wanneer afspraak verloskundige maken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jongemeid21, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemeid21

jongemeid21 Niet meer actief

hoi dames,
    vandaag een positieve zwangerschapstest in handen gekregen.
    wacht nog heel even een paar dagen af en test dan nog eens als ik een paar dagen overtijd ben (vandaag mijn nod) maar wanneer moet ik een afspraak maken bij de verloskundige en wanneer ga je daar ongeveer heen met hoeveel weken?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd met je positieve test! Logisch dat je nog een keer wil testen over een paar dagen, maar een test is meestal niet voor niks positief ;)

Ik heb bij beide zwangerschappen gewoon de dag van de test of de dag erna de verloskundige gebeld. Het hangt heel erg af van de praktijk wanneer je dan voor het eerst gezien wordt. Hier is de 1e controle met 8 weken + echo. Er zijn ook praktijken waar je pas later gezien wordt. Je vk kan dit je allemaal vertellen!

Ik zou gewoon bellen als je eraan toe bent, die paar daagjes meer of minder maken niet zoveel uit!
    Liefs!

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! :D
    Ik heb een paar dgn na de positieve test(en:)) gebeld.
    Mijn intakegesprek had ik rond de 8 weken.
    De eerste echo had ik met 10 wkn zwangerschap!

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier een week na de positieve test de VK gebeld. Was toen dus 5 weken zwanger. Met 8 weken had ik intake en de eerste echo.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier de dag erna en een paar dagen erna (1 en 2e zwangerschap) na de posi test gebeld. Kan nu met 10 week en 3 dagen erecht voor de echo. het verschilt een beetje per vk en of er een reden is dat je sneller heen zou moeten voor een echo (eerdere miskraam enz)

6. anokim

anokim Lid

23 nov 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Ik ben nu 5 weken zwanger en heb 20 december een termijnecho en 23 december een afspraak bij de VK. Dus zo zal het bij jou ook ongeveer gaan. Suc6 en geniet ervan!

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier gelijk gebeld naar de vk (had alwel eerder contact met haar gehad) en ik kan met 6 weken terecht bij haar voor de intake en de echo

Deel Deze Pagina