maar in mijn geval weken de hoestbuien ook niet mee aan het herstel. Er is een vemoeden dat het waarschijnlijk om kinkhoest gaat (ik heb me 1,5 week geleden laten inenten, maar sinds die dag hoest ik ook al zo). Nu maak ik me vreselijk zorgen over de bevalling. Over 4 weken ga ik bevallen met een geplande keizersnede. Ik weet nog van mijn zoon dat een klein kuchje met die wond vreselijk veel pijn deed. Hoe kan ik dan zulke hoestbuien doorstaan met al die hechtingen? Mag ik überhaupt wel een ruggenprik als ik zoveel moet hoesten? Of zullen ze me volledig onder narcose brengen? En gewoon bevallen zie ik ook niet voor me. Ik kan geen enkele fatsoenlijke houding vinden met die gekneusde ribben. En ook daar lijken de hoestbuien me geen pretje. Wie heeft enig idee?
Wat ontzettend rot! Wat zegt de arts hier over? Als je hem / haar hier nog niet over hebt gesproken zou ik bellen met deze zorgen. Hopelijk ben je er heel snel vanaf.
Och ik weet precies hoe je je voelt, bij onze laatste heb ik nl precies hetzelfde gehad, ik sliep niet meer en ben echt geen mietje maar dat snachts huilend in bed omdathet zoon pijn deed! Ik had ook een gescheurde spier en vermoedelijk wat kneuzingen, door enkel verkouden te zijn en flinke hoestbuien te hebben, vreselijk! Ook ik keek vreselijk tegen de bevalling op, maar wonder boven wonder, heb ik er echt helemaal niets van gevoeld tijdens de bevalling, je lichaam neemt het zo over dat je zoveel voelt dat je dat echt niet kan plaatsen , het klinkt raar maar ik heb er totaal geen last van gehad, en na de bevalling was de druk eraf omdat hetkindje eruit was, en was de pijn ook heel snel weg! Ps ik heb tijdens mijn zwangerschap codeine tabletten gekregen tegen het hoesten( hielpen niet echt, maar kan je evt probeer) En tramadol pijnstillers, die haalde uiteindelijk wel het scherpe randje eraf, maar met deze medicijnen moet je wel in het zkh bevallen als je ze tot het laatst doorslikt .. Heel veel sterkte, ik weet hoe je je voelt en dat het echt vreselijk is!
Oh wat vervelend het hoesten ik heb dat de laatste keer ook gehad in mijn zwangerschap. Ik kreeg van de huisarts zo'n astma puf, dat werkte ontzettend goed en sommige zijn toegestaan in de zwangerschap. Als je lang blijft hoesten gewoon eens vragen of je zoiets niet kan krijgen!