Lekker doorbouwen jij! Ik heb vandaag ineens weer van die menstruatieachtige krampen in mijn bm. Het houdt ook nooit op met zorgen! Ik ren nu ieder kwartier naar de wc om te checken of ik geen bloedverlies heb. Heb jij die krampen wel eens?
@ba boe..die menstr.krampen zoals jij ze omschrijft zijn errug vervelend.. en kunnen veel zorgen geven, maar ze zijnook errug goed.. ik heb ze nog steeds.. het groeien van je bm voelt nl exact t zelfde.. dus je komt er ook niet echt onderuit.. niet handig als je je al zo'n zorgen maakt, weet ik, maar zolang het meer weeeige krampjes zijn is er niets aan de hand hoor meid.. lig je krom van de pijn is het wat anders... ik had t bij de eerste met 12 wk heel erg.. zo erg dat ik zeker wist dat t mis was.. tegendeel was waar. gewoon een groeispurt.. paracetamol mag, maar doe je denk ik toch niet.. doe ik ook nooit.. Meid.. ik weet hoe meoilijk het is om te genieten de eerste weken, maar vertrouw op je lichaam...ze kan t...echt...!!!! knuff en geniet van je zwangerschap.. en natuurlijk GEFELICITEERD
Ik heb ze ook hoor, en helemaal deze week......had het donderavond behoorlijk erg, dacht ook dat het mis was....maar tot nu toe geen druppel bloed of zo iets verloren. De "krampjes" komen en gaan en zijn niet constant aanwezig.....Ik vind het ook geen prettig gevoel, maar ik weet dat dit er bij kan horen en niets ernstigs hoeft te betekenen...... Nog even volhouden, jij morgen de echo, ik overmorgen.....en als onze echo`s gewoon goed zijn, dan is de kans ook kleiner dat er wat misgaat... Heb gelezen dat als er een goede hartaktie te zien is op echo, dat de kans groter is dat het goed gaat dan dat het mis gaat. Tuurlijk lezen we hier soms anders.....maar dat gaat niet voor iedereen op..... En ik heb me voorgenomen: dinsdag goede echo = GENIETEN!!!! En me niet meer zoveel zorgen maken!!
Hallo Baboe en alle andere, Hier nog iemand die op zoek is naar zekerheid om de angst die ik voel rust te geven. Afgelopen jaar 3 miskramen gehad. Nu ben ik na de derde miskraam gelijk weer zwanger en ik denk zo ongeveer 5,5 week. 22 sept zou mijn eerste echo zijn. Tot nu toe had ik gespannen borsten en verder geen klachten, maar afgelopen nacht was dit inene weg. De angst sloeg me om de oren....nee he niet weer! Nu loop ik als een kip zonder kop rond en probeer op de comp wat rust en herkenbaarheid te vinden. Rust wil niet echt lukken maar herkenbaarheid dus wel in jullie verhalen. Hoe gek het ook klinkt....het is geruststellend te weten dat ik niet de enige ben met deze angst. Baboe ik wens je morgen heel veel geluk toe en ik hoop dat we horen hoe het is gegaan. Voor iedereen liefs en geluk van mij.
@Ichtus: wat lief dat je zo'n geruststellend berichtje hebt geschreven. Het is maar zelden dat ik durf te vertrouwen op de ervaringen van iemand anders, maar nu lukt het. Zeker omdat Sim ook dezelfde symptomen heeft. Jeetje, dat dat écht voelt als menstruatie! @Sim: goed idee! Ik neem me dat ook voor! Weet je, vorige week was er HCG geprikt en die was 12.200 en toen dacht ik ook: Nu geen zorgen meer, dat is een hartstikke mooi en hoog getal. Maar een dag later denk ik dan al weer.... Het is een onzekere bezigheid, dat zwanger zijn! Ik realiseer me wel heel goed dat ik nu al 6 en halve week ben en het gaat dus al bijna 3 weken goed, ondanks alles dat ik voel of niet voel. Ik laat me wel iets minder vaak gek maken. Morgen willen we een hart zien en dinsdag ook bij Sim! @Barbara: ik herken het echt: ik heb 2 dagen totaal geen klachten gehad, terwijl ik de dagen ervoor heel veel klachten had. Het hoeft werkelijk niets te zeggen. Ik ben het levende bewijs! Vertrouw op je lichaam! Die klachten komen echt wel weer terug. Het zijn gewoon hormoonschommelingen. Succes jij en ook voor jou: van harte gefeliciteerd!
Bedankt Baboe! Het is fijn te weten dat ik niet alleen ben in deze onzekerheid. Bedankt voor je geruststellende woorden. En Sim.... ook voor jou zal ik duimen komende dinsdag, heel veel susses en geluk! Ik moet nog even wachten tot de 22e, ik hoop zo deze keer goed bericht te krijgen. groetjes X
Barbara, Hebben ze enig idee waarom je al 3 miskramen gehad hebt? Wat ontzettend naar en heftig voor jou zeg...
Hoi Baboe, Nee tot nu toe hebben ze niets kunnen vinden. We wachten nog op de uitslag van het chromosomen onderzoek, maar we verwachten eigenlijk dat daar niets uit zal komen. Het "rare" is dat we een gezonde zoon ( bijna 6 ) hebben, en nu we voor een tweede kindje willen gaan zijn er inene problemen met het zwanger blijven. Natuurlijk kan het zijn dat mijn leeftijd ( 39 ) een rol mee zal spelen. We krijgen het advies "blijven proberen" en opmerkingen als "de aanhouder wint". Emotioneel is het best wel pittig allemaal, zeker omdat mijn laatse miskraam vorrige maand was. Ik weet het soms niet....ik ben nu angstig blij, maar gelijkertijd durf ik 'gevoel' niet toe te laten. Je wil jezelf beschermen voor eventueel toekomstig verdriet, maar natuurlijk weet je dat dit niet mogelijk is. Diep in mijn hart hoop ik natuurlijk dat het deze keer wel goed zal gaan, maar het is dood eng, helemaal als de verschijnselen zo wisselen in hevigheid. Het lijkt wel een emotionele achtbaan. Ik kan mijn gedachten er ook maar niet vanaf krijgen, heel vermoeiend. Laat je morgen weten hoe het bij jou is gegaan? Ik zal aan je denken. Hoop dat je goed zal slapen vannacht. Lieve groeten van Barbara.
Hallo lieve allemaal! We hebben vandaag voor het eerst ons erwtje gezien, MET kloppend hartje. Haast te klein om te zien, maar hij deed het!! We zijn zo ontzettend gelukkig! We zijn ons bewust van dat het nog steeds ieder moment mis kan gaan, maar vandaag zijn we gewoon onbezorgd en onwaarschijnlijk blij dat we een klein,levend foetusje hebben gemaakt! Wel minder ver dan ik dacht: 6 weekjes.... Liefs
Geweldig Baboe! Heb de hele dag aan je gedacht en dit is heel goed nieuws!!!! Geniet van dit mooie moment en hopelijk vanaf nu "minder zorgen voor de dag van morgen". Lieve groeten van Barbara.
Hoi Baboe, Wat heerlijk! Ik ben ontzettend blij voor je. Je moet echt enorm opgelucht zijn.... Heel veel plezier met lekker ontspannen zwangeren vanaf nu! Liefs, Lillies
ik ben nu al ruim 16wk, ik kwam er pas achter dat ik zwanger was bij 11 weken, want toen was ik erg misselijk en zo moe. dus toen was ik naar de dokter gegaan en die bevestigde dat ik zwanger was. maar nu echt al 1,5 week voel ik helemaal niks meer. moet heel af en toe nog eens spugen maar verder voel ik me ok. ik voel ook geen geritsel ofzo, ik vind het doodeng. ben echt bang dat er iets mis is! hebben nog meer mensen dit gehad? het blijft maar door mijn hoofd spoken dat het hartje misschien niet meer klopt, ik maak mezelf helemaal gek.
Hoi Rose, Sjonge, wat een verhaal! Dat lijkt me fantastisch, dat je al zo'n eind onderweg bent voor je het ontdekt. Allereerst: van harte met de zwangerschap! Ik heb natuurlijk geen ervaring met een zwangerschap die al zo ver is, maar ik weet wel dat je HCG gaat afnemen na de 10e week waardoor veel vrouwen na de 12e week ervaren dat ze steeds minder klachten voelen. Minder moe, niet meer misselijk etc. Vanaf de 12e week ga je je een stuk beter voelen dan daarvoor. Misschien is dat nu aan de hand bij jou? Het is normaal dat je minder moe en misselijk wordt als je wat verder bent. Ik kan me helemaal voorstellen dat dat je niet geruststelt, dat deed het bij mij ook niet. Je bent toch zo bang dat het een slecht teken is. Ik heb zelf ervaren dat ik af en toe een paar dagen helemaal geen symptomen meer heb, maar dat ze weer terugkwamen. Bij mij zei het helemaal niets. Wel is het een feit dat stress niet goed is voor je kleintje: dus als je echt heel veel zorgen hebt, bel dan je verloskundige. Misschien kan ze een echo doen om je gerust te maken. Heel veel sterkte!
Hoi Barbara, Zijn bij jou de symptomen nog teruggekeerd? Duurt zeker wel heeeel lang, wachten tot 22 september voor je echo? Ben je nu wat minder onzeker of is het nog steeds heel onrustig in je hoofd? Hoop dat het goed met je gaat.
Hoi Baboe, Het ene moment voel ik me goed en dan heb ik er heel veel vetrouwen in dat het goed zit, en vervolgens kan het zomaar een uur later weer anders zijn. Dit komt bij mij vooral gelijk met het wel of niet hebben van klachten. Het wisseld dus heel erg van moment tot moment en van uur tot uur.....ben er dus gewoon teveel mee bezig! Moeilijk om het los te laten hoor! De klachten zijn er dus wel, borsten en misselijk, maar zeer wisselend van moment tot moment. En bij jou? Het is inderdaad lang wachten tot de 22e, maar gelijk is het wel zo dat ik dan een hele duidelijke echo zal hebben. Ik denk dat als ik te vroeg een echo zou krijgen en ze zouden nog niets kunnen zien, en ik naar huis kan met de mededeling.......kom volgende week maar terug.....dat je me kan opvegen van ellende. Nog even volhouden dus! Hoe gaat het nu met jou? Kun je een beetje genieten of heb je nog altijd twijfels? Groetjes Barbara.
Hoi Barbara, Kan iets meer genieten na de echo. Heb nu het bewijs gezien, dat het wegtrekken van symptomen NIETS hoeft te zeggen. Neemt niet weg dat ik nog wel 100 x per dag denk: zou ik nog wel zwanger zijn? Het blijft een onzeker gebeuren en ik kijk nu weer reikhalzend uit naar de volgende echo. Dan ben je toch weer gerust gesteld, al is het maar heel kort. Is wel waar ja, van die echo. Als je dan een hartje ziet dan is het ook veel zekerder dat alles goed blijft gaan. Wachten duurt extreem lang als je zwanger bent he?!